• Hoi mensen @ Q.
    Ik moet voor school een betoog schrijven over de stelling: Huiswerk is noodzakelijk.
    Ikzelf ben heel erg slecht in nederlands en al helemaal niet goed in argumenten bedenken...
    Dus eigelijk is mijn vraag: weet iemand één of meer stellingen over die stelling?

    Alvast bedankt!


    What doesn't kill you makes you stronger.

    Je neemt dingen goed in je op, omdat je stof moet toepassen.


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Je herhaalt je leerstof, waardoor je het ook leert en sneller begrijpt.
    Maar aan de andere kant sluipt er heel veel tijd in, en wordt het dus tijdverspilling.


    Never run out of reasons to smile...

    En je mag geen tegenargumenten geven? ;(
    Alleszins, dat je bezig bent met de leerstof en het dus zeker is dat je hem bekeken hebt.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    RESURGAM schreef:
    En je mag geen tegenargumenten geven? ;(
    Alleszins, dat je bezig bent met de leerstof en het dus zeker is dat je hem bekeken hebt.


    Het is een betoog... dan mag je alleen tegenargumenten geven om ze meteen weer te kunnen weerleggen. Anders ben je bezig met een beschouwing.

    OT: Je bent er zelf een goed voorbeeld van (niet lullig bedoeld), je bent niet goed in betogen en argumenten te bedenken blijkbaar, en zulk huiswerk laat je ermee oefenen. M.a.w. Huiswerk laat je oefenen met de dingen die later belangrijk voor je zullen zijn.

    Je ontdek zelf of je alles begrijpt


    "In the end, everything will be okay. If it’s not okay, it’s not the end"

    Omdat je het allemaal zelf eens kan uitvogelen en je er dus eens zelfstandig over kan denken. Het is een goede 'test' voor jezelf, om te zien of je de leerstof begrijpt en je hebt dan nog genoeg tijd om vragen te stellen. (:


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Zo snap je de stof goed. Alleen de stof lezen is niet nuttig, want als je de vragen maakt, dan vragen ze meestal een stukje door op de tekst en accepteer je stof niet alleen, maar snap je ook waarom.
    Als je ermee oefent dan leer je het ook, dus het scheelt ook tijd tijdens het leren:Y) Althans, bij mij wel.
    Daarbij komt dat je tijdens de vragen overal een antwoord op moet verzinnen. Als je denkt het te snappen en het toch niet snapt, dan weet je dat. Iets dat in een tekst staat is makkelijker dan dat het in een vraag staat. Tenminste, dat is mijn ervaring he.


    To live would be an awfully big adventure