Grindylow schreef:
Ik wed dat we allen wel een paar centjes (of meer) kunnen missen en doneren aan die mensen in Afrika. Zelfs de onderste laag van de samenleving kun je niet vergelijken met de armoede die er in Afrika heerst. Ze hebben water en voedsel nodig, da's het voornaamste, zodat ze ook hun vee kunnen onderhouden. En seksuele voorlichting zou ook 'n goed punt zijn, preventie.
Weetje, als ik zeker wist dat het geld voor dit soort dingen werd gebruikt, dan zou ik best geld willen geven.
Maar ze geven nooit een bestemming, ze zeggen altijd niet meer dan 'steun de hongersnood in Afrika'. Ja wat heb ik daaraan? Wat gaan ze dan met mijn geld doen? Hoe gaan ze het besteden? Wat gaan ze oplossen? Is het oplosbaar? Hoeveel mensen worden er geholpen? Het is voor mij veel te onduidelijk en daarom vertrouw ik het voor geen cent. Kijk naar de regeringen van arme landen, hoe komt het dat zij het wel goed hebben? Heel erg goed zelfs? Beter dan wij? Ik denk dat ik door het geven van geld niets oplos en het hele probleem zelfs erger maak. Daarom geef ik geen geld aan arme landen.
Life is hard and then we die