Padalecki schreef:
Wow. Ik ben echt geshokt hoe egoïstisch iedereen hier is. Natuurlijk moeten wij daar geld aan geven! Wij zwemmen in het geld (zelfs de wat armeren onder ons hebben een overvloed aan geld als je het met die mensen uit Afrika vergelijkt), wij hebben steeds veel te veel eten en toch zouden wij niets geven? In Afrika leven ook gewoon mensen! Jullie hebben gewoon geluk dat je hier geboren bent en niet ginder, want dan zou je wel anders spreken.
(Dit is niet naar iedereen gericht hoor, alleen naar die diegene die naar mijn mening onmenselijk hebben gereageerd op dit topic.)
Ja, jij hebt groot gelijk. Ik zat zelf met open mond naar de reacties te kijken! Ik ben zelf een vrijwilliger die eens per jaar aan deur gaat om te collecteren voor 11.11.11-actie en sta ook eens per jaar aan de supermarkten voor Damiaanactie (en ja, ik heb al verdomd veel deuren in mijn gezicht gekregen en honderden beledigingen gekregen-persoonlijk en tegen de damiaanactie. Oké, niet al het geld gaat plaatselijke bevolking - er hangt daar ook een hele organisatie aan vast, maar elk klein beetje helpt? Zo ook bij de stortingen! 5 euro is beter dan niets.
Wij, Belgen én Nederlanders zijn rijk. We hebben genoeg geld om een huis te kopen, voedsel in overvloed waarvan we zelf er wegsmijten. Hoe gierig kunnen we zijn?
In Afrika zijn het ook maar mensen, net zoals wij, met een eigen wil, geweten enz. Krijgen zij die daar honger lijden geen kans om een leven te bouwen? Het zijn honderdenduizenden mensen... Terwijl wij wel véél stortten voor andere dingen, bv. tsunamie, aardbeving... maar het is allemaal hetzelfde... mensen sterven.
Dit is mijn mening. en het steekt verdomme tegen om al die beledigingen te horen, jaar op jaar, nu al het 5de jaar dat ik vrijwilliger ben! Deze is speciaal gericht op de onmenselijke mensen.
There's faith and there's sleep - we need to pick one - please