• De stelling van vandaag luidt:
    We moeten ruimhartig geld geven aan Giro 555 voor de Hongersnood in Afrika

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Wow. Ik ben echt geshokt hoe egoïstisch iedereen hier is. Natuurlijk moeten wij daar geld aan geven! Wij zwemmen in het geld (zelfs de wat armeren onder ons hebben een overvloed aan geld als je het met die mensen uit Afrika vergelijkt), wij hebben steeds veel te veel eten en toch zouden wij niets geven? In Afrika leven ook gewoon mensen! Jullie hebben gewoon geluk dat je hier geboren bent en niet ginder, want dan zou je wel anders spreken.

    (Dit is niet naar iedereen gericht hoor, alleen naar die diegene die naar mijn mening onmenselijk hebben gereageerd op dit topic.)

    Edit: Voor verdere misverstanden. "Wij" = de Westerse samenleving.

    [ bericht aangepast op 15 aug 2011 - 13:27 ]


    If we had not a soul, music would have created it.

    Padalecki schreef:
    Wow. Ik ben echt geshokt hoe egoïstisch iedereen hier is. Natuurlijk moeten wij daar geld aan geven! Wij zwemmen in het geld (zelfs de wat armeren onder ons hebben een overvloed aan geld als je het met die mensen uit Afrika vergelijkt), wij hebben steeds veel te veel eten en toch zouden wij niets geven? In Afrika leven ook gewoon mensen! Jullie hebben gewoon geluk dat je hier geboren bent en niet ginder, want dan zou je wel anders spreken.

    (Dit is niet naar iedereen gericht hoor, alleen naar die diegene die naar mijn mening onmenselijk hebben gereageerd op dit topic.)


    Ja, jij hebt groot gelijk. Ik zat zelf met open mond naar de reacties te kijken! Ik ben zelf een vrijwilliger die eens per jaar aan deur gaat om te collecteren voor 11.11.11-actie en sta ook eens per jaar aan de supermarkten voor Damiaanactie (en ja, ik heb al verdomd veel deuren in mijn gezicht gekregen en honderden beledigingen gekregen-persoonlijk en tegen de damiaanactie. Oké, niet al het geld gaat plaatselijke bevolking - er hangt daar ook een hele organisatie aan vast, maar elk klein beetje helpt? Zo ook bij de stortingen! 5 euro is beter dan niets.
    Wij, Belgen én Nederlanders zijn rijk. We hebben genoeg geld om een huis te kopen, voedsel in overvloed waarvan we zelf er wegsmijten. Hoe gierig kunnen we zijn?
    In Afrika zijn het ook maar mensen, net zoals wij, met een eigen wil, geweten enz. Krijgen zij die daar honger lijden geen kans om een leven te bouwen? Het zijn honderdenduizenden mensen... Terwijl wij wel véél stortten voor andere dingen, bv. tsunamie, aardbeving... maar het is allemaal hetzelfde... mensen sterven.
    Dit is mijn mening. en het steekt verdomme tegen om al die beledigingen te horen, jaar op jaar, nu al het 5de jaar dat ik vrijwilliger ben! Deze is speciaal gericht op de onmenselijke mensen.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Neleehx schreef:
    (...)

    Ja, jij hebt groot gelijk. Ik zat zelf met open mond naar de reacties te kijken! Ik ben zelf een vrijwilliger die eens per jaar aan deur gaat om te collecteren voor 11.11.11-actie en sta ook eens per jaar aan de supermarkten voor Damiaanactie (en ja, ik heb al verdomd veel deuren in mijn gezicht gekregen en honderden beledigingen gekregen-persoonlijk en tegen de damiaanactie. Oké, niet al het geld gaat plaatselijke bevolking - er hangt daar ook een hele organisatie aan vast, maar elk klein beetje helpt? Zo ook bij de stortingen! 5 euro is beter dan niets.
    Wij, Belgen én Nederlanders zijn rijk. We hebben genoeg geld om een huis te kopen, voedsel in overvloed waarvan we zelf er wegsmijten. Hoe gierig kunnen we zijn?
    In Afrika zijn het ook maar mensen, net zoals wij, met een eigen wil, geweten enz. Krijgen zij die daar honger lijden geen kans om een leven te bouwen? Het zijn honderdenduizenden mensen... Terwijl wij wel véél stortten voor andere dingen, bv. tsunamie, aardbeving... maar het is allemaal hetzelfde... mensen sterven.
    Dit is mijn mening. en het steekt verdomme tegen om al die beledigingen te horen, jaar op jaar, nu al het 5de jaar dat ik vrijwilliger ben! Deze is speciaal gericht op de onmenselijke mensen.


    Voor jou heb ik tenminste respect!


    If we had not a soul, music would have created it.

    Soundeffect schreef:
    Oneens, want er gaat bijna niets écht naar de mensen in Afrika toe.

    neleehx zo'n lange reactie
    maar je hebt wel gelijk
    Samen met Nele zet ik me elk jaar in voor de damiaanactie en iedere keer zijn er mensen die gewoon te gierig zijn om iets te geven aan een actie voor mensen te helpen.

    Oneens. Er zijn genoeg Belgen of Nederlanders die zelf amper geld hebben. Moeten ze dan hun beetje geld gaan uitgeven aan zoiets terwijl ze het zelf nodig hebben? No thanks.

    Oneens. Wie zegt dat het daar echt terecht komt.


    comfort in c h a o s

    Oneens. Het is onmogenlijk. Heel Azie en Afrika zit vol armoede. Wij zouden geld verliezen aan iets dat nooit opgelost geraakt.

    Amyntas schreef:
    Oneens. Het is onmogenlijk. Heel Azie en Afrika zit vol armoede. Wij zouden geld verliezen aan iets dat nooit opgelost geraakt.


    Dus jou lijkt het het beste om al het geld voor ons te houden en de mensen in Afrika en Azië te laten (uit)sterven? Dus eigenlijk de kloof tussen arm en rijk vergroten? Met alle respect, maar dit is het belachelijkste dat ik ooit heb gehoord. Natuurlijk zal de armoede daar nooit helemaal opgelost geraken, maar waar blijven wij met onze menselijkheid als we stoppen met het te proberen? Vrede zullen we nooit krijgen over de hele wereld, maar moeten we daarom oorlog maar begaan? Ik zou zelf niet kunnen leven met zoveel geld, te weten dat er aan de andere kant van de wereld mensen sterven en wij daar geen ene shit om geven.


    If we had not a soul, music would have created it.

    Padalecki schreef:
    Wow. Ik ben echt geshokt hoe egoïstisch iedereen hier is. Natuurlijk moeten wij daar geld aan geven! Wij zwemmen in het geld (zelfs de wat armeren onder ons hebben een overvloed aan geld als je het met die mensen uit Afrika vergelijkt), wij hebben steeds veel te veel eten en toch zouden wij niets geven? In Afrika leven ook gewoon mensen! Jullie hebben gewoon geluk dat je hier geboren bent en niet ginder, want dan zou je wel anders spreken.

    (Dit is niet naar iedereen gericht hoor, alleen naar die diegene die naar mijn mening onmenselijk hebben gereageerd op dit topic.)

    Pfft, nou als je tóch zwemt in het geld, waarom geef je dan niet ff iets aan mij?!
    Like, niet iedereen is super rijk zoals jij blijkbaar wel bent. Er zijn ook mensen die leven net op de armoede grens.
    Ik vind je reactie wel het andere uiterste, niet iedereen heeft het zo goed als jij blijkbaar.


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Padalecki schreef:
    Wow. Ik ben echt geshokt hoe egoïstisch iedereen hier is. Natuurlijk moeten wij daar geld aan geven! Wij zwemmen in het geld (zelfs de wat armeren onder ons hebben een overvloed aan geld als je het met die mensen uit Afrika vergelijkt), wij hebben steeds veel te veel eten en toch zouden wij niets geven? In Afrika leven ook gewoon mensen! Jullie hebben gewoon geluk dat je hier geboren bent en niet ginder, want dan zou je wel anders spreken.

    (Dit is niet naar iedereen gericht hoor, alleen naar die diegene die naar mijn mening onmenselijk hebben gereageerd op dit topic.)

    We willen heus wel geven , maar het geld komt daar gewoon niet . dus geven we niet.


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Illuminati schreef:
    (...)
    Pfft, nou als je tóch zwemt in het geld, waarom geef je dan niet ff iets aan mij?!
    Like, niet iedereen is super rijk zoals jij blijkbaar wel bent. Er zijn ook mensen die leven net op de armoede grens.
    Ik vind je reactie wel het andere uiterste, niet iedereen heeft het zo goed als jij blijkbaar.


    Amen
    bij mij thuis hebben we het ook niet superbreed, we zijn niet arm ofzo
    maar mn vader is de enige die werkt, dus we hebben maar 1 inkomen
    moeten we dan mn vader zn maandsalaris aan de arme geven
    respect voor de mensen die wel geven, maar in Nederland en Belgie zijn er genoeg mensen die ook geen geld hebben

    [ bericht aangepast op 15 aug 2011 - 13:20 ]

    Prongs schreef:
    Nee, vind ik niet. Die regeringen daar moeten hun corrupte bullshit stoppen en hun volk helpen. We sturen al jaren geld naar ginder en ik denk niet dat 50 % tot bij de mensen geraakt die het nodig hebben.


    The way that you flip your hair gets me overwhelmed - One Direction, What Makes You Beautiful

    Illuminati schreef:
    Oneens.
    Hoe meer mensen er daar dood gaan, hoe minder geld wij in de toekomst uit hoeven te geven.
    Het is toch een bodemloze put daar.

    Sorry, maar dat vind ik te hard. Iedereen is een mens en ik ga toch ook niet zeggen dat het beter is als bijv. alle daklozen dood gaan, want dat geeft minder troep. Het is gewoon te harteloos, sorry, maar dat gaat echt te ver.


    The way that you flip your hair gets me overwhelmed - One Direction, What Makes You Beautiful

    Oneens, ze moeten die politiek daar veranderen, als die beter voor het land zorgt, hoeven ze ook minder hulp.


    SLOAN.