• De stelling van vandaag luidt:
    Het Suikerfeest moet een nationale feestdag worden, zodat niet alleen kinderen die meededen aan de ramadan vrij van school hebben.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Eens!!!!!!!!!!!!!!!
    Zij profiteren van Kerst en Pasen en wat nog allemaal, awel wij dan ook van hun vrije dagen.


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Eens natuurlijk


    -

    Eens

    Eens!

    RINGDINGDONG schreef:
    Eens, zij zijn ook vrij tijdens kerst, pasen, hemelvaart etc. terwijl dat ook niet hoort. Mogen wij dan niet een dagje ook vrij zijn?

    Eens, zij krijgen alle vakanties vrij die te maken hebben met onze feesten.
    en wij niet bij hun? dat vind ik oneerlijk!
    dus wij moeten ook vrij krijgen.


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    Eens, want zij hebben ook vrij als wij Pasen, kerst en sinterklaas enz. hebben.
    En ik wil graag even reageren op dat van dat geloof. Niet alle christelijke vieren dan ook echt de feestdag zoals het hoort. Waarom zouden moslims dan plotseling wel volgens strikte regels moeten geloven willen ze een feestdag hebben.
    En btw een extra vrije dag is nooit mis :X


    Het leven is te kort om je bezig te houden met dingen die je ongelukkig maken.

    School gaat niet over vrije dagen, dus niet zo zelfzuchtig zijn :P

    Ik ben er zelf voor alle dagen als pinksteren en hemelvaart af te schaffen, we zijn toch allemaal atheïstisch en de rest van de mensen die geloven zouden het zo snel mogelijk moeten worden.

    shadowsalyer schreef:
    School gaat niet over vrije dagen, dus niet zo zelfzuchtig zijn :P

    Ik ben er zelf voor alle dagen als pinksteren en hemelvaart af te schaffen, we zijn toch allemaal atheïstisch en de rest van de mensen die geloven zouden het zo snel mogelijk moeten worden.

    Mag ik vragen wat er fout is aan geloven?


    Het leven is te kort om je bezig te houden met dingen die je ongelukkig maken.

    A7X schreef:
    Oneens.
    Het feest behoort toe aan een geloof, wil je dan ook het Suikerfeest meevieren moet je op z'n minst respect hebben voor dat geloof en proberen ook met de ramadan mee te doen.
    Het gaat dus niet gewoon om de dag vrij, maar om de betekenis achter het Suikerfeest. En als mensen het dan ook gewoon om de vrije dag willen invoeren is dat maar flauw.


    Ik had het niet beter kunnen zeggen.


    Have you ever had sex with a piece of fruit? Was it a melon? [Nathan Young]

    shadowsalyer schreef:
    School gaat niet over vrije dagen, dus niet zo zelfzuchtig zijn :P

    Ik ben er zelf voor alle dagen als pinksteren en hemelvaart af te schaffen, we zijn toch allemaal atheïstisch en de rest van de mensen die geloven zouden het zo snel mogelijk moeten worden.


    Ik ben niet atheïstsich, ik geloof in God, dus vind ik die dagen afschaffen écht niet nodig.


    Have you ever had sex with a piece of fruit? Was it a melon? [Nathan Young]

    Uh nee. Ik hoef geen deel te nemen aan een feest wat niet in mijn geloof/cultuur voorkomt, sorry.


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    Oneens, ik als moslimzijnde, werk hier een maand naar deze speciale dag toe. 't Gaat hier niet alleen om zoetigheid en veel cadeau's. Het is een soort opluchting; eindelijk het einde van de ramadan en je bent ook hartstikke blij natuurlijk. Een ongelovige, heeft dat gevoel niet, er valt voor die gene dan niks te vieren. Dus lijkt me ook niet nodig om dan zogenaamd suikerfeest te vieren, alleen maar om een dagje vrij.
    Dat ik met kerst/hemelvaartsdag/pasen blablabla vrij krijg kan ik ten eerste niks aan doen. En die feestdagen zijn ook bedoeld voor christenen officiel en kom me niet zeggen dat álle hollanders ze3ma christen/katholiek what ever zijn. Die dagen vrij zijn dus voor iedereen bedoeld. Iedereen heeft er recht op, omdat dit eenmaal een land is met de meeste christenen.
    Als je ook suikerfeest wil vieren?
    - ga op z'n minst een maand vasten,Ipv zo te zeuren!
    Dan kun je ten minste zeggen, dat je er IETS voor hebt gedaan.

    shadowsalyer schreef:
    School gaat niet over vrije dagen, dus niet zo zelfzuchtig zijn :P

    Ik ben er zelf voor alle dagen als pinksteren en hemelvaart af te schaffen, we zijn toch allemaal atheïstisch en de rest van de mensen die geloven zouden het zo snel mogelijk moeten worden.


    Ik ben geen atheïstisch. Ik geloof in God. Waarom zou ik niet mogen geloven van jou? (cat)

    OT:
    Eens.


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Oneens,
    nu ben ik eindelijk is een dagje van die vieze stink Marokkanen en Turken verlost! =D


    It's not the same without you.