• Hallo allemaal!

    Ik ben altijd al gek geweest op de engelse taal en ook qua boeken vind ik engels altijd leuker dan nederlands. Nu ben ik dus op zoek naar leuke, engelse boeken die ik deze zomer lekker kan lezen. Dit zijn een paar boeken die ik leuk vind;

    Never Let Me Go - Ishiguro Kazuo
    The Fault in Our Stars - John Green
    The Perks of Being a Wallflower - Stephen Chbosky
    de Twilight boeken

    Deel hier vooral je engelse aanraders, zodat we gezellig met zijn allen over mooie verhalen kunnen praten! :)


    nobody said it was going to be easy; they just promised it would be worth it.

    1984 van George Orwell is een fantastisch boek dat je als liefhebber van Engelse literatuur zeker gelezen moet hebben. (:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    ik dacht gelijk aan Twilight haha :Y)
    Al zijn de boeken van Lauren Conrad ook erg leuk, maar je moet er van houden. Dan heb je natuurlijk nog the hungergames, en andere delen daarvan.
    The Host van Stephanie Meyer is ook een goed boek, en de film schijnt heel vet te zijn.

    tip: kijk op bol.com bij engelse boeken, misschien vind je daar nog wat; en kan je in de bibliotheek bij jou kijken of die boeken er zijn!

    De Trylle serie is ook leuk trouwens! Van Amanda Hocking, het eerste boek heet Switched.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    aah, die eerste en de tweede die je noemde zijn zo goed!
    Angelfall van Susan Ee vond ik een erg leuk boek, en ik heb net Extremely Loud & Incredibly Close van Jonathan Safran Foer uit, die was wel leuk.

    Hier staan alle boeken die ik tot nu toe heb gelezen en welke ik nog wil lezen :)


    As travars

    The Hundred-Year-Old Man Who Climbed Out of the Window and Disappeared - Jonas Johanson

    Dit is mischien een heel lange titel. maar het boek is ech super fantastisch. Er zit heel veel humor in.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Ik raad je aan te beginnen met alles van John Green. Ik heb nog niet al zijn boeken gelezen, maar hij heeft meer geschreven dan alleen TFIOS, en het is allemaal geniaal. :9~
    Als je ook van wat oudere literatuur houdt, uit de negentiende en begin twintigste eeuw, moet je ook absoluut eens iets van Jane Austen (Pride & Prejudice, Sense & Sensibility, Emma, Mansfield Park), de Brontë zusters (Wuthering Heights, Jane Eyre) of Arthur Conan Doyle (Sherlock Holmes) zoeken. Het is iets heel anders dan de meeste moderne boeken en je moet er maar net van houden, maar persoonlijk vind ik het geweldig. ^^
    Dan Brown (The Da Vinci Code, Deception Point) schrijft heel spannende boeken. The Hitchhiker's Guide to the Galaxy van Douglas Adams is een serie van vijf vrij korte, maar heel grappige en een tikkeltje bizarre boeken. Hush, hush van Becca Fitzpatrick en de vervolgen daarop zijn een soort Twilight maar dan een stuk beter, in mijn ogen. En tja, Harry Potter heb je hopelijk al eens gelezen. (krul)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    De Wicked Lovely serie van Melissa Marr
    De Tithe serie van Holly Black
    (verder alles van die twee)
    De Wings serie van Aprilynn Pike
    Dan Brown, zoals Square zegt heeft ook heel goede boeken, net als Jane Austen.
    Jane Eyre van Charlotte Brontë is ook heel mooi, net als Dracula van Bram Stoker.
    To kill a mockingbird is één van de mooiste boeken die ik ooit al gelezen heb.

    Ik bedenk er vast nog wel een paar.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Ik lees momenteel de Pretty Little Liars reeks. Vlot geschreven en best wel leuk.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Neil Gaiman is ook een hele goede schrijver! Neverwhere en Stardust zijn aanraders, verder heb ik nog boeken staan van hem die ik zelf nog moet lezen.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Ik ben nu bezig met 'Room van Emma Donoghue, ook heb ik de Harry Potter boeken reeks in het Engels gelezen, stukken uit de bijbel (nieuwe testament) en Shakespeare. En ik ben ook erg fan van Roald Dahl.

    [ bericht aangepast op 10 april 2013 - 19:14 ]


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Jaaaa, The Perks _O_


    So I guess we are who we are for a lot of reasons. And maybe we'll never know most of them.

    Theodora schreef:
    De Wicked Lovely serie van Melissa Marr
    De Tithe serie van Holly Black
    (verder alles van die twee)
    De Wings serie van Aprilynn Pike
    Dan Brown, zoals Square zegt heeft ook heel goede boeken, net als Jane Austen.
    Jane Eyre van Charlotte Brontë is ook heel mooi, net als Dracula van Bram Stoker.
    To kill a mockingbird is één van de mooiste boeken die ik ooit al gelezen heb.

    Ik bedenk er vast nog wel een paar.


    Is To kill a mockingbird zo goed? Want die film is namelijk echt fantastisch en ik was van plan het boek te lezen (in the nearby future).


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Howl's Moving Castle
    De film is awesome, het boek is ook awesome.


    Tijd voor koffie.

    Kwijt schreef:
    Howl's Moving Castle
    De film is awesome, het boek is ook awesome.


    Hè, is dat een boek naar de film of een film naar het boek?


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Ik vond Life of Pi zo geweldig. :3


    "Well, well. Look who we've got here!"