Padalecki schreef:
(...)
Geloof me, ik ben allesbehalve superrijk. Met 'wij' doel ik op de Westerse samenleving. En nu ga je niet ontkennen dat de Westerse samenleving meer dan voldoende geld heeft. (Simpel voorbeeld: het probleem van zwaarlijvigheid.) Mijn ouders hebben een gewone, gemiddelde job. Dus ik zeg dit allemaal niet omdat ik het zelf "superrijk" ben. En ik zeg ook niet dat de mensen die op de armoedegrens leven hun geld moeten afstaan. Ik zeg dat dat de hele Westerse samenleving geld moet afstaan! En uiteraard moet dat geld dan komen van de gegoeden mensen, de mensen die hiertoe in staat zijn. Maar het probleem is dat dan plots iedereen gaat zeggen dat ze hun geld niet kunnen weggeven en het nodig hebben. Dat komt omdat wij (nogmaals: de Westerse samenleving) denken dat we veel nodig hebben.
ik vind het prima om geld te geven aan de mensen in afrika, maar ik wil geen geld uitgeven als maar 10% in afrika aankomt en de rest in de zakken van mensen die toch al stinkend rijk zijn. en geloof me, dat gebeurd echt. zoals ik in mijn reactie hierboven zei, het project waar indiase jongens geholpen werden, dáár wou ik wel aan meedoen omdat ik zeker wist dat het geld juist gebruikt zou worden.
[ bericht aangepast op 15 aug 2011 - 13:32 ]
I'm like Coca Cola, I can open happiness too.