• De stelling van vandaag luidt:
    Het Suikerfeest moet een nationale feestdag worden, zodat niet alleen kinderen die meededen aan de ramadan vrij van school hebben.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Eens, maar ik kom toch nooit naar school die dag dusja.


    It's not because I smile, my life is perfect. It's because I appreciate what life gives to me, and what God has blesse

    RINGDINGDONG schreef:
    Eens, zij zijn ook vrij tijdens kerst, pasen, hemelvaart etc. terwijl dat ook niet hoort. Mogen wij dan niet een dagje ook vrij zijn?


    Precies, wij hebben een Turk in onze klas en zij doet ook niks aan kerst, pasen, hemelvaart en 4 en 5 mei, maar alsnog zijn hun ook vrij.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Eens, zij zijn ook vrij op onze feestdagen en dus moet het ook andersom.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Speaker schreef:
    Eens, zij zijn ook vrij op onze feestdagen en dus moet het ook andersom.


    + en dan ook op het offerfeest

    [ bericht aangepast op 25 nov 2010 - 14:26 ]


    "Ignite, my love. Ignite."

    RINGDINGDONG schreef:
    Eens, zij zijn ook vrij tijdens kerst, pasen, hemelvaart etc. terwijl dat ook niet hoort. Mogen wij dan niet een dagje ook vrij zijn?

    Ik vind het Suikerfeest helemaal niet bij de Nederlandse cultuur horen.


    it's so empty living behind these castle walls

    oneens


    yesterday was history, tomorrow is a mystery, but today is a gift, that`s why it`s called the present.

    Oneens..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    A7X schreef:
    Oneens.
    Het feest behoort toe aan een geloof, wil je dan ook het Suikerfeest meevieren moet je op z'n minst respect hebben voor dat geloof en proberen ook met de ramadan mee te doen.
    Het gaat dus niet gewoon om de dag vrij, maar om de betekenis achter het Suikerfeest. En als mensen het dan ook gewoon om de vrije dag willen invoeren is dat maar flauw.

    Dat heb je dan ook met Kerst, Pasen, hemelvaart e.d.

    Ik ben het er mee eens,we zijn toch een multiculturele samenleving.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    NikkiPedia schreef:
    (...)

    Moslims krijgen ook kerstvakantie, paasvakantie en dat soort dingen hoor. Die krijgen ook vrij op onze feestdagen van ons geloof, wat wij niet eens meer geloven in de meeste gevallen.
    Ik ben het eens met de stelling.

    Same (:


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Gewoon eens! Of hun komen op de dag dat wij vrij hebben lekker naar school? Errlijk is eerlijk! Het zelfde als geen petten amar wel hoofddoekeen!
    We zijn toch allenmaal gelijk? Geef dan dezelfde dagen vrij! En de zelfde rechten om te dragen wat we willen!

    Oneens, voor moslims betekend de ramadan echt iets en voor mensen zoals christenen betekend het vrijwel niets. Als je het een nationale feestdag maakt moet eerst iedereen zich er goed bij voelen en bijv. de moslims moeten het er mee eens zijn,


    Als je een vlinder wilt zijn moet je bereidt zijn het bestaan als rups op te geven.

    A7X schreef:
    Oneens.
    Het feest behoort toe aan een geloof, wil je dan ook het Suikerfeest meevieren moet je op z'n minst respect hebben voor dat geloof en proberen ook met de ramadan mee te doen.
    Het gaat dus niet gewoon om de dag vrij, maar om de betekenis achter het Suikerfeest. En als mensen het dan ook gewoon om de vrije dag willen invoeren is dat maar flauw.


    Bij ons krijgen ze niet vrij met de Ramadan volgens mij?

    [ bericht aangepast op 25 nov 2010 - 17:21 ]


    LiveTodayLookForwardToTomorrowAndDon'tForgetToSmile

    A7X schreef:
    Oneens.
    Het feest behoort toe aan een geloof, wil je dan ook het Suikerfeest meevieren moet je op z'n minst respect hebben voor dat geloof en proberen ook met de ramadan mee te doen.
    Het gaat dus niet gewoon om de dag vrij, maar om de betekenis achter het Suikerfeest. En als mensen het dan ook gewoon om de vrije dag willen invoeren is dat maar flauw.


    Maar goed, kerst, pasen en al die dingen zijn inmiddels ook alleen maar voor de vrije dagen, nietwaar?
    Voor mij is dat altijd zo geweest, in elk geval en voor mijn vrienden ook.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Crime schreef:
    Oneens. Je kunt niemand verplichten om erin te geloven.


    All this dampness is damp.