• Heey
    Ik heb een vraagje:
    Waarom noemen (de meeste) Belgen en sommige Nederlanders Nederland Holland?

    Holland zijn 2 provincies van Nederland(Noord-Holland en Zuid-Holland) en geen land.
    Ik snap niet hoe men daar ooit opgekomen is,Nederland heeft nooit Holland geheten. Kan iemand mij het misschien uitleggen?

    Ik zeur misschien,maar mij moet je geen Hollander noemen maar een Nederlander of een Limburger. Dat leeft sowieso heel erg in Limburg,het niet Hollander zijn.

    Na ja, dit moest ik even kwijt.
    x


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Nederland heette vroeger wel Holland toch? xd


    Rose houdt van Renée&Benjamin . <3

    Geen idee, mijn pa is Nederlander en hij zegt ook meestal Holland?


    "You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson

    Het stoort mij niet, eigenlijk. En ik heb geen flauw idee. Mij vriendin uit Canada zegt ook altijd 'Holland' ipv 'The Netherlands'. Naja, dat doet ze ook wel eens, maar goed.


    Just because something isn't happening for you right now, doesn't mean that it will never happen.

    Oke, ik noem Nederland meestal Holland. Sorry daarvoor, als dat beledigend is voor jou. Ik ben er gewoon zo mee opgegroeid. Iedereen hier noemt het holland.


    Some people make the world special just by being in it

    Dat heeft van vroeger uit ergens mee te maken geloof ik :)
    wat het precies is weet ik niet, (al kom ik zelf ook uit Nederland)

    misschien moet je is op wikkipedia-holland kijken :)

    x

    [ bericht aangepast op 20 juli 2010 - 13:59 ]

    gewoon, dat zeggen ze in het buitenland ook (:
    ik vind het wel een leuke naam, en ik zeg ook altijd ik ga naar Holland ipv ik ga naar Nederlands. -opschool-


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Trouwens, de hollanders nederlanders noemen het zelfs toch ook zo. Ik zat in Spanje. Het was Nederland - Spanje, voetbal. En al die voor Nederland riepen heel de tijd - Hop Holland Hop -


    Some people make the world special just by being in it

    Volgens mij is dat omdat je vroeger de rijkste en meest welvarende gedeelten in de Lage Landen Holland was, of zo. Nouja, ik heb het ooit ergens gelezen maar ik ben het alweer vergeten. :'D


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Boeiend.


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    internet(nerd)

    Holland betekent Houtland (Holtland of Holdland). Het was waarschijnlijk een gebied rond Leiden. Holtland is een plek waar hout groeide.

    De naam Holland wordt voor de eerste keer vermeld in 1064.

    In 1076 liet de Graaf van Friesland de naam van zijn graafschap veranderen in Holland. Dat deed hij omdat door de overstromingen het gebied Frieland van West-Friesland gescheiden werd door de vorming van een zee die nu IJsselmeer heet.

    Wat nu Zuid-Holland en Noord-Holland is, is niet helemaal dezelfde streek als het 'oude' Holland. Het oude Holland bestreek ook een stuk van wat nu Noord-Brabant is en er hoorde een deel van de provincie Utrecht bij.

    Tijdens de 80-jarige oorlog speelde het gewest Holland een belangrijke rol. En daarna was Holland ook het belangrijkste gewest van de ' Zeven provincien', misschien dat daarom Nederland ook wel Holland wordt genoemd. Maar eigenlijk klopt dat dus niet!


    Interdum lacrimae pondera vocis habent

    Ik weet niet waarom ze dat zeggen. Maar ik kan me er niet aan storen ofzo.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Buitenlanders noemen Nederland Holland omdat het makkelijker uit te spreken is :3


    SLOAN.

    ElNino schreef:
    Oke, ik noem Nederland meestal Holland. Sorry daarvoor, als dat beledigend is voor jou. Ik ben er gewoon zo mee opgegroeid. Iedereen hier noemt het holland.


    Same here.


    You've got to realize: you're the Devil as much as you're God.

    ElNino schreef:
    Trouwens, de hollanders nederlanders noemen het zelfs toch ook zo. Ik zat in Spanje. Het was Nederland - Spanje, voetbal. En al die voor Nederland riepen heel de tijd - Hop Holland Hop -

    Weet ik daar kan ik ook niet tegen.
    @CRonaldo
    Nederland heeft nooit Holland geheten allen het gewest Holland was belangrijk.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    ElNino schreef:
    Oke, ik noem Nederland meestal Holland. Ik ben er gewoon zo mee opgegroeid. Iedereen hier noemt het holland.


    everybody needs a song.