Oh, ik heb een beetje scheel gelezen. Je bent ook tegen adoptie.
Kan me nu wel voorstellen dat het je zo onderhand de keel uit komt dat iedereen maar wat raak schreeuwt, maar ik zou toch kiezen voor adoptie. Ten eerste heb je je kind niks te bieden - behalve dan moederlijke liefde op z'n hoogst, maar met dat alleen ga je het niet redden - en als ik in jouw plaats zat zou ik evenzo logischerwijs mogelijk nagaan wat het beste is voor zowel jou als het kind. Jij moet een opleiding kunnen volgen om jezelf later in je behoeftes te voorzien - de sociale dienst is geen pretje! Dat kan ik je nageven, dat wil je niet - en je kind in een asobuurt laten opgroeien waar de wietplantjes over de schutting komen piepen omdat mama geen diploma heeft zou ik niet doen. Daar kan ik over meepraten en ik zou mijn toekomstige kind voor geen goud in dezelfde situatie als ik op willen laten groeien.
Dus daarom denk ik toch echt dat je kind laten adopteren de beste optie is, niet vanuit emotionele overwegingen, maar vanuit ratio.
Maar hou er rekening mee dat wij ook maar jonge mensen zijn die nog niet de ervaring/bekwaamheden hebben om je in deze kwestie goed te kunnen adviseren, dus daarom zou ik de hulp zoeken van iemand die je dat ook daadwerkelijk kan bieden :]
[ bericht aangepast op 26 juni 2011 - 20:14 ]
No growth of the heart is ever a waste