• Hoi mensen op Q,

    Ik moet morgen een presentatie geven voor Kunst over licht.
    Nu moest ik van verschillende begrippen een betekenis/omschrijving zoeken, zoals van diffuus licht, en dat heb ik ook wel allemaal gevonden, maar ik kan dus niet de 'kunstelijke' betekenis/omschrijving van fel licht vinden. Ik ben nu al twee uur hiermee bezig, en ik heb ook nog (veel) ander huiswerk, vandaar dat ik dacht: misschien weet iemand op Q het.

    Zijn hier mensen die ook Kunst / Beeldende Vorming / Kunstgeschiedenis hebben en die de 'kunstelijke' betekenis van fel licht weten? Ik kan het echt serieus nergens vinden.

    Alvast bedankt!
    Vincie.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Het enige dat ik kan bedenken is dat fel licht als een spotlight werkt en dingen 'uitlicht' die normaal gesproken minder op zouden vallen/buiten beschouwing zouden blijven. (Maar mijn kunstgeschiedenislessen hebben niet heel veel opgeleverd ben ik bang.)


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    'Als het tegenlicht erg fel is, ontstaan er silhouetten (donkere omtrekken).' Bedoelde je zoiets? Anders kun je misschien iets vinden op deze site. Verder zou ik er niet echt op komen waarom. Ik dacht dat fel licht voor kunstenaars niet handig was, maargoed.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Lolicia schreef:
    'Als het tegenlicht erg fel is, ontstaan er silhouetten (donkere omtrekken).' Bedoelde je zoiets? Anders kun je misschien iets vinden op deze site. Verder zou ik er niet echt op komen waarom. Ik dacht dat fel licht voor kunstenaars niet handig was, maargoed.


    Nee, het heeft niks met tegenlicht o.i.d. te maken...
    Op die site staat het ook niet, helaas. Maar thanks dat je even gezocht hebt c:

    Het is echt lastig om het te vinden :'c


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Licht op schilderijen?


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Stevenson schreef:
    (...)

    Nee, het heeft niks met tegenlicht o.i.d. te maken...
    Op die site staat het ook niet, helaas. Maar thanks dat je even gezocht hebt c:

    Het is echt lastig om het te vinden :'c

    Hoe bedoel je dat felle licht dan? Ik had ergens gelezen dat kunstenaars fel licht geen echt licht vinden, zegmaar. Maar dat was een tijd geleden, dus ik weet het niet precies meer.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Lolicia schreef:
    (...)
    Hoe bedoel je dat felle licht dan? Ik had ergens gelezen dat kunstenaars fel licht geen echt licht vinden, zegmaar. Maar dat was een tijd geleden, dus ik weet het niet precies meer.


    Als begrip uitgelegd.

    Het is een onderdeel van lichtintensiteit, diffuus licht hoorde er ook onder, en dat was wel echt supermakkelijk te vinden.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Markey schreef:
    Licht op schilderijen?


    Ja, zoiets. Eigenlijk licht op kunstwerken, maar een schilderij is ook een kunstwerk haha. Maar dan het begrip fel licht uitgelegd. Ik moet het zelf morgen uitleggen aan de klas, en er een presentatie + kahoot van maken, maar ik kan het gewoon niet vinden.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Na heel lang zoeken kwam ik net deze site tegen, en daarop stond een hele minimale uitleg van fel licht. Met behulp van die uitleg en de kenmerken van diffuus/getemperd licht, ben ik tot deze definitie gekomen:

    'Fel licht is het tegenovergestelde van getemperd licht. Het licht wordt niet onderbroken en lijkt net als diffuus licht van alle kanten te komen. Er zijn weinig schaduwen doordat het felle licht bijna alles op het kunstwerk bereikt.'

    Zouden jullie zo'n uitleg begrijpen of zouden jullie denken: "What the fuck, dit slaat echt helemaal nergens op?"


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Stevenson schreef:
    Na heel lang zoeken kwam ik net deze site tegen, en daarop stond een hele minimale uitleg van fel licht. Met behulp van die uitleg en de kenmerken van diffuus/getemperd licht, ben ik tot deze definitie gekomen:

    'Fel licht is het tegenovergestelde van getemperd licht. Het licht wordt niet onderbroken en lijkt net als diffuus licht van alle kanten te komen. Er zijn weinig schaduwen doordat het felle licht bijna alles op het kunstwerk bereikt.'

    Zouden jullie zo'n uitleg begrijpen of zouden jullie denken: "What the fuck, dit slaat echt helemaal nergens op?"

    Oke. Het is wel te begrijpen ^^


    Don't walk. Run, you sheep, run.