• Heey
    Ik heb een vraagje:
    Waarom noemen (de meeste) Belgen en sommige Nederlanders Nederland Holland?

Holland zijn 2 provincies van Nederland(Noord-Holland en Zuid-Holland) en geen land.
    Ik snap niet hoe men daar ooit opgekomen is,Nederland heeft nooit Holland geheten. Kan iemand mij het misschien uitleggen?

Ik zeur misschien,maar mij moet je geen Hollander noemen maar een Nederlander of een Limburger. Dat leeft sowieso heel erg in Limburg,het niet Hollander zijn.

Na ja, dit moest ik even kwijt.
    x

Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

JoJudicious schreef:
    (...)
    Van 1806 tot 1810 heette Nederland het Napoleontische Koninkrijk Holland. In 1815 werd dit het Koninkrijk der Nederlanden. :'D

4 Jaar op een wereld geschiedenis is nog geen reden om een land dat Nederland heet Holland te noemen.
    En toen hoorde België ook bij Nederland en dat noemen men toch ook niet Holland?

Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

Ik vind 't wel grappig dat NL eigenlijk twee namen heeft (krul)

If I die young, send me away with the words of a lovesong.

Exercitus schreef:
    (...)
    4 Jaar op een wereld geschiedenis is nog geen reden om een land dat Nederland heet Holland te noemen.
    En toen hoorde België ook bij Nederland en dat noemen men toch ook niet Holland?

Blijkbaar wel.

I don't need to explain myself, I know I'm right.

FYI; Dit is niet alleen bij Nederland, hoor. (;

JoJudicious schreef:
    FYI; Dit is niet alleen bij Nederland, hoor. (;

Welk land dan nog?

Exercitus schreef:
    (...)
    Welk land dan nog?

Amerika wordt toch ook lang niet altijd America genoemd? Maar ook de U.S. of the United States. Ik snap echt niet waarom je er zo'n groot probleem van maakt, want zo'n big deal is 't nu ook weer niet. (':

ElNino schreef:
    Oke, ik noem Nederland meestal Holland. Sorry daarvoor, als dat beledigend is voor jou. Ik ben er gewoon zo mee opgegroeid. Iedereen hier noemt het holland.

I need you like a heart needs a beat

JoJudicious schreef:
    (...)
    Amerika wordt toch ook lang niet altijd America genoemd? Maar ook de U.S. of the United States. Ik snap echt niet waarom je er zo'n groot probleem van maakt, want zo'n big deal is 't nu ook weer niet. (':

Amerika is een continent en geen land. U.S. is de afkorting van United States.
    Ik vraag me het gewoon af waarom men dat zecht,mij moet je geem Hollander noemen wand dat ben ik niet. Ik ben in de eerste plaats een Limburger en in de 2e plaats een Nederlander.
    Dat is net zo iest als een Vlaam een Waal noemen,dat hebben de meeste ook liever niet.

Uit gewoonte.
    Je zult in België nauwelijks iemand horen die 'Nederland'zegt. Dus ik ook nauwelijks.
    Vaak zeggen we ook gewoon hollanders ipv. nederlanders. Sommige uit gewoonte en sommige omdat ze zo een hekel hebben aan hollanders/nederlanders.
    Dus sommige gebruiken het ook als 'scheldwoord'.
    Mwhaha als ik kwaad ben op een nederlander zeg ik ook heus niet heel netjes 'nederlander' ;p

Maar over het algemeen is het gewoon een gewoonte geworden. Het is ook korter :Y)

You’re falling into history.

Exercitus schreef:
    (...)
    Amerika is een continent en geen land. U.S. is de afkorting van United States.
    Ik vraag me het gewoon af waarom men dat zecht,mij moet je geem Hollander noemen wand dat ben ik niet. Ik ben in de eerste plaats een Limburger en in de 2e plaats een Nederlander.
    Dat is net zo iest als een Vlaam een Waal noemen,dat hebben de meeste ook liever niet.

Wat maakt het uit man. Woooooooow ze noemen je Hollander, wat een ramp. Als je liever niet hebt dat ze je zo noemen moet je dat gewoon tegen hun zeggen pfoe.

en wij zeggen ook altijd Amerika ipv. de Verenigde Staten.

[ bericht aangepast op 20 juli 2010 - 15:53 ]

Rose houdt van Renée&Benjamin . <3

CRonaldo schreef:
    (...)
    Wat maakt het uit man. Woooooooow ze noemen je Hollander, wat een ramp. Als je liever niet hebt dat ze je zo noemen moet je dat gewoon tegen hun zeggen pfoe.

en wij zeggen ook altijd Amerika ipv. de Verenigde Staten.

Als je niet weet waarover het gaat zwijg dan.Je weet niet wat Hollanders overLimburgers zeggen en wat ze hier gedaan hebben. Hollanders is voor mij een scheldwoord.

In Noorwegen zegen ze ook Holland .

Auch tote tiere brauchen liebe <3

Exercitus schreef:
    (...)
    Als je niet weet waarover het gaat zwijg dan.Je weet niet wat Hollanders overLimburgers zeggen en wat ze hier gedaan hebben. Hollanders is voor mij een scheldwoord.

Ook niet zo snel gepikeerd zijn. Er is niks mis met het woord hollander. Maar ja, er zijn er natuurlijk die het verkeerd opvatten. Like,, we bedoelen het niet slecht. En als we het zo bedoelen zal het op een heel andere manier uitgesproken worden.
    Omg, er is daar niks scheldwoord achtigs aan. >.<

You’re falling into history.

CandyKiss schreef:
    (...)

Ook niet zo snel gepikeerd zijn. Er is niks mis met het woord hollander. Maar ja, er zijn er natuurlijk die het verkeerd opvatten. Like,, we bedoelen het niet slecht. En als we het zo bedoelen zal het op een heel andere manier uitgesproken worden.
    Omg, er is daar niks scheldwoord achtigs aan. >.<

De Hollanders hebben ons in de mijnen laten werken voor een honger loontje en ons daar laten sterven,de Hollanders denken dat limburg een achterlijk oord is. Dat is toch best beledigent. Vind je het gek dat ik zo niet genoemt wilt worden.

I come from Holland, zeggen ze ook altijd.
    Maar I come from the Netherlands, staat niet vind ik.

Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.