Renna schreef:
Operatie Red de Egel in volle gang, hopen dat 'ie het haalt 🫡
Okay okay ik was gisteren aan het wandelen en toen zag in ineens een egeltje scharrelen. Hij zat heel stil, liep een klein stukje verder, en zat daarna weer heel stil en op een gegeven moment ging het arme beest languit op de straat liggen, alsof hij zei: "ik geef het op, rij mij maar plat."
Terwijl ik daar stond en nog hard aan het overwegen was of ik water voor hem moest gaan halen (hoe drinken egels überhaupt?) of hem gewoon zijn gang moest laten gaan, kwamen er een man en een vrouw met hun hondje aangelopen. Die bleven ook staan en die vrouw keek naar de egel en zei, "Oh, die is niet goed."
Ja, dat arme beest bestierf het van de warmte natuurlijk. Hij lag nu al op straat, dus als ik hem liet liggen zou ik hem de ochtend erna uitgesmeerd over het asfalt zien liggen op weg naar werk. Dus toen heb ik de dierenbescherming gebeld om te vragen of we iets voor hem konden doen, en die zei: stop hem in een doosje met een handdoek, zet er wat water en kattenvoer bij, en laat hem 's avonds weer vrij.
Aye, aye, captain. Omdat mijn huis wat verder weg was, ging de man een doosje met een handdoek halen en bleven de vrouw en ik wachten bij de egel. Die rook inmiddels onraad, want er kwam nog een man met een hond voorbij ("Oh pas op, die van mij is een egeldoder!") en een fietser. De egel sleepte zich verder en begon zich langzaam richting het struikgewas te begeven. Nog voordat ik kon bedenken of dat goed of slecht nieuws was, was de vrouw al tussen hem en de struiken gaan staan om hem tegen te houden.
"Als hij de struiken in duikt, dan kunnen we hem niet meer pakken," zei ze, en toen: PONK! Schopte ze zo de egel terug.
En ik stond daar van:

PONK! Nog een keer. "Die kant op jij!"
"Mevr-- mevrouw, ik denk... Ik denk niet dat dit helpt--"
PONK!
En ik zag dat arme snoetje van die egel zo ineenkrimpen en het was zo
zielig :(((( Gelukkig kwam de man daarna vrij snel terug met een schoenendoos en een handdoekje en heeft die vrouw hem erin getild (mooi, want de egel stak dwars door die handdoek heen). Omdat ik hem had gevonden, mocht ik hem meenemen. Vond ik een uitstekend plan, want ik ging het arme ding dus never nooit achterlaten bij een egelschopper.
Dus nou, ik terug naar huis en toen begon de queeste voor kattenvoer, want dat hebben we niet in huis, maar gelukkig een van de buren wel. Het egeltje heb ik in een krat in de achtertuin gezet met wat water en brokjes, en de krat vervolgens afgedekt en hem met rust gelaten. Hij moest natuurlijk even bijkomen van al het geweld.
Gisteravond toen het donker werd heb ik hem weer vrijgelaten in het groenste stukje in de wijk, met nog wat water, het resterende kattenvoer en een schietgebedje. Vanmorgen was het water op en de egel nergens te bekennen, dus voor mijn eigen mentale stabiliteit vertel ik mezelf dat hij vannacht helemaal is opgeknapt en alles vandaag weer goed met hem gaat. Dus Operatie Red de Egel lijkt succesvol te zijn afgerond

Dramatic