• De stelling van vandaag luidt:
    Het Suikerfeest moet een nationale feestdag worden, zodat niet alleen kinderen die meededen aan de ramadan vrij van school hebben.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Oneens.
    Het feest behoort toe aan een geloof, wil je dan ook het Suikerfeest meevieren moet je op z'n minst respect hebben voor dat geloof en proberen ook met de ramadan mee te doen.
    Het gaat dus niet gewoon om de dag vrij, maar om de betekenis achter het Suikerfeest. En als mensen het dan ook gewoon om de vrije dag willen invoeren is dat maar flauw.

    [ bericht aangepast op 25 nov 2010 - 1:18 ]


    Militat omnis amans

    Oneens. Gewoon oneens, geen uitleg.


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    Eens, zij zijn ook vrij tijdens kerst, pasen, hemelvaart etc. terwijl dat ook niet hoort. Mogen wij dan niet een dagje ook vrij zijn?


    Today will be Girl's Day party with you~

    Oneens. Je kunt niemand verplichten om erin te geloven.


    I'm a hero, and I'm super. I guess I'm a SUPERHERO

    Nee.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    RINGDINGDONG schreef:
    Eens, zij zijn ook vrij tijdens kerst, pasen, hemelvaart etc. terwijl dat ook niet hoort. Mogen wij dan niet een dagje ook vrij zijn?

    Agree. :Y)


    Life is a beautiful struggle

    A7X schreef:
    Oneens.
    Het feest behoort toe aan een geloof, wil je dan ook het Suikerfeest meevieren moet je op z'n minst respect hebben voor dat geloof en proberen ook met de ramadan mee te doen.
    Het gaat dus niet gewoon om de dag vrij, maar om de betekenis achter het Suikerfeest. En als mensen het dan ook gewoon om de vrije dag willen invoeren is dat maar flauw.

    ja maar moslims hebben toch ook vrij met kerst ? maar dat behoort ook niet aan hun geloof.


    Life is a beautiful struggle

    oneens, als het alleen om vrije dagen gaat. is dat wel heel overdreven.


    If you don't believe in God, then you believe in Charles Darwin.

    GAYBUDDY schreef:
    (...)
    ja maar moslims hebben toch ook vrij met kerst ? maar dat behoort ook niet aan hun geloof.

    Nee, maar dat hoort toe aan de Nederlandse samenleving tegenwoordig. Want wie viert nu nog kerst met de achterliggende gedachte van het geloof? Bijna niemand weet nog waarom we kerst vieren en iedereen die doet het gewoon. Het is op het moment vooral een traditie in onze samenleving om een kerstboom op te zetten met kerstkransjes.
    Dus ik ben het met A7X eens.


    To live would be an awfully big adventure

    Oneens. Ik vind dat hun, hun krijgen voor hun geloof vrij van school en werk. Dan vind ik ook dat hun naar school en werk moeten als wij kerst vieren. Want dat hoort niet bij hun feest en dan verdien je ook geen vrij.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    A7X schreef:
    Oneens.
    Het feest behoort toe aan een geloof, wil je dan ook het Suikerfeest meevieren moet je op z'n minst respect hebben voor dat geloof en proberen ook met de ramadan mee te doen.
    Het gaat dus niet gewoon om de dag vrij, maar om de betekenis achter het Suikerfeest. En als mensen het dan ook gewoon om de vrije dag willen invoeren is dat maar flauw.


    precies!


    Never forget the things that make you smile

    HeyItsMe schreef:
    (...)
    Nee, maar dat hoort toe aan de Nederlandse samenleving tegenwoordig. Want wie viert nu nog kerst met de achterliggende gedachte van het geloof? Bijna niemand weet nog waarom we kerst vieren en iedereen die doet het gewoon. Het is op het moment vooral een traditie in onze samenleving om een kerstboom op te zetten met kerstkransjes.
    Dus ik ben het met A7X eens.


    Ik doe dat wel nog(A)

    Maar ik ben oneens, het hoort aan hun geloof.

    Nerveurs schreef:
    Oneens. Ik vind dat hun, hun krijgen voor hun geloof vrij van school en werk. Dan vind ik ook dat hun naar school en werk moeten als wij kerst vieren. Want dat hoort niet bij hun feest en dan verdien je ook geen vrij. .


    'Burning up a sun, just to say goodbye.'

    Oneens.

    A7X schreef:
    Oneens.
    Het feest behoort toe aan een geloof, wil je dan ook het Suikerfeest meevieren moet je op z'n minst respect hebben voor dat geloof en proberen ook met de ramadan mee te doen.
    Het gaat dus niet gewoon om de dag vrij, maar om de betekenis achter het Suikerfeest. En als mensen het dan ook gewoon om de vrije dag willen invoeren is dat maar flauw.


    Moslims krijgen ook kerstvakantie, paasvakantie en dat soort dingen hoor. Die krijgen ook vrij op onze feestdagen van ons geloof, wat wij niet eens meer geloven in de meeste gevallen.
    Ik ben het eens met de stelling.


    Your make-up is terrible

    A7X schreef:
    Oneens.
    Het feest behoort toe aan een geloof, wil je dan ook het Suikerfeest meevieren moet je op z'n minst respect hebben voor dat geloof en proberen ook met de ramadan mee te doen.
    Het gaat dus niet gewoon om de dag vrij, maar om de betekenis achter het Suikerfeest. En als mensen het dan ook gewoon om de vrije dag willen invoeren is dat maar flauw.


    Don't dream your life, live your dreams.