• Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt.
    Dus zit je iets dwars? Heb je problemen? Is je ijsje niet lekker? Of voel je je gewoon zo ontzettend blij en wil je dat met de rest van Qreaties delen?

Schrijf hier dan alles van je af.

Voor gevoelige onderwerpen verwijzen de mods je graag door naar het volgende topic: professionele hulpverlening.

[MOD] Nieuwe regeling rondom zwaar geladen berichten (LJH)
    Is jouw post emotioneel zwaar geladen? Gebruik dan onderstaande code🙏🏻
    Code:
    [i]Weet je zeker dat je deze post wil lezen? De inhoud kan mogelijk triggerend zijn. Het is oké om deze post over te slaan <3[/i] [spoiler]TW: [...] [spoiler] i n h o u d p o s t [/spoiler][/spoiler]

Dit systeem dient ertoe om kwetsbare mensen te beschermen en hen een geïnformeerde keuze te geven, terwijl er ruimte blijft voor alle emoties die een veilige uitlaatklep nodig hebben. Als user gebruik je het protocol van Code Oranje uit zorg voor anderen. Jij mag altijd van je hart wat je dwarszit, maar steek een vlaggetje op naar anderen om ze te laten weten dat het oké is om deze post te skippen, omdat de inhoud schadelijk voor ze kan zijn.
    Klik hier voor meer informatie.

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

Wie heeft ooit bedacht dat de klant koning is? Ik wil even een woordje met diegene spreken 😭

Alignment. <3

hodie mecum eris in paradiso

Er zit in de bus een asociale wijf die tegenover haar voeten op de bus legt, Er zit niemand maar het is echt ongepast en de onderkant van de voeten lagen daar op de voet, echt extreem asociaal en smerig. daar erger ik me paar minuten geleden ook echt aan, kom zeg, heeft ze geen fatsoenlijke pedagogische opvoeding gehad? Zo ga je niet in openbare plekken zitten, echt belachelijk dit! 😒

Ik zoek vermaak bij depressie en burnout. Het beste idee krijgt een digitale bedankt-sticker ♥️

[ bericht aangepast op 24 sep 2026 - 12:53 ]

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Catan schreef:
    Ik zoek vermaak bij depressie en burnout. Het beste idee krijgt een digitale bedankt-sticker ♥️

Well, wat bij mij heel erg heeft geholpen, was om nieuwe dingen te leren waarbij je je handen gebruikt. Dus bijvoorbeeld breien, haken of nieuwe recepten uitproberen. Ik had zelf een burnout door werk, dus ik heb ook aangegeven dat ik mijn taken flink moest verminderen (bleek dat ik zonder het door te hebben het werk van twee personen op me had genomen 💀).

Ik hoop dat dit jou misschien ook een beetje helpt. Heel veel sterkte in ieder geval <3

Kan mijn huid ook gewoon een keer niet in puistjes uitbreken? Would be nice.

"Nice is different than good." SCORPlO > RPNZL

Catan schreef:

Ik weet dat je al heel veel geprobeerd hebt. Zijn er nog restricties zoals geld of lichamelijke klachten om rekening mee te houden? Ik kan borduren namelijk heel erg aanraden, maar dat is wel een kleine investering voor de stoffen, garen, naalden en zo'n ring om je stof strak te houden. Voor patronen heb ik een site gevonden waar je ze soort van gratis vandaan kan toveren, dus mocht je interesse hebben is dat een optie. Ik doe dat zelf gewoon met een serie (Bones momenteel) en dan kan ik echt hele avond bezig zijn en een beetje hetzelfde als met lezen hebben. "Nog 1 draadje" ipv "nog 1 hoofdstuk" en dan is het ineens middernacht.
    Ter indicatie, ik was voor mijn huidige project ±€50 voor m'n stof kwijt en ook zoiets voor alle verschillende kleurtjes garen die ik nodig had. Is dan ook wel een patroon van 1,2m bij 1,2m, dus dat hoeft niet. Naald en die ring had ik al, en van die kaartjes om je garen netjes op te steken. Maar ik kan me goed voorstellen dat dat een hele dure investering is voor iets waarvan je niet weet of het leuk is.

Heb je al eens gekeken naar van die simulators voor oude games? Weet even niet hoe het precies heet, maar dat je de oude Barbie computerspelletjes kan spelen, of de oude pokémon op je telefoon/computer?

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

I do love having friends but being present in anyone’s life, even my own, is so difficult I’m getting nightmares about not being able to breathe trying to not disappear. And I can’t really tell anyone what’s going on whenever I’m not present, either, because I really can’t acknowledge how bad things are to myself yet, so I just isolate more trying to tend to my wounds and all

+ mijn schouder doet zoveel fucking pijn man ik schaam me rot dat ik er geen huishouden door kan doen

[ bericht aangepast op 24 sep 2026 - 15:13 ]

"I have love in me the likes of which you can scarcely imagine and rage the likes of which you would not believe."

Catan schreef:

Klinkt stom, maar puzzelboekjes zijn makkelijk vermaak waar je half bij na kunt denken, half kunt wegdromen (en waarvan je de antwoorden meteen kan opzoeken als je het niet weet haha). Mijn favoriet zijn Zweedse puzzels (ik koop ook altijd gewoon Zweedse puzzelboekjes) en soms komt er een woord voorbij waarvan ik denk 'goh, oh ja, die bestaat ook nog', dus dan leer ik ook nog eens wat.

Tijd voor koffie.

glowfaery schreef:
    kom zelfs niet toe aan de linkedin spelletjes 😭

Omg is dat voor jou ook een dagelijkse to do haha

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

Ben ik de enige bij wie CoSy FanTasY echt de neusgaten uitloopt? Goddamn, hoeveel boeken over magical coffee shops/libraries/boekenwinkels/bakkerijen (in Japan optional) met heel veel katten, heksen, time-travel en quirky characters!1! kunnen er nog geschreven worden? Ik haal ze oprecht niet eens uit elkaar at this point.

Tbf ik ben de target audience niet maar in Waterstones stonden er bij fantasy meerdere uitgelicht in 1 kast en het is allemaal niets wat ik niet al 100 keer eerder voorbij heb zien komen?

Grumpy old man out

Caution first, always.

Lysander schreef:
    Ben ik de enige bij wie CoSy FanTasY echt de neusgaten uitloopt? Goddamn, hoeveel boeken over magical coffee shops/libraries/boekenwinkels/bakkerijen (in Japan optional) met heel veel katten, heksen, time-travel en quirky characters!1! kunnen er nog geschreven worden? Ik haal ze oprecht niet eens uit elkaar at this point.

Tbf ik ben de target audience niet maar in Waterstones stonden er bij fantasy meerdere uitgelicht in 1 kast en het is allemaal niets wat ik niet al 100 keer eerder voorbij heb zien komen?

Grumpy old man out

Dit maar met romantasy. Die vreselijke hype had van mij vijf jaar geleden al in de kiem gesmoord mogen worden. Sorry, Quizlet.

[ bericht aangepast op 24 sep 2026 - 19:35 ]

hodie mecum eris in paradiso

Lysander schreef:

Grumpy old man out

Hahaha moet zeggen dat ik er nog niet zoveel gelezen heb maar wel al een aantal in mijn boekenkast heb staan. En daar zelf (tot nu toe) stiekem toch wel blij van wordt. Ik ga binnenkort (wanneer ik daar behoefte aan heb) beginnen aan 'The Spellshop'. Maar er moet voor mij wel 'iets' spannends aan zijn iig.

Take it slow babe, I'm having too much fun with this xoxo.

Och, zwijg.

Mijn brein breint zoals het breint.

Lysander schreef:

Grumpy old man out

Honestly everyone should read what they wanna read maar de marketing hype is zo vermoeiend, voelt echt alsof de markt overgesatureerd is en nieuwe ideeën amper nog kansen krijgen :')

'Achteraf kijk je een koe in de kont' - Maxime (Catmint)