• De stelling van vandaag luidt:
    We moeten ruimhartig geld geven aan Giro 555 voor de Hongersnood in Afrika

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Oneens want die mensen zorgen er ook zelf voor dat ze hele tijd op dat droge land zitten -.-. Zelf zijn er gebieden in Ethiopië die net zo groot zijn als Duitsland die hartstikke vruchtbaar zijn en daar gaan ze niet heen -.-.

    Sorry dat dit grof klinkt, maar ik zie mijn mening zo.


    Every word written is a victory against death | Michel Butor

    Oneens


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Illuminati schreef:
    Oneens.
    Hoe meer mensen er daar dood gaan, hoe minder geld wij in de toekomst uit hoeven te geven.
    Het is toch een bodemloze put daar.


    Inderdaad, en daarbij gaat het meeste geld van wat we storten toch naar het salaris van hun directeur.


    Life's a bitch, so treat it that way; slap it when it's annoying, and ignore it when it is complaining

    oneens


    Shoganai i ne~

    Oneens, Als wij weer een paar miljoen euro op halen en we kijken wat er daarna verandert is Niks.Terwijl die mensen daar verhongeren en dood gaan worden de directeuren hier van ons geld rijker.
    Wij geven allen maar onnodig geld uit.


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Oneens, om zoveel redenen.
    Ten eerste, wij blijven geld uitgeven omdat het nooit goed komt.
    Ten tweede, wat heeft het voor zin om die mensen eten te geven als het daarna toch weer op is?
    Ten derde, lang niet al het geld komt waar het moet komen.


    Your make-up is terrible

    MrsLovett schreef:
    (...)
    Dat is niet waar, dit geld gaat naar kleinere projecten daar. Dus het geld komt goed terecht, bij de mensen die het het meest nodig hebben.

    Eens, hoe kan je niet geven?
    Al komt maar een beetje geld bij de mensen terecht, dan nog is het beter dan niks geven. Als je daarmee helpt mensenlevens te redden snap ik niet hoe iemand zo harteloos kan zijn om niets te geven en daar mee feitelijk die mensen hun doodvonnis teken.

    Helemaal mee eens!


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Assassin schreef:
    Oneens, om zoveel redenen.
    Ten eerste, wij blijven geld uitgeven omdat het nooit goed komt.
    Ten tweede, wat heeft het voor zin om die mensen eten te geven als het daarna toch weer op is?
    Ten derde, lang niet al het geld komt waar het moet komen.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Soundeffect schreef:
    Oneens, want er gaat bijna niets écht naar de mensen in Afrika toe.


    Have you ever been alone in a crowded room?

    ik heb 10 euro gegeven!


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Oneens.
    Tegenwoordig wordt er voor ieder iets geld gevraagd en dat mensen uitbundig moeten doneren. Daarbij komt ook nog eens dat het geld vaak niet bij de mensen zelf terecht komt.
    Je kunt mensen nergens toe dwingen en vooral niet in de situatie waar mensen in Nl tegenwoordig mee te maken krijgen..


    La credenza è una medicina contro il timore

    Oneens. Het geld komt WEL bij die mensen, maar natuurlijk moet een deel van het geld ook naar de mensen die gaan helpen etc. (jullie willen toch ook geld als jullie werken, nou?)
    Maar Afrika heeft het niet nodig. Die regeringen daar zijn rijk en misschien in verhouding rijker dan onze regering, omdat onze regering het wél aan het volk uitgeeft. In Afrika gaat het geld op aan oorlogen en van dat geld konden ze veel betere dingen kopen.
    Kijk mocht er nou een tsunami komen, dan geef ik wel, omdat geen enkel land op zo'n ramp is voorbereid. Maar die hongersnood kon (voor een groot deel) wel voorkomen worden.


    Today will be Girl's Day party with you~

    Oneens. Ze moeten iets doen aan die rebellen daar, die geen eten en hulp doorlaten. Je kunt wel geldblijven geven maar daar schiet je echt weinig mee hebt. Kijk, het is heel erg en die beelden op televisie doen me wel echt wat. Maar net zoals de vorige keer met die Tsunami, dat geld staat nog steeds vast en is NIET aan die mensen daar gegeven.


    To infinity and beyond •

    Oneens, ik heb bijna zelf ook hongersnood hier joh :\


    -

    nee niet echt
    hoe weten wij zo zeker dat het geld wat we geven daar ook aankomt
    en wij hebben ook geen geld meer want wij geven miljarden aan Griekenland, dus wij kunnen Afrika niet eens helpen