• De stelling van vandaag luidt:
    We moeten ruimhartig geld geven aan Giro 555 voor de Hongersnood in Afrika

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Illuminati schreef:
    (...)
    Het leuke hieraan is, ik hoef jou niet te bewijzen hoe intelligent ik ben omdat ik weet dat ik het ben (:
    Ik hecht geen waarde aan jouw mening, dus ik verdedig me ook niet als jij me aanvalt n.n
    En verder ga ik hier niet meer op reageren omdat het zo eindeloos door kan gaan.


    Jij mag het bekijken zoals je wilt, ik ben er nog steeds van overtuigd dat jouw inzicht in dat soort dingen zeer bekrompen is.

    En noem je dat aanvallen? Ik ben gewoon benieuwd wat je er in hemelsnaam nog op zou kunnen zeggen. Maar oké, als je het opgeeft is dat ook goed voor mij. Want hoe je het ook draait of keert, ik ben er zeker van dat je niet zo intelligent bent als je beweert.

    Einde discussie dan maar.


    If we had not a soul, music would have created it.

    Grindylow schreef:
    Ik wed dat we allen wel een paar centjes (of meer) kunnen missen en doneren aan die mensen in Afrika. Zelfs de onderste laag van de samenleving kun je niet vergelijken met de armoede die er in Afrika heerst. Ze hebben water en voedsel nodig, da's het voornaamste, zodat ze ook hun vee kunnen onderhouden. En seksuele voorlichting zou ook 'n goed punt zijn, preventie.
    Weetje, als ik zeker wist dat het geld voor dit soort dingen werd gebruikt, dan zou ik best geld willen geven.
    Maar ze geven nooit een bestemming, ze zeggen altijd niet meer dan 'steun de hongersnood in Afrika'. Ja wat heb ik daaraan? Wat gaan ze dan met mijn geld doen? Hoe gaan ze het besteden? Wat gaan ze oplossen? Is het oplosbaar? Hoeveel mensen worden er geholpen? Het is voor mij veel te onduidelijk en daarom vertrouw ik het voor geen cent. Kijk naar de regeringen van arme landen, hoe komt het dat zij het wel goed hebben? Heel erg goed zelfs? Beter dan wij? Ik denk dat ik door het geven van geld niets oplos en het hele probleem zelfs erger maak. Daarom geef ik geen geld aan arme landen.


    Life is hard and then we die

    Padalecki schreef:
    (...)

    Jij mag het bekijken zoals je wilt, ik ben er nog steeds van overtuigd dat jouw inzicht in dat soort dingen zeer bekrompen is.

    En noem je dat aanvallen? Ik ben gewoon benieuwd wat je er in hemelsnaam nog op zou kunnen zeggen. Maar oké, als je het opgeeft is dat ook goed voor mij. Want hoe je het ook draait of keert, ik ben er zeker van dat je niet zo intelligent bent als je beweert.

    Einde discussie dan maar.

    Kerel, kap nu eens met dom zijn man -.-
    De enige die bekrompen is als jij en je bent echt fucking laf :Y)


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Scum schreef:
    (...)

    ^THIS SO BAD.
    Als in, oh dat zou je niet zo moeten zeggen maar je hebt wel gelijk, of als in, je hebt echt geen gelijk?


    Life is hard and then we die

    Illuminati schreef:
    (...)
    Kerel, kap nu eens met dom zijn man -.-
    De enige die bekrompen is als jij en je bent echt fucking laf :Y)

    Hee houd is op jullie twee, dit gaat helemaal niet meer over het onderwerp.


    Life is hard and then we die

    Illuminati schreef:
    (...)
    Kerel, kap nu eens met dom zijn man -.-
    De enige die bekrompen is als jij en je bent echt fucking laf :Y)


    Volwassen gereageerd, zeer knap hoor. Wil je echt per se het laatste woord hebben? Dit zal mijn laatste bericht zijn, dus reageer hier nog eens op. (:


    If we had not a soul, music would have created it.

    PUKKELxDING schreef:
    (...)
    Hee houd is op jullie twee, dit gaat helemaal niet meer over het onderwerp.


    Nee, ik weet het, sorry. Maar ik irriteer me aan zo'n mensen die beweren het beter te weten, maar het nog niet eens kunnen bewijzen. Maar ik ga niet meer reageren in dit topic. (:


    If we had not a soul, music would have created it.

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Weetje, als ik zeker wist dat het geld voor dit soort dingen werd gebruikt, dan zou ik best geld willen geven.
    Maar ze geven nooit een bestemming, ze zeggen altijd niet meer dan 'steun de hongersnood in Afrika'. Ja wat heb ik daaraan? Wat gaan ze dan met mijn geld doen? Hoe gaan ze het besteden? Wat gaan ze oplossen? Is het oplosbaar? Hoeveel mensen worden er geholpen? Het is voor mij veel te onduidelijk en daarom vertrouw ik het voor geen cent. Kijk naar de regeringen van arme landen, hoe komt het dat zij het wel goed hebben? Heel erg goed zelfs? Beter dan wij? Ik denk dat ik door het geven van geld niets oplos en het hele probleem zelfs erger maak. Daarom geef ik geen geld aan arme landen.

    Hmm, je hebt wel gelijk. Ik heb nog geen geld gestort, mede ook doordat ik niet zeker weet wat er met m'n geld gedaan wordt.. als ze nou eens iets aan die corrupte bende deden :x Maar dan zit ik nog steeds met 't gevoel dat ik niks kan doen. En dan is 't nog niet eens de regering, maar ook die organisaties kunnen er een handje van hebben om geld achter te houden o_o Het ergste vind ik gewoon dat ik nog steeds met dat gevoel zit dat ik wat wil doen, maar de juiste weg niet weet :'D


    "I shut my eyes in order to see.'

    Grindylow schreef:
    (...)
    Hmm, je hebt wel gelijk. Ik heb nog geen geld gestort, mede ook doordat ik niet zeker weet wat er met m'n geld gedaan wordt.. als ze nou eens iets aan die corrupte bende deden :x Maar dan zit ik nog steeds met 't gevoel dat ik niks kan doen. En dan is 't nog niet eens de regering, maar ook die organisaties kunnen er een handje van hebben om geld achter te houden o_o Het ergste vind ik gewoon dat ik nog steeds met dat gevoel zit dat ik wat wil doen, maar de juiste weg niet weet :'D
    Zo zit ik ook heel vaak.. bij de zielige mishandelde beren... de vermagerde katjes in Verweggistan... de proefdieren van Versace... de blinden die geen geld meer krijgen van de overheid... de muziekclub die niet meer wordt gesubsideerd... Alles is zielig, maar als ik aan iedereen ga geven dat moet ik een goed doel voor mezelf gaan opstellen.


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Zo zit ik ook heel vaak.. bij de zielige mishandelde beren... de vermagerde katjes in Verweggistan... de proefdieren van Versace... de blinden die geen geld meer krijgen van de overheid... de muziekclub die niet meer wordt gesubsideerd... Alles is zielig, maar als ik aan iedereen ga geven dat moet ik een goed doel voor mezelf gaan opstellen.

    Oh, geez. Je wordt doodgegooid met al die reclames. Het beste is inderdaad dan nog om er zelf heen te gaan, maar ja :')


    "I shut my eyes in order to see.'

    Grindylow schreef:
    (...)
    Oh, geez. Je wordt doodgegooid met al die reclames. Het beste is inderdaad dan nog om er zelf heen te gaan, maar ja :')
    Jep :) Als je dieren zielig vind kun je bijvoorbeeld ook in het asiel vrijwilliger worden oid :) Iets zelf doen iig.


    Life is hard and then we die

    Oneens, over heel de wereld hebben de mensen al miljoenen gegeven en er is bijna nog niks veranderd in Afrika dus dat geld waar is dat dan..


    Stop wishing, Start doing..

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Jep :) Als je dieren zielig vind kun je bijvoorbeeld ook in het asiel vrijwilliger worden oid :) Iets zelf doen iig.

    Gelukkig zijn er nog wel zelfstandige organisaties die wél te vertrouwen zijn [:


    "I shut my eyes in order to see.'

    Grindylow schreef:
    (...)
    Gelukkig zijn er nog wel zelfstandige organisaties die wél te vertrouwen zijn [:
    Jep :)


    Life is hard and then we die

    Misschien klinkt het hard maar ik ben er niet mee eens. Je kan het geld beter aan een organisatie geven dan aan zo'n giro want dan komt het meeste geld bij de corrupte regering. Ik heb de mensen daar in Kenya met mijn eigen ogen gezien en het is verschikkelijk! Geld moet er wel komen maar ik denk dat dat beter kan door zelfstandige organistaties.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."