• De stelling van vandaag luidt:
    Als iemand een dier vermoord, moet daar net zo'n hoge straf op staan als een mens vermoorden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Square schreef:
    Oneens. Anders zouden heel veel mensen die niet beter weten opeens seriemoordenaars zijn, omdat ze in een slachthuis werken. Als je dieren doodt voor je plezier is het een ander verhaal, maar jachtpartijen zijn ook niet altijd illegaal.


    It's hard to hold a candle in the cold November Rain

    Assassin schreef:
    Haha alsof op een mens vermoorden zo'n hoge straf staat, als je ziet dat sommigen 3 jaar krijgen.


    1. Als ze zo'n lage straf krijgen zal er wel een reden voor zijn geweest. Of heb jij ineens rechten gestudeerd en kan je zonder verdere feiten/jurisdictie zeggen of het een goeie straf is?
    2. Met TBS kan 3 jaar uitgroeien tot meer dan 20 jaar, als je pech hebt.

    @Sadistic
    Stel ik mishandel me hond dood, ik wordt aangeklaagd, ik zeg dat ik me hond wilde opeten, wat dan? Je kan niet bewijzen dat het niet mijn intentie was als ik hem daadwerkelijk heb opgegeten

    Oneens trouwens.

    Horan schreef:
    Oneens, mensen zullen altijd boven dieren blijven.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    shadowsalyer schreef:
    (...)

    1. Als ze zo'n lage straf krijgen zal er wel een reden voor zijn geweest. Of heb jij ineens rechten gestudeerd en kan je zonder verdere feiten/jurisdictie zeggen of het een goeie straf is?
    2. Met TBS kan 3 jaar uitgroeien tot meer dan 20 jaar, als je pech hebt.

    @Sadistic
    Stel ik mishandel me hond dood, ik wordt aangeklaagd, ik zeg dat ik me hond wilde opeten, wat dan? Je kan niet bewijzen dat het niet mijn intentie was als ik hem daadwerkelijk heb opgegeten

    Oneens trouwens.


    Ik gaf een voorbeeld van wat ik gezien heb hier.
    Nou sorry maar in Nederland zijn de straffen echt te laag vind ik.


    Your make-up is terrible

    Carcass schreef:
    Oneens, zouden dan koeien slachten voor vlees ook als moord worden gezien?


    Life's a bitch, so treat it that way; slap it when it's annoying, and ignore it when it is complaining

    Sadistic schreef:
    Voor slachten om te eten; Nee.
    Moordvoor vermaak of mishandeling; Ja.


    Als je een boom was dan zal ik je omhelzen als een koala beertje.

    Sadistic schreef:
    Voor slachten om te eten; Nee.
    Moordvoor vermaak of mishandeling; Ja.


    -

    Eens
    Eens omdat er wel heel veel dieren worden vermoordt, voor ons eten.
    Dieren eten ns toch ook niet op?


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    shadowsalyer schreef:
    (...)

    1. Als ze zo'n lage straf krijgen zal er wel een reden voor zijn geweest. Of heb jij ineens rechten gestudeerd en kan je zonder verdere feiten/jurisdictie zeggen of het een goeie straf is?
    2. Met TBS kan 3 jaar uitgroeien tot meer dan 20 jaar, als je pech hebt.

    @Sadistic
    Stel ik mishandel me hond dood, ik wordt aangeklaagd, ik zeg dat ik me hond wilde opeten, wat dan? Je kan niet bewijzen dat het niet mijn intentie was als ik hem daadwerkelijk heb opgegeten

    Oneens trouwens.


    Ik heb het over slachthuizen e.d., aangezien er niet heel erg veel mensen zijn (over het algemeen) die zelf hun eigen vlees slachten en klaarmaken.


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Sleutelbloem schreef:
    Eens
    Eens omdat er wel heel veel dieren worden vermoordt, voor ons eten.
    Dieren eten ns toch ook niet op?


    Beren, haaien en dat soort dieren wel(nerd)


    'Burning up a sun, just to say goodbye.'

    VampireMoney schreef:
    Ik vind dat persoonlijk nogal overdreven, okal zouden mens en dier als gelijke moeten worden gezien.

    daarbij;
    weetje welniet wat wij zoal eten aan vlees?
    en wij zijn niet de enige dieren die vlees eten...
    moet daar ook een straf op komen?
    natuurlijk is het slecht om te doden
    maar er zit voor mij wel verschil tussen een goudvis die je bij een andere goudvis zet en dat de een de ander opeet en dat dan moord is omdat je niet goed genoeg voor de vis gezorgd zou hebben en een huisdier van iemand doodschieten


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Smeagol schreef:
    (...)

    Beren, haaien en dat soort dieren wel(nerd)

    haha, en daar zou wel echt een hoge straf op mogen staan als je die vermoord terwijl ze jou niks doen...
    ik vindt het wel een beetje dom van de mensen om dan ook te gaan leven waar die dieren wonen in de zin van overal maar huizen neer zetten en geen rekening houden met andere diersoorten
    ik geef de mensetende-haaien groot gelijk.:P


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Yes.


    I live for the applause, you will die for it.

    StarWind schreef:
    (...)
    haha, en daar zou wel echt een hoge straf op mogen staan als je die vermoord terwijl ze jou niks doen...
    ik vindt het wel een beetje dom van de mensen om dan ook te gaan leven waar die dieren wonen in de zin van overal maar huizen neer zetten en geen rekening houden met andere diersoorten
    ik geef de mensetende-haaien groot gelijk.:P


    hahaha,

    maar haaien geven eerst waarschuwen en meestal zijn die mensen te dom om daar naar te luisteren:Y)

    OT: Ik vind dat als je dieren mishandeld en zomaar vermoord dat je dan een net zo hoge straf moet hebben als mensen vermoorden:Y)
    Maar als het gewoon bij de slager is, tja... wat doe je er dan aan? Je kan moeilijk de hele wereld vegatiër laten worden:P


    'Burning up a sun, just to say goodbye.'

    Carcass schreef:
    Oneens, zouden dan koeien slachten voor vlees ook als moord worden gezien?


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.