• ik ga geen uitleg geven, want de titel zegt genoeg, hè.

    Al ben ik nu wel bang dat het met iemand die ik sinds kort via hyves ken is gebeurd.

    Wie heeft er al eens met zelfmoord te maken gehad?

    je kunt ook evt je verhaal kwijt hier

    gr Misserrin

    [ bericht aangepast op 11 feb 2011 - 19:20 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 11 feb 2011 - 19:18 ]


    iemand kleineren online is ook pesten!!!

    Damnara schreef:
    (...)
    Idd, pleeg dan zelfmoord dmv drugs ofzo. Want als je voor de trein springt maak je niet alleen een eind aan je leven, maar traumatiseer je ook nog die mensen in de trein.


    Oh c'mon, de mensen die voor de trein springen hebben het al erg genoeg gehad, en nou bekritieer je de manier waarop ze zelfmoord plegen -.-' jezus.

    Sadism schreef:
    (...)

    Oh c'mon, de mensen die voor de trein springen hebben het al erg genoeg gehad, en nou bekritieer je de manier waarop ze zelfmoord plegen -.-' jezus.


    Dat is inderdaad wel erg vreemd. Of je het hier nu gaat zeggen dat je er niets aan vindt, gaat niets veranderen, hoor.
    En ik heb een keer gehoord (van een lerares, dus ik denk dat het wel betroubaar is...) dat als je zelfmoord pleegt, je familie kan opdraaien voor de kosten en als jij het overleeft, dat je dan een boete kan krijgen. Zelfmoord is bij de wet verboden, maar ik weet niet of een boete iemand gaat stoppen, hoor...

    -agree


    What would Emma do?

    agree schreef:
    (...)

    Dat is inderdaad wel erg vreemd. Of je het hier nu gaat zeggen dat je er niets aan vindt, gaat niets veranderen, hoor.
    En ik heb een keer gehoord (van een lerares, dus ik denk dat het wel betroubaar is...) dat als je zelfmoord pleegt, je familie kan opdraaien voor de kosten en als jij het overleeft, dat je dan een boete kan krijgen. Zelfmoord is bij de wet verboden, maar ik weet niet of een boete iemand gaat stoppen, hoor...

    -agree


    Een boete daarvoor? Dat is echt onzin. (cat)


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    agree schreef:
    (...)

    Dat is inderdaad wel erg vreemd. Of je het hier nu gaat zeggen dat je er niets aan vindt, gaat niets veranderen, hoor.
    En ik heb een keer gehoord (van een lerares, dus ik denk dat het wel betroubaar is...) dat als je zelfmoord pleegt, je familie kan opdraaien voor de kosten en als jij het overleeft, dat je dan een boete kan krijgen. Zelfmoord is bij de wet verboden, maar ik weet niet of een boete iemand gaat stoppen, hoor...

    -agree


    Ik geloof niks van die boete, het is al erg genoeg voor de familie zonder boete.

    Ik vind het stom, want er zijn echt wel mensen die van je houden, ook al merk je het soms niet.


    Food.

    reyon schreef:
    (...)

    Een boete daarvoor? Dat is echt onzin. (cat)


    Het is niet bepaald slim om je lerares Godsdienst te zeggen dat ze liegt... Dus ik geloof alles wat ze uitkraamt maar (of toch bijna alles xD).

    -agree


    What would Emma do?

    Crowd schreef:
    Ik vind het stom, want er zijn echt wel mensen die van je houden, ook al merk je het soms niet.


    Ik vind het niet stom, er is een bepaald iets wat een mens aankan in zijn leven, en soms is het gewoon zò erg, dat die persoon er niet meer tegen kan en dan is er ook geen andere oplossing meer. Dan heeft die persoon of een hele verandering in zijn leven nodig, een iemand die er voor hem/haar is, en die persoon uit de put kan helpen. Of niemand weet het, die persoon blijft daar zitten, en krijgt er op een dag echt genoeg van en maakt er een eind aan. Dat heeft niks te maken met weten of er mensen van je houden, dat weten die mensen vaak ook wel, dat er heus wel een paar zijn die om hun geven, maarja. Is het het waard, voor die paar mensen te blijven? Terwijl die misschien ook best backstabbers zijn geweest in het verleden.

    Crowd schreef:
    Ik vind het stom, want er zijn echt wel mensen die van je houden, ook al merk je het soms niet.


    Maar, als je zelfmoord pleegt geloof je niet meer dat die mensen van je houden. Je hele leven is waardeloos, je kan niks, het heeft allemaal geen zin meer, niemand houdt van je,... Het is inderdaad niet zo, maar voor mensen die zelfmoord plegen voelt het wel zo. (:

    @agree:
    Ik zeg ook niet dat ze liegt, ik vind die wet gewoon onzin. =)


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Een vriendin van mij haar broer heeft zelfmoord gepleegd. Is voor de trein gesprongen. Wel heel lullig


    Love sheds light one the darkest of times

    Sadism schreef:
    (...)

    Ik vind het niet stom, er is een bepaald iets wat een mens aankan in zijn leven, en soms is het gewoon zò erg, dat die persoon er niet meer tegen kan en dan is er ook geen andere oplossing meer. Dan heeft die persoon of een hele verandering in zijn leven nodig, een iemand die er voor hem/haar is, en die persoon uit de put kan helpen. Of niemand weet het, die persoon blijft daar zitten, en krijgt er op een dag echt genoeg van en maakt er een eind aan. Dat heeft niks te maken met weten of er mensen van je houden, dat weten die mensen vaak ook wel, dat er heus wel een paar zijn die om hun geven, maarja. Is het het waard, voor die paar mensen te blijven? Terwijl die misschien ook best backstabbers zijn geweest in het verleden.


    Daarnaast, uiteindelijk ga je toch dood. Dan zullen de mensen die van je houden ook pijn hebben. Misschien wel op een andere manier, maar er zullen altijd vragen onbeantwoord blijven. Soms is het voor iemand gewoon écht de enige uitweg. Ik weet dat er genoeg hulpverleners e.d. zijn die willen helpen, maar lang niet iedereen kan of wil over zijn/haar problemen praten. Het zijn vaak een hele hoop dingen bij elkaar die uiteindelijk tot zelfmoord leiden.


    Fuck the world, I don't care.

    Ik heb afgelopen Zondag er heel erg hard over nagedacht om het zelf te doen


    "Ignite, my love. Ignite."

    Iemand die ik kende heeft 2 jaar geleden zelfmoord gepleegd.


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    Wereldwijd plegen elk jaar minstens een miljoen mensen zelfmoord, dat is 1,5 procent van alle sterfgevallen. Van de mensen die zelfmoord plegen heeft 90 procent psychische problemen. Depressie maakt de kans op zelfdoding 15 tot 20 maal zo groot

    daankje wikipedia ;D
    Een tijd gelede heeft de vriend van mij bff heeft zelfmoord gepleegd,..;[


    Only those who listen can hear

    reyon schreef:
    (...)

    Maar, als je zelfmoord pleegt geloof je niet meer dat die mensen van je houden. Je hele leven is waardeloos, je kan niks, het heeft allemaal geen zin meer, niemand houdt van je,... Het is inderdaad niet zo, maar voor mensen die zelfmoord plegen voelt het wel zo. (:

    @agree:
    Ik zeg ook niet dat ze liegt, ik vind die wet gewoon onzin. =)


    Inderdaad, belachelijk gewoon, het is zo al moeilijk genoeg voor de faimilie en vrienden!

    -agree


    What would Emma do?

    Ik vind zelfmoord altijd heel moeilijk te beoordelen.
    Aan de ene kant vind ik het laf dat je deze 'makkelijke' uitweg kiest; immers verlos je, jezelf op een heel 'makkelijke' manier van al de problemen die je hebt. Je kunt ook proberen om de problemen op te lossen, om hulp te zoeken of de hulp toe te laten.
    Aan de andere kant weet ik wel dat je, zodra je echt zelfmoord pleegt, wel echt in de knoop zit met jezelf. Je zou het gek kunnen noemen, en dat is dan wel negatief maar het is niet zo dat ik dit soort mensen zie als verschrikkelijke mensen. Het punt is gewoon dat het niet goed gaat met deze mensen.
    Ik kan eigenlijk niet echt een standpunt aannemen wat betreft dit onderwerp.


    Life is hard and then we die