• Heey
    Ik heb een vraagje:
    Waarom noemen (de meeste) Belgen en sommige Nederlanders Nederland Holland?

    Holland zijn 2 provincies van Nederland(Noord-Holland en Zuid-Holland) en geen land.
    Ik snap niet hoe men daar ooit opgekomen is,Nederland heeft nooit Holland geheten. Kan iemand mij het misschien uitleggen?

    Ik zeur misschien,maar mij moet je geen Hollander noemen maar een Nederlander of een Limburger. Dat leeft sowieso heel erg in Limburg,het niet Hollander zijn.

    Na ja, dit moest ik even kwijt.
    x


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    AK47 schreef:
    Doet me denken aan I'm from Holland, were the fuck you from?
    - Begint als een idioot mee te zingen -


    Hahaha, dat ledje is geniaal. Al mag ik het niet meer zingen hier -doe het te vaak. (:

    OT: Wat maakt het uit? Als ik Engels met iemand praat en diegene vraagt waar ik vandaan kom, zeg ik ook gewoon 'Holland' hoor. Is toch veeel makkelijker. (:

    Er zijn mensen op deze aardbol die denken dat Nederland (The Netherlands) en Holland, twee verschillende landen zijn..(krul):Y) Wereld kennis En ook iemand die dacht dat Amsterdam een land is... ^.^


    Je moet worden wie je bent.

    Travesty schreef:
    (...)

    Hahaha, dat ledje is geniaal. Al mag ik het niet meer zingen hier -doe het te vaak. (:

    OT: Wat maakt het uit? Als ik Engels met iemand praat en diegene vraagt waar ik vandaan kom, zeg ik ook gewoon 'Holland' hoor. Is toch veeel makkelijker. (:

    Zoals ik al zij voor mij maakt het uit,omdat ik een Limburger ben en geen Hollander.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Exercitus schreef:
    (...)
    Zoals ik al zij voor mij maakt het uit,omdat ik een Limburger ben en geen Hollander.


    maar je woont toch in Nederland?


    Big girls cry when their hearts are breaking

    S0UNDTRACK schreef:
    (...)

    maar je woont toch in Nederland?

    Ja. In Nederland heb je ook een Limburg hoor.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Exercitus schreef:
    (...)
    Ja. In Nederland heb je ook een Limburg hoor.
    `

    dat weet ik zelf ook wel -woont in brabant-
    maar kijk Nederland wordt gewoon Holland genoemd, alsof je daar wat aan kan veranderen.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    S0UNDTRACK schreef:
    (...)`

    dat weet ik zelf ook wel -woont in brabant-
    maar kijk Nederland wordt gewoon Holland genoemd, alsof je daar wat aan kan veranderen.

    Ik vraag me alleen af waarom.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Exercitus schreef:
    (...)
    Ik vraag me alleen af waarom.


    Nah, geen idee


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Omdat het voor het überhaupt Nederland werd, het Holland heette. Daarom dus. (':


    I don't need to explain myself, I know I'm right.

    JoJudicious schreef:
    Omdat het voor het überhaupt Nederland werd, het Holland heette. Daarom dus. (':

    Niet waar, Nederland heeft eerst de bougondissche lande/de Nederlanden geheten,daarna de 7 verenigte provincië/geweste der Nederlanden en daarna nederland. Het heeft nooit Holland geheten.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik vind Holland zo boers klinken. Doe mij maar gewoon Nederland.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    ElNino schreef:
    Oke, ik noem Nederland meestal Holland. Sorry daarvoor, als dat beledigend is voor jou. Ik ben er gewoon zo mee opgegroeid. Iedereen hier noemt het holland.


    effort never betrays you

    Exercitus schreef:
    (...)
    Niet waar, Nederland heeft eerst de bougondissche lande/de Nederlanden geheten,daarna de 7 verenigte provincië/geweste der Nederlanden en daarna nederland. Het heeft nooit Holland geheten.

    Van 1806 tot 1810 heette Nederland het Napoleontische Koninkrijk Holland. In 1815 werd dit het Koninkrijk der Nederlanden. :'D


    I don't need to explain myself, I know I'm right.

    Sprinkles schreef:
    Er zijn mensen op deze aardbol die denken dat Nederland (The Netherlands) en Holland, twee verschillende landen zijn..(krul):Y) Wereld kennis En ook iemand die dacht dat Amsterdam een land is... ^.^


    Of mensen die denken dat Duitsland dat 'kleine landje naast Holland' is. :'D


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    ElNino schreef:
    Oke, ik noem Nederland meestal Holland. Sorry daarvoor, als dat beledigend is voor jou. Ik ben er gewoon zo mee opgegroeid. Iedereen hier noemt het holland.


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California