• De stelling van vandaag luidt:
    Alle mensen zijn van nature slecht

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Courtesan schreef:
    Ik neem juist precies de andere kant van deze stelling in. Alle mensen zijn van nature goed, het is het leven wat je vormt tot wie je bent en wat je doet. Van nature ben je een onschuldig 'wezen', maar de ervaringen in je leven smeden je uiteindelijk tot wat je in je latere leven wordt. En zo komt het ook, dat er iets slechts in je zit. Dat komt door levenservaring/stijl, maar van nature ben je zeer zeker niet slecht.

    Mooi verwoord.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Hell no!
    Hoe kan het anders dat er nu goede mensen ontstaan?
    Er moeten toch goede mensen zijn die anderen goed opvoeden?
    Anders konden er geen goede mensen nu zijn, mensen die hun plezier vinden in anderen helpen bestaan ook!

    Eens met Courtesan =)

    [ bericht aangepast op 11 mei 2011 - 14:01 ]


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    We zijn niet goed en we zijn niet slecht(nerd)
    Nouja en sommige zijn wel gewoon slecht(A)


    Uiteindelijk word je toch wie je zelf bent(A)

    Iwanna schreef:
    Iedereen heeft een slechte kant.


    It's not because I smile, my life is perfect. It's because I appreciate what life gives to me, and what God has blesse

    Weet je hoe vaak ik daar over nadenk. (cat) Maar ik ben alle mensen niet. Ik denk niet dat mensen van nature slecht zijn, al heeft iedereen wel slechte karaktereigenschappen. Oneens dus.


    wth.

    niet van nature, want dat zou betekenen dat ieder mens slecht geboren wordt, nee, ieder mens wordt slecht gemaakt.


    Interdum lacrimae pondera vocis habent

    Nee, al zit er in iedereen wel wat slechts.

    Reverend zei

    Diep van binnen zit er in elk iemand wel iets slechts, en dat is natuurlijk. Maar het komt er gewoon niet uit bij de meesten, dus half eens, half oneens

    [ bericht aangepast op 11 mei 2011 - 16:43 ]

    Ja duh. (cat)
    Daarom zijn we er allemaal nog en hebben we elkaar nog niet uitgemoord, bestolen of verkacht (cool)


    If you think something small can’t make a difference, try sleeping with a mosquito in the room

    Van nature slecht én goed, denk ik eerder :'D


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Oneens.
    De mens is van nature goed en wordt door omgevingsfactoren slecht gemaakt. Heb je ooit een baby een moord zien plegen? :')


    Felix

    Oneens, maar alle slechte eigenschappen die tevens menselijk zijn, hebben we natuurlijk wél allemaal. (bv: jaloezie of egoïsme)


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Oneens. Wel egoïstisch, niet slecht.


    Some people feel the rain, others just get wet.

    Courtesan schreef:
    Ik neem juist precies de andere kant van deze stelling in. Alle mensen zijn van nature goed, het is het leven wat je vormt tot wie je bent en wat je doet. Van nature ben je een onschuldig 'wezen', maar de ervaringen in je leven smeden je uiteindelijk tot wat je in je latere leven wordt. En zo komt het ook, dat er iets slechts in je zit. Dat komt door levenservaring/stijl, maar van nature ben je zeer zeker niet slecht.


    KATSU!

    Neen, elk iemand wordt neutraal geboren en vervolgens beïnvloedt door dingen uit de omgeving.


    "I shut my eyes in order to see.'