• Heey
    Ik heb een vraagje:
    Waarom noemen (de meeste) Belgen en sommige Nederlanders Nederland Holland?

    Holland zijn 2 provincies van Nederland(Noord-Holland en Zuid-Holland) en geen land.
    Ik snap niet hoe men daar ooit opgekomen is,Nederland heeft nooit Holland geheten. Kan iemand mij het misschien uitleggen?

    Ik zeur misschien,maar mij moet je geen Hollander noemen maar een Nederlander of een Limburger. Dat leeft sowieso heel erg in Limburg,het niet Hollander zijn.

    Na ja, dit moest ik even kwijt.
    x


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik zeg meestal Holland en Hollanders, dat is toch veel makkelijker dan Nederland, Nederlanders en 'The Netherlands' ? (':


    Only losers can act the way you do

    Footballeur schreef:
    Buitenlanders noemen Nederland Holland omdat het makkelijker uit te spreken is :3

    Netherland of Holland maakt toch iet zo veel uit?


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    De naam holland is volgens mij meer bekend op de wereld, dan the netherlands xD

    ElNino schreef:
    Oke, ik noem Nederland meestal Holland. Sorry daarvoor, als dat beledigend is voor jou. Ik ben er gewoon zo mee opgegroeid. Iedereen hier noemt het holland.


    Hier ook.


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Daarvoor moet je ver terug de geschiedenis in gaan toen Nederland nog bestond uit Noord en Zuid Holland die zich onafhankelijk hadden gemaakt van iets. Gezamenlijk gingen ze Holland heten. -heeft goed opgelet bij geschiedenis


    *insert philosophical cringe expression here*

    Het boeit mij ook niet, Nederland rockt gewoon :9~


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Captivity schreef:
    De naam holland is volgens mij meer bekend op de wereld, dan the netherlands xD

    Dat snap ik dus niet,wand officieel zeggen engelse Netherland en niet Holland(volgens mijn engels leraar dan. Van hem mochten we niet eens Holland zeggen).


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Het is waar, Holland is wel gewoon die 2 provincies. Maar het wordt gewoon zo vaak gezegt dat de meeste het gewoon als heel Nederland beschouwen. Boeie 8D Ik vind Holland leuker klinken c:


    I live for the applause, you will die for it.

    Doet me denken aan I'm from Holland, were the fuck you from?
    - Begint als een idioot mee te zingen -


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Conflate schreef:
    Daarvoor moet je ver terug de geschiedenis in gaan toen Nederland nog bestond uit Noord en Zuid Holland die zich onafhankelijk hadden gemaakt van iets. Gezamenlijk gingen ze Holland heten. -heeft goed opgelet bij geschiedenis

    Dat klopt niet helemaal, de noordelijke gewesten gingen zich los maken van Spanje,o.a het gewest Holland,maar ook b.v vriesland.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Joker schreef:
    Het is waar, Holland is wel gewoon die 2 provincies. Maar het wordt gewoon zo vaak gezegt dat de meeste het gewoon als heel Nederland beschouwen. Boeie 8D Ik vind Holland leuker klinken c:

    Voor mij boeit dat,maar dat heeft te maken met de mijnen hier in het zuiden.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Exercitus schreef:
    (...)
    Dat klopt niet helemaal, de noordelijke gewesten gingen zich los maken van Spanje,o.a het gewest Holland,maar ook b.v vriesland.

    Dat bedoelde ik. Ik wist niet alles meer, door 3 weekjes vakantie. x'D


    *insert philosophical cringe expression here*

    CRonaldo schreef:
    Nederland heette vroeger wel Holland toch? xd


    Je moet worden wie je bent.

    Ach wat boeit het. Holland is makkelijker (krul)


    Rose houdt van Renée&Benjamin . <3

    i really don't care :Y)


    Big girls cry when their hearts are breaking