• *nee, dit is geen rpg topic!*

    Kent iemand dat? Dungeons en Dragons, Gurps, World of Darkness... tabletop RPG's!

    Het is een soort... bordspel waarin je een personage aanmaakt met behulp van een aantal regels. Dat doe je samen met een groep. Vervolgens heb je een Gamemaster (GM) die zelf geen personage heeft maar die de groep (hun personages) door het verhaal heen leidt. De spelers spelen daarbij hun zelfgekozen rollen en beinvloeden zo het verhaal. Als je personage doodgaat maak je een nieuwe. De verhaallijn kan soms erg lang zijn: Een sessie kan maandne duren, verdeeld over vele sessies.
    *heel erg kort door de bocht*

    Maar kent iemand het? Ik moest er weer aan denken sinds ik mijn eigen rpg ben begonnen op quizlet (gemaakt uit de rgels van verschillende systemen)
    Er zijn een stuk o 10 mensen door het topic heen gewandeld (waarvan sommigen zijn blijven plakken) en sommigen vonden wel dat het ergens op leek, maar niemand herkende het als een tabletop rpg.

    Dus mijn vraag aan quizlet is: Speelt iemand tabletop RPG's, al dan niet via internet? Kent iemand het uberhaupt? D:


    quidquid excusatio prandium pro

    Ik ken Dungeons en Dragons wel.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Ik ken Dungeons en Dragons wel.


    Yay :D

    Van castlefest of Elf Fantasy fair zeker? Ze hebben daar altijd zulke leuke spullen... Maar is in nederland niet zo groot geloof ik, ik ken niemand die er uberhaupt van gehoord heeft.


    quidquid excusatio prandium pro

    Ik wist niet dat het zo heette, maar ik ben zulke rpg's wel meerdere malen op het internet tegen gekomen. Die van jou is echter de eerste waar ik daadwerkelijk aan mee doe.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Yoda schreef:
    Ik wist niet dat het zo heette, maar ik ben zulke rpg's wel meerdere malen op het internet tegen gekomen. Die van jou is echter de eerste waar ik daadwerkelijk aan mee doe.


    ze zijn awesome :Y)


    quidquid excusatio prandium pro

    Het is bruut.


    All art is an imitation of nature.

    Mordin schreef:
    (...)

    Yay :D

    Van castlefest of Elf Fantasy fair zeker? Ze hebben daar altijd zulke leuke spullen... Maar is in nederland niet zo groot geloof ik, ik ken niemand die er uberhaupt van gehoord heeft.


    Nou, ik zie het best veel op tv en op internet eigenlijk haha. Volgens mij werd het hier vroeger ook nog al eens gespeelt, op mijn oude school dan. En van de EFF ja.


    Your make-up is terrible

    Broeder schreef:
    Het is bruut.


    Wat?

    @assassin: Hm, op school?/jaloers


    quidquid excusatio prandium pro