• Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt.
    Dus zit je iets dwars? Heb je problemen? Is je ijsje niet lekker? Of voel je je gewoon zo ontzettend blij en wil je dat met de rest van Qreaties delen?

Schrijf hier dan alles van je af.

Voor gevoelige onderwerpen verwijzen de mods je graag door naar het volgende topic: professionele hulpverlening.

[MOD] Nieuwe regeling rondom zwaar geladen berichten (LJH)
    Is jouw post emotioneel zwaar geladen? Gebruik dan onderstaande code🙏🏻
    Code:
    [i]Weet je zeker dat je deze post wil lezen? De inhoud kan mogelijk triggerend zijn. Het is oké om deze post over te slaan <3[/i] [spoiler]TW: [...] [spoiler] i n h o u d p o s t [/spoiler][/spoiler]

Dit systeem dient ertoe om kwetsbare mensen te beschermen en hen een geïnformeerde keuze te geven, terwijl er ruimte blijft voor alle emoties die een veilige uitlaatklep nodig hebben. Als user gebruik je het protocol van Code Oranje uit zorg voor anderen. Jij mag altijd van je hart wat je dwarszit, maar steek een vlaggetje op naar anderen om ze te laten weten dat het oké is om deze post te skippen, omdat de inhoud schadelijk voor ze kan zijn.
    Klik hier voor meer informatie.

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

Renna schreef:
    Operatie Red de Egel in volle gang, hopen dat 'ie het haalt 🫡

I need updates!

help

omg ik kreeg zo'n toffe, uitgebreide mail van een random lezer met allemaal beschouwingen over mijn personages en ideeën voor vervolgen en nu barst ik van de inpiratie :33

Every villain is a hero in his own mind.

Cabeswater schreef:
    (...)

I need updates!

Same!!!

Renna schreef:
    Operatie Red de Egel in volle gang, hopen dat 'ie het haalt 🫡

Okay okay ik was gisteren aan het wandelen en toen zag in ineens een egeltje scharrelen. Hij zat heel stil, liep een klein stukje verder, en zat daarna weer heel stil en op een gegeven moment ging het arme beest languit op de straat liggen, alsof hij zei: "ik geef het op, rij mij maar plat."

Terwijl ik daar stond en nog hard aan het overwegen was of ik water voor hem moest gaan halen (hoe drinken egels überhaupt?) of hem gewoon zijn gang moest laten gaan, kwamen er een man en een vrouw met hun hondje aangelopen. Die bleven ook staan en die vrouw keek naar de egel en zei, "Oh, die is niet goed."

Ja, dat arme beest bestierf het van de warmte natuurlijk. Hij lag nu al op straat, dus als ik hem liet liggen zou ik hem de ochtend erna uitgesmeerd over het asfalt zien liggen op weg naar werk. Dus toen heb ik de dierenbescherming gebeld om te vragen of we iets voor hem konden doen, en die zei: stop hem in een doosje met een handdoek, zet er wat water en kattenvoer bij, en laat hem 's avonds weer vrij.

Aye, aye, captain. Omdat mijn huis wat verder weg was, ging de man een doosje met een handdoek halen en bleven de vrouw en ik wachten bij de egel. Die rook inmiddels onraad, want er kwam nog een man met een hond voorbij ("Oh pas op, die van mij is een egeldoder!") en een fietser. De egel sleepte zich verder en begon zich langzaam richting het struikgewas te begeven. Nog voordat ik kon bedenken of dat goed of slecht nieuws was, was de vrouw al tussen hem en de struiken gaan staan om hem tegen te houden.

"Als hij de struiken in duikt, dan kunnen we hem niet meer pakken," zei ze, en toen: PONK! Schopte ze zo de egel terug.

En ik stond daar van:

PONK! Nog een keer. "Die kant op jij!"

"Mevr-- mevrouw, ik denk... Ik denk niet dat dit helpt--"

PONK!

En ik zag dat arme snoetje van die egel zo ineenkrimpen en het was zo zielig :(((( Gelukkig kwam de man daarna vrij snel terug met een schoenendoos en een handdoekje en heeft die vrouw hem erin getild (mooi, want de egel stak dwars door die handdoek heen). Omdat ik hem had gevonden, mocht ik hem meenemen. Vond ik een uitstekend plan, want ik ging het arme ding dus never nooit achterlaten bij een egelschopper.

Dus nou, ik terug naar huis en toen begon de queeste voor kattenvoer, want dat hebben we niet in huis, maar gelukkig een van de buren wel. Het egeltje heb ik in een krat in de achtertuin gezet met wat water en brokjes, en de krat vervolgens afgedekt en hem met rust gelaten. Hij moest natuurlijk even bijkomen van al het geweld.

Gisteravond toen het donker werd heb ik hem weer vrijgelaten in het groenste stukje in de wijk, met nog wat water, het resterende kattenvoer en een schietgebedje. Vanmorgen was het water op en de egel nergens te bekennen, dus voor mijn eigen mentale stabiliteit vertel ik mezelf dat hij vannacht helemaal is opgeknapt en alles vandaag weer goed met hem gaat. Dus Operatie Red de Egel lijkt succesvol te zijn afgerond *O**O*

Dramatic

Renna schreef:
    (...)
    Okay okay ik was gisteren aan het wandelen en toen zag in ineens een egeltje scharrelen. Hij zat heel stil, liep een klein stukje verder, en zat daarna weer heel stil en op een gegeven moment ging het arme beest languit op de straat liggen, alsof hij zei: "ik geef het op, rij mij maar plat."

Terwijl ik daar stond en nog hard aan het overwegen was of ik water voor hem moest gaan halen (hoe drinken egels überhaupt?) of hem gewoon zijn gang moest laten gaan, kwamen er een man en een vrouw met hun hondje aangelopen. Die bleven ook staan en die vrouw keek naar de egel en zei, "Oh, die is niet goed."

Ja, dat arme beest bestierf het van de warmte natuurlijk. Hij lag nu al op straat, dus als ik hem liet liggen zou ik hem de ochtend erna uitgesmeerd over het asfalt zien liggen op weg naar werk. Dus toen heb ik de dierenbescherming gebeld om te vragen of we iets voor hem konden doen, en die zei: stop hem in een doosje met een handdoek, zet er wat water en kattenvoer bij, en laat hem 's avonds weer vrij.

Aye, aye, captain. Omdat mijn huis wat verder weg was, ging de man een doosje met een handdoek halen en bleven de vrouw en ik wachten bij de egel. Die rook inmiddels onraad, want er kwam nog een man met een hond voorbij ("Oh pas op, die van mij is een egeldoder!") en een fietser. De egel sleepte zich verder en begon zich langzaam richting het struikgewas te begeven. Nog voordat ik kon bedenken of dat goed of slecht nieuws was, was de vrouw al tussen hem en de struiken gaan staan om hem tegen te houden.

"Als hij de struiken in duikt, dan kunnen we hem niet meer pakken," zei ze, en toen: PONK! Schopte ze zo de egel terug.

En ik stond daar van:

PONK! Nog een keer. "Die kant op jij!"

"Mevr-- mevrouw, ik denk... Ik denk niet dat dit helpt--"

PONK!

En ik zag dat arme snoetje van die egel zo ineenkrimpen en het was zo zielig :(((( Gelukkig kwam de man daarna vrij snel terug met een schoenendoos en een handdoekje en heeft die vrouw hem erin getild (mooi, want de egel stak dwars door die handdoek heen). Omdat ik hem had gevonden, mocht ik hem meenemen. Vond ik een uitstekend plan, want ik ging het arme ding dus never nooit achterlaten bij een egelschopper.

Dus nou, ik terug naar huis en toen begon de queeste voor kattenvoer, want dat hebben we niet in huis, maar gelukkig een van de buren wel. Het egeltje heb ik in een krat in de achtertuin gezet met wat water en brokjes, en de krat vervolgens afgedekt en hem met rust gelaten. Hij moest natuurlijk even bijkomen van al het geweld.

Gisteravond toen het donker werd heb ik hem weer vrijgelaten in het groenste stukje in de wijk, met nog wat water, het resterende kattenvoer en een schietgebedje. Vanmorgen was het water op en de egel nergens te bekennen, dus voor mijn eigen mentale stabiliteit vertel ik mezelf dat hij vannacht helemaal is opgeknapt en alles vandaag weer goed met hem gaat. Dus Operatie Red de Egel lijkt succesvol te zijn afgerond *O**O*

Omg egel is hopelijk gered dan. Maar wat in de nine hells??? EEN EGEL SCHOPPEN? Een kleine nudge terug kan prima, maar tot 3 keer toe een smeltende egel schoppen is not done.

Well done iig! Altijd leuk om beestjes te redden. Wij hebben in juni een hommel uit de parkeergarage gered. Toevallig een bakje in de auto, met een papiertje van een dikke BMW geschraapt en mee naar buiten genomen. Hommel was wel een beetje boos toen m'n zusje hem eruit ging laten, maar in ieder geval leefde de hommel nog en was het geen platte hommel in een garage.

[ bericht aangepast op 29 juli 2026 - 22:55 ]

Ik haat mijn depressie

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Anyone die ervaring heeft met het duidelijk maken aan arbo artsen dat je mentaal gewoon niet goed zit (nog steeds niet) en dat het niet alleen maar aan je scheiding (of break-up) ligt? Asking for a friend die al een paar maanden overspannen/met burnout thuis zit, maar d'r arbo arts schuift alles op de scheiding die sinds een anderhalve week rond is en hij vindt nu dat ze dus wel weer gewoon terug kan gaan werken. Momenteel zit ze alweer aan 3x3 uur volgens mij in de week, maar ze willen dat ze meer gaat doen terwijl ze daar zelf nog niet klaar voor is, maar ze ook niet steeds tegen kan werken.
    Ze heeft al meerdere meltdowns gehad daar ook, dus het is niet dat ze geen emotie heeft getoond of iets dergelijks.

Catmint schreef:
    Anyone die ervaring heeft met het duidelijk maken aan arbo artsen dat je mentaal gewoon niet goed zit (nog steeds niet) en dat het niet alleen maar aan je scheiding (of break-up) ligt? Asking for a friend die al een paar maanden overspannen/met burnout thuis zit, maar d'r arbo arts schuift alles op de scheiding die sinds een anderhalve week rond is en hij vindt nu dat ze dus wel weer gewoon terug kan gaan werken. Momenteel zit ze alweer aan 3x3 uur volgens mij in de week, maar ze willen dat ze meer gaat doen terwijl ze daar zelf nog niet klaar voor is, maar ze ook niet steeds tegen kan werken.
    Ze heeft al meerdere meltdowns gehad daar ook, dus het is niet dat ze geen emotie heeft getoond of iets dergelijks.

Djeez ik blijf me verbazen over het gebrek aan kennis bij bedrijfsartsen... Krijgt ze psychologische hulp? Anders vragen aan de psycholoog hoe ze hiermee om moet gaan en of die zijn/haar expertise wil gebruiken. En verdieping in het zenuwstelsel helpt ook.

Nog een paar uur en ik kan vijf daagjes wegvluchten in Xenoblade 2. Vrij voor genomen, snacks zijn in huis gehaald, klaar om er weer 100 uur in te steken.

Caution first, always.

Catmint schreef:
    (...)

Omg egel is hopelijk gered dan. Maar wat in de nine hells??? EEN EGEL SCHOPPEN? Een kleine nudge terug kan prima, maar tot 3 keer toe een smeltende egel schoppen is not done.

Well done iig! Altijd leuk om beestjes te redden. Wij hebben in juni een hommel uit de parkeergarage gered. Toevallig een bakje in de auto, met een papiertje van een dikke BMW geschraapt en mee naar buiten genomen. Was wel een beetje boos toen m'n zusje hem eruit ging laten, maar in ieder geval leefde de hommel nog en was het geen platte hommel in een garage.

Platte hommels make me so sad man, good job

help

Catan schreef:
    Ik haat mijn depressie

It gets better it gets better it gets better it gets better

En ik weet dat dat makkelijk gezegd is, maar als iemand die er 10 jaar op en af al mee strugglet (en misschien in de toekomst weer, who knows), ben ik er echt wel van overtuigd dat het meestal zo is. Ik hoop dat je goed omringd bent en goeie hulp kunt inschakelen. 💛

help

i need a lot more dopamine than my brain currently has made available :c

Het roddelblad in mij zit gelijk te roepen, 'Girl, spill the teaaaa!' - Maxime

Ok, het beats mijn kattenschedel en mythologie/maan tattoo's niet. Maar ik heb mijn (eerste) reis en musicaltattoo, yay!
    En misschien is het nog niet zo erg om over twee weken weer te gaan werken, want ik zit op een droomplek en ik mis het vaker in een theater lopen eigenlijk wel. (cat)

If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

15 badeendjes verstoppen op de voorpagina van de krant?

Say no more 😂

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

Ik voel me zo nutteloos