• De stelling van vandaag luidt:
    Als iemand een dier vermoord, moet daar net zo'n hoge straf op staan als een mens vermoorden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Smeagol schreef:
    (...)

    hahaha,

    maar haaien geven eerst waarschuwen en meestal zijn die mensen te dom om daar naar te luisteren:Y)

    OT: Ik vind dat als je dieren mishandeld en zomaar vermoord dat je dan een net zo hoge straf moet hebben als mensen vermoorden:Y)
    Maar als het gewoon bij de slager is, tja... wat doe je er dan aan? Je kan moeilijk de hele wereld vegatiër laten worden:P

    eens met jou,
    oneens met de stelling ^^


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Oneens,
    Als je perongeluk iets doodrijd.
    Of je op een mier gaat staan,
    Maar alshet expressisof mishandeling...

    Carousel schreef:
    Oneens,
    Als je perongeluk iets doodrijd.
    Of je op een mier gaat staan,
    Maar alshet expressisof mishandeling...


    Whahahahhaha mierenxD
    Dan was ik massamoordenaarxD


    'Burning up a sun, just to say goodbye.'

    Carousel schreef:
    Oneens,
    Als je perongeluk iets doodrijd.
    Of je op een mier gaat staan,
    Maar alshet expressisof mishandeling...

    doet mij denken;
    mijn vader heeft gister en pad aangereden en toen ik dat beest voor de auto zag springen schreeuwde ik nogal hard... pa schrok zich dood... niet letterlijk, anders had ik iemand vermoordxD


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Oneens. Dat vind ik eerlijk gezegd overdreven, want het is nogal hypocriet. Zou je een dier niet mogen slachten zonder verdoven (wat moslims doen ja), en je zou je dier niet in mogen laten slapen? Als het dierenmishandeling is, ja dan wel. Maar als je een dier van pijn verlost door hem te vermoorden, kan ik daar niets kwaads in zien...


    I'm not smug, ma'am, it's just the unfortunate shape of my face.

    Oneens. Hoeveel mensen vermoorden nou echt een dier? Alleen in slachthuizen gebeurd dat. Als een dier pijn heeft, wordt meestal eerst de dierenarts erbij gehaald.
    Natuurlijk zijn er wel mensen die dat doen, maar meestal is dat een gevolg of een deel van mishandeling. En dan kan je iemand straffen voor mishandeling. Ik vind dat er een goeie straf op mishandeling moet staan, dat die net zo hoog is als het mishandelen van mensen. Mishandeling vind ik een stuk erger dan even een hoofd van een dier eraf hakken. Natuurlijk is een langzame dood ook pijnlijk, maar dat zie ik dan meer onder mishandeling.


    To live would be an awfully big adventure

    Voor slachten om te eten; Nee.
    Moordvoor vermaak of mishandeling; Ja.


    If people are trying to bring you down, it means you're above them.

    Aan de ene kant ben ik het er wel mee eens. Want tja... die mensen spelen wel met levens, al zijn ze van een dier. Maar aan de andere kant, we moeten ook vlees eten.

    Voor slachten om te eten; Nee.
    Moordvoor vermaak of mishandeling; Ja.


    There is nothing more badass than being yourself

    Sadistic schreef:
    Voor slachten om te eten; Nee.
    Moordvoor vermaak of mishandeling; Ja.


    Do you live, do you die, do you bleed for the fantasy?

    hoeveel ik ook om dieren geef ik ben het oneens omdat dieren soms voor de slacht zijn en dan worden die mensen van de slachterij meteen gestraft terwijl zij gewoon hun werk doen en heel veel mensen in de wereld wel vlees willen eten.


    Wat je ook zoekt, ik heb het opgegeten... xD

    eens,
    we eten elkaar toch niet,
    waarom mogen we dan wel dieren eten?
    jah ik ben vegetariër

    Indian schreef:
    Tsja. De mens staat nou eenmaal boven de koe of het varken of watdanook. Klinkt misschien wat.. onvriendelijk, maar als iemand een schaap vermoord is dat toch heel wat anders dan een mens.


    You were much more muchier, you've lost your muchness.

    Eigenlijk wel, als ze vermoord worden voor bijvoorbeeld de vacht of de slachtanden, or whatever, wel. Maar als ze vermoord worden door voor eten niet.


    This is me.

    Horan schreef:
    Oneens, mensen zullen altijd boven dieren blijven.


    I´m nothing special.

    Oneens. een mens is niet te vergelijken met een dier.
    niet dat dieren geen rechten hebben hoor :)

    [ bericht aangepast op 25 maart 2011 - 18:35 ]


    Without You: No Love, No happiness, No Laughing..In Short: No Life!