• Heey
    Ik heb een vraagje:
    Waarom noemen (de meeste) Belgen en sommige Nederlanders Nederland Holland?

Holland zijn 2 provincies van Nederland(Noord-Holland en Zuid-Holland) en geen land.
    Ik snap niet hoe men daar ooit opgekomen is,Nederland heeft nooit Holland geheten. Kan iemand mij het misschien uitleggen?

Ik zeur misschien,maar mij moet je geen Hollander noemen maar een Nederlander of een Limburger. Dat leeft sowieso heel erg in Limburg,het niet Hollander zijn.

Na ja, dit moest ik even kwijt.
    x

Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

Exercitus schreef:
    (...)
    De Hollanders hebben ons in de mijnen laten werken voor een honger loontje en ons daar laten sterven,de Hollanders denken dat limburg een achterlijk oord is. Dat is toch best beledigent. Vind je het gek dat ik zo niet genoemt wilt worden.

Ik vind het toch een verschil tussen het scheldend bedoelen of gewoon. Kijk als iemand dit zegt: Kijk dat daar zijn hollanders!
    Of: Omg, waarom wonen die f*cking hollanders nou langs ons?
    Daar zit dan toch ook een verschil tussen. Neem toch niet alles verkeerd op zeg.

[ bericht aangepast op 20 juli 2010 - 16:19 ]

You’re falling into history.

CandyKiss schreef:
    (...)

Jullie denken ook zo vaak dat wij achterlijk zijn. Ja, dat heb ik al vaak gehoord dus ga niet ontkennen. Dan vind ik het niet meer dan logisch dat wij ook iets mogen zeggen. En er is een verschil tussen: Kijk daar zijn hollanders!
    of: Omg, daar zijn die f*cking hollanders weer!

Limburgers meestal niet,die voelen zich meestal meer verbonden met Belgen.
    Ik heb het niet alleen over Belgen,in het algemeen,maar omdat die hier zitten vraag ik het aan jullie,snap je

Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

Exercitus schreef:
    (...)
    Amerika is een continent en geen land. U.S. is de afkorting van United States.
    Ik vraag me het gewoon af waarom men dat zecht,mij moet je geem Hollander noemen wand dat ben ik niet. Ik ben in de eerste plaats een Limburger en in de 2e plaats een Nederlander.
    Dat is net zo iest als een Vlaam een Waal noemen,dat hebben de meeste ook liever niet.
    Haha, wtf man. Dat slaat echt nergens op: een Vlaming woont in Vlaanderen, een Waal woont in Wallonië. In Vlaanderen spreken ze over het algemeen Nederlands, in Wallonië Frans.

Dat is dus echt gééén vergelijking als een Nederlander Hollander te noemen.

[ bericht aangepast op 20 juli 2010 - 16:22 ]

Only losers can act the way you do

Exercitus schreef:
    (...)
    Limburgers meestal niet,die voelen zich meestal meer verbonden met Belgen.
    Ik heb het niet alleen over Belgen,in het algemeen,maar omdat die hier zitten vraag ik het aan jullie,snap je

Ik snap het. Ergens heel ver weg heb ik ook Nederlands roots. Maar voor ons is het gewoon een gewoonte geworden. Meer niet. Ik zal het niet zomaar scheldend gebruiken. Het is voor mij niet meer dan een gewoonte.
    Maar... dan moet ik ook zeggen: Ik woonde in België, Limburg letterlijk tegen de grens aan met Nederland.
    En al die Nederlands kwamen naar hier, ff zeggen hoe het wél moest. Ja, dan ga ik ook niet vriendelijk terug zijn. Het komt erop neer: de Nederlanders in Nl zijn vriendelijk. Degene die naar hier komen vaak NIET

Wat maakt het uit.. :')?

Mysli zdes' uzhe ne vazhny

Starwarsdude schreef:
    (...)Haha, wtf man. Dat slaat echt nergens op: een Vlaming woont in Vlaanderen, een Waal woont in Wallonië. In Vlaanderen spreken ze over het algemeen Nederlands, in Wallonië Frans.

Dat is dus echt gééén vergelijking als een Nederlander Hollander te noemen.

Jawel een Nederlander woont in Nederland een Hollander in Holland,en die zijn vaak voor Limburgers niet te verstaan.
    Het is net het zelfde,jij witl dat toch ook niet?

@CandyKiss
    Die Nederlanders zijn meestal ook mensen van bove de grote rivieren,die doen dat ook hier(niet alle natuurlijk).

Ik snap het hele probleem niet.

Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

Exercitus schreef:
    (...)
    Jawel een Nederlander woont in Nederland een Hollander in Holland,en die zijn vaak voor Limburgers niet te verstaan.

@CandyKiss
    Die Nederlanders zijn meestal ook mensen van bove de grote rivieren,die doen dat ook hier(niet alle natuurlijk).

Ik heb zeker niks tegen Nederlanders. Maar als mensen zeggen dat ze liever niet 'hollanders' genoemd worden respecteer ik dat ook. Tegen een Nederlander zal ik nooit hollander zeggen! Dat zeg ik enkel tegen m'n belgische/duitse vrienden. En Nederlanders die het een scheldwoord vinden zijn volgens mij ook redelijk snel op hun tenen getrapt. Niet iedereen bedoeld het als een scheldwoord, ook al vangen sommige dat zo op.

CandyKiss schreef:
    (...)

Ik heb zeker niks tegen Nederlanders. Maar als mensen zeggen dat ze liever niet 'hollanders' genoemd worden respecteer ik dat ook. Tegen een Nederlander zal ik nooit hollander zeggen! Dat zeg ik enkel tegen m'n belgische/duitse vrienden. En Nederlanders die het een scheldwoord vinden zijn volgens mij ook redelijk snel op hun tenen getrapt. Niet iedereen bedoeld het als een scheldwoord, ook al vangen sommige dat zo op.

Scheldwoord is inderdaat iets overdreven,maar ik wil echt niet zo genoemt worden. Dat heb ik gewoon liever niet.

Exercitus schreef:
    (...)

@CandyKiss
    Oh, maar nu ga je zeggen dat je iemand alleen Hollander mag noemen als die uit een provincie komt met Holland in. :') Over heel de wereld zeggen mensen Holland tegen Nederland en niet Noord- en Zuid-Holland in het gemeen.

Over heel de wereld zeggen mensen niet Waal tegen een Vlaming, haha. Dit is nu echt wel een mug met een olifant vergelijken hoor (krul)

[ bericht aangepast op 20 juli 2010 - 16:33 ]

Ik weet het :Y)
    Holland is korter en dan worden we niet moe van altijd maar nederland te zeggen. Slim he? (nerd)
    (ook al trekt het op niks :'D )

Starwarsdude schreef:
    (...)Oh, maar nu ga je zeggen dat je iemand alleen Hollander mag noemen als die uit een provincie komt met Holland in. :') Over heel de wereld zeggen mensen Holland tegen Nederland en niet Noord- en Zuid-Holland in het gemeen.

Over heel de wereld zeggen mensen niet Waal tegen een Vlaming, haha. Dit is nu echt wel een mug met een olifant vergelijken hoor (krul)

Zo bedoelde ik het niet,ik wou gewoon een vergelijking maken met wat het voor mij is.

CandyKiss schreef:
    Ik weet het :Y)
    Holland is korter en dan worden we niet moe van altijd maar nederland te zeggen. Slim he? (nerd)
    (ook al trekt het op niks :'D )
    Ik vind Holland en Hollander gewoon veel makkelijker om te zeggen dan Nederland en Nederlander, dus je hebt gelijk. Daarbij zegt iedereen hier Holland en Hollander, sommigen zijn gewoon opgegroeid met 'Holland' en is het een automatisme geworden dat ze Holland ipv Nederland zeggen :')

Exercitus schreef:
    (...)
    Zo bedoelde ik het niet,ik wou gewoon een vergelijking maken met wat het voor mij is.
    Oh. Ik zou echt hysterisch worden als iemand mij een Waal noemt, dus nu begrijp ik je. :3

Don't make such a big deal out of it. Waar men zich tegenwoordig druk om kan maken, zeg.

I don't need to explain myself, I know I'm right.