• De stelling van vandaag luidt:
    Het Suikerfeest moet een nationale feestdag worden, zodat niet alleen kinderen die meededen aan de ramadan vrij van school hebben.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    A7X schreef:
    Oneens.
    Het feest behoort toe aan een geloof, wil je dan ook het Suikerfeest meevieren moet je op z'n minst respect hebben voor dat geloof en proberen ook met de ramadan mee te doen.
    Het gaat dus niet gewoon om de dag vrij, maar om de betekenis achter het Suikerfeest. En als mensen het dan ook gewoon om de vrije dag willen invoeren is dat maar flauw.


    effort never betrays you

    In mijn school kreeg de hele school vrij op die dag.
    Reden?
    De helft van de leerlingen waren marokkanen waardoor de hele school maar vrij kreeg.


    You don't run, not when you're with us. You stand your ground and fight.

    RINGDINGDONG schreef:
    Eens, zij zijn ook vrij tijdens kerst, pasen, hemelvaart etc. terwijl dat ook niet hoort. Mogen wij dan niet een dagje ook vrij zijn?


    Eeens zij mogen dan ook vrij dus wij ook(nerd)


    You keep breathing, that doesn’t mean you’re alive - TABLO (Tommorrow)

    jaaaa :D


    When you believe your dreams come true

    sorry :$ maar ik doe alles voor een dagje vrij!!


    When you believe your dreams come true

    Oneens, ze doen dat voor hun geloof, wij hebben bijvoorbeeld kerst en pasen, maar dat komt omdat Nederland officieel een christelijk land is.


    *insert philosophical cringe expression here*

    RINGDINGDONG schreef:
    Eens, zij zijn ook vrij tijdens kerst, pasen, hemelvaart etc. terwijl dat ook niet hoort. Mogen wij dan niet een dagje ook vrij zijn?

    Ik ben het met je eens.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Eens, zij krijgen ook vrij om onze feestdagen. En ook, de helft doet niet mee (diegene die ik ken) met de Ramadan en zijn wel vrij om die dag. Eigenlijk moeten zij ook naar school gaan dan op als onze feestdagen...

    En nee, het gaat niet over meer vrije dagen maar het is gewoon niet eerlijk.


    Sometimes, you need to step outside, get some fresh air, and remind yourself of who you are and who you want to be.[

    Zolang Nederlands nog niet eens een hoofddoekje kunnen accepteren, vind ik niet dat we wel hun feestdagen over mogen nemen. Beetje hypocriet.


    x

    Qlimax schreef:
    Oneens. Gewoon oneens, geen uitleg.


    Hope is the only thing stronger then fear