• Ik ben er gisteren achter gekomen dat ik zwanger ben. Mijn vriend daarin tegen steunt me niet, en is bij me weggegaan. Ik heb geen ouders waar ik op kan rekenen, en woon daarom bij mijn broer. Ik ben zwaar tegen abortus laten plegen, en ook tegen adoptie. Mijn broer zou me er door heen helpen, maar financieel zit ik in de problemen.. wat moet ik nu doen..


    Turn it up! *

    Als ik jou was zou ik toch voor adoptie gaan.
    Zoals je zelf al zegt kan je het kind financieel niet onderhouden en genoeg geld hebben voor een kind is toch wel belangrijk. Een adoptiegezin zou veel beter voor het kind kunnen zorgen.
    Ik heb ook wel eens gelezen over iemand die haar kind een tijdje afstond aan een pleeggezin, vijf jaar of zoiets, totdat ze zelf oud genoeg was (en een stabiele baan had) en goed voor het kind kon zorgen.

    Als ik jou was, zou ik het toch overwegen.


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Somethnholic schreef:
    (...)

    Als dat hier begrepen werd was er niks aan de hand geweest. Maar nee, ze voeren alleen maar onzinnige discussies waar Kim niks aan heeft.
    Ik begrijp de rest wel. Ze gaat het kind sowieso houden, waarom vraagt ze dan nog wat ze moet doen?
    Misschien kunnen 2 mensen van heel Q helpen met tienerzwangerschap en zelf dat betwijfel ik nog.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    MissesChaos schreef:
    Wat me wel opvalt is dat alleen positieve reacties die het met jou eens zijn worden bestempeld als ''erg bedankt voor de hulp!'' Om heel eerlijk te zijn geloof ik je niet eens, maar ik hoop maar niet dat je weer zo'n attention whore bent. Daarom doe ik maar even als of ik je geloof.

    En jij wilt je kindje laten opgroeien zonder papa, geld of een goed huis met andere hulp?

    Good luck. Heb al medelijden voor je kindje, egoïst.


    Als dit jou idee is van een mening uitdrukken ben jij echt kinderachtig. Fail.


    Have you ever had sex with a piece of fruit? Was it a melon? [Nathan Young]

    Passerby schreef:
    (...)Ik begrijp de rest wel. Ze gaat het kind sowieso houden, waarom vraagt ze dan nog wat ze moet doen?
    Misschien kunnen 2 mensen van heel Q helpen met tienerzwangerschap en zelf dat betwijfel ik nog.



    Ze wilt waarschijnlijk weten hoe ze het moet doen met het geld enzo..

    Passerby schreef:
    (...)Ik begrijp de rest wel. Ze gaat het kind sowieso houden, waarom vraagt ze dan nog wat ze moet doen?
    Misschien kunnen 2 mensen van heel Q helpen met tienerzwangerschap en zelf dat betwijfel ik nog.

    In principe vraagt ze advies. Een beetje steun, en de helft van de reacties duwt haar dieper de put in door haar niet te geloven enzo.


    If you keep looking for that happy ending, you are never gonna get it right

    raplove schreef:
    (...)


    Ze wilt waarschijnlijk weten hoe ze het moet doen met het geld enzo..


    Er staat: wat moet ik doen?
    Dus mensen geven hun mening.


    To infinity and beyond •

    Leafs schreef:
    (...)

    Er staat: wat moet ik doen?
    Dus mensen geven hun mening.



    Ja en op wat voor manier!!!

    damn man no respect niets.

    raplove schreef:
    (...)


    Ja en op wat voor manier!!!

    damn man no respect niets.


    Sommige mensen vinden het gewoon dom dat ze in deze situatie is beland. Ik snap het ook wel hoor. Mensen geven gewoon hun mening. Plus dan nog het feit dat het via internet altijd nog botter klinkt. Tja, sommige geven gewoon hun ongezouten mening.


    To infinity and beyond •

    raplove schreef:
    (...)


    Ze wilt waarschijnlijk weten hoe ze het moet doen met het geld enzo..
    Nou voor het geld moet ze gaan werken en ze is 16 en dus schoolplichtig, dus van werken zal er niet veel in huis komen. + noch haar vriend, noch haar ouders willen haar helpen. Veel opties zijn er jammer genoeg niet voor haar weggelegd. Ze kan het kind altijd in een pleeggezin steken en er als ze er klaar voor is zelf voor zorgen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Passerby schreef:
    (...)Nou voor het geld moet ze gaan werken en ze is 16 en dus schoolplichtig, dus van werken zal er niet veel in huis komen. + noch haar vriend, noch haar ouders willen haar helpen. Veel opties zijn er jammer genoeg niet voor haar weggelegd. Ze kan het kind altijd in een pleeggezin steken en er als ze er klaar voor is zelf voor zorgen.


    Jij hebt gemakkelijk praten.

    mijn nicht was 13 toen ze zwanger raakte.

    Ja het was een klote tijd maar mijn moeder heeft overuren gemaakt om alles voor de baby te betalen.

    En mijn nicht powergirl dat ze is heeft de baby gehouden en het is nu 2 jaar.

    Heb jij geen verantwoordelijkeheids gevoel?

    [ bericht aangepast op 26 juni 2011 - 20:11 ]

    Oh, ik heb een beetje scheel gelezen. Je bent ook tegen adoptie.
    Kan me nu wel voorstellen dat het je zo onderhand de keel uit komt dat iedereen maar wat raak schreeuwt, maar ik zou toch kiezen voor adoptie. Ten eerste heb je je kind niks te bieden - behalve dan moederlijke liefde op z'n hoogst, maar met dat alleen ga je het niet redden - en als ik in jouw plaats zat zou ik evenzo logischerwijs mogelijk nagaan wat het beste is voor zowel jou als het kind. Jij moet een opleiding kunnen volgen om jezelf later in je behoeftes te voorzien - de sociale dienst is geen pretje! Dat kan ik je nageven, dat wil je niet - en je kind in een asobuurt laten opgroeien waar de wietplantjes over de schutting komen piepen omdat mama geen diploma heeft zou ik niet doen. Daar kan ik over meepraten en ik zou mijn toekomstige kind voor geen goud in dezelfde situatie als ik op willen laten groeien.
    Dus daarom denk ik toch echt dat je kind laten adopteren de beste optie is, niet vanuit emotionele overwegingen, maar vanuit ratio.
    Maar hou er rekening mee dat wij ook maar jonge mensen zijn die nog niet de ervaring/bekwaamheden hebben om je in deze kwestie goed te kunnen adviseren, dus daarom zou ik de hulp zoeken van iemand die je dat ook daadwerkelijk kan bieden :]

    [ bericht aangepast op 26 juni 2011 - 20:14 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    raplove schreef:
    (...)

    Jij hebt gemakkelijk praten.

    mijn nicht was 13 toen ze zwanger raakte.

    Ja het was een klote tijd maar mijn moeder heeft overuren gemaakt om alles voor de baby te betalen.

    En mijn nicht powergirl dat ze is heeft de baby gehouden en het is nu 2 jaar.

    Heb jij geen verantwoordelijkeheids gevoel?
    En wie gaat voor haar overuren doen? En val mij eens niet aan omdat ik zeg dat ze nie veel opties heeft. Ik spreek de waarheid en dat weet jij, zij en ik.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    raplove schreef:
    (...)

    Jij hebt gemakkelijk praten.

    mijn nicht was 13 toen ze zwanger raakte.

    Ja het was een klote tijd maar mijn moeder heeft overuren gemaakt om alles voor de baby te betalen.

    En mijn nicht powergirl dat ze is heeft de baby gehouden en het is nu 2 jaar.

    Heb jij geen verantwoordelijkeheids gevoel?

    Nu zeg je het zelf, wie moet er opdraaien voor het geld? Niet zijzelf want ze mag niet werken en is leerplichtig. Hetzelfde is hier aan de hand.

    Hooligan schreef:
    (...)
    Nu zeg je het zelf, wie moet er opdraaien voor het geld? Niet zijzelf want ze mag niet werken en is leerplichtig. Hetzelfde is hier aan de hand.


    en haar broer?

    MissesChaos schreef:
    Wat me wel opvalt is dat alleen positieve reacties die het met jou eens zijn worden bestempeld als ''erg bedankt voor de hulp!'' Om heel eerlijk te zijn geloof ik je niet eens, maar ik hoop maar niet dat je weer zo'n attention whore bent. Daarom doe ik maar even als of ik je geloof.

    En jij wilt je kindje laten opgroeien zonder papa, geld of een goed huis met andere hulp?

    Good luck. Heb al medelijden voor je kindje, egoïst.


    Dit gaat echt te ver.
    OT: Ik denk toch echt dat die keuze bij jezelf ligt. Persoonlijk zou ik het kind nooit willen houden, maar dat is mijn mening. Anyway, heel veel sterkte!


    Destiny is what you're supposed to do. Fate is what kicks you in the ass to make you do it.