• Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt.
    Dus zit je iets dwars? Heb je problemen? Is je ijsje niet lekker? Of voel je je gewoon zo ontzettend blij en wil je dat met de rest van Qreaties delen?
    Schrijf hier dan alles van je af.

Voor gevoelige onderwerpen verwijzen de mods je graag door naar het volgende topic: professionele hulpverlening.

Protect the people.

verhuizen is zoo zwaar jonge. ik ben helemaal kapot, van top tot teen en van binnen en buiten. En mn meds daar vergeten🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

Leodh schreef:
    verhuizen is zoo zwaar jonge. ik ben helemaal kapot, van top tot teen en van binnen en buiten. En mn meds daar vergeten🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️

Verhuizen is ultra kut, mogelijk een van de allerkutste dingen in een mensenleven (naast ziek zijn of werkloos raken). Er zijn mensen die voor hun lol steeds verhuizen, ik weet niet wat zij mankeren... Ken mensen die gingen verhuizen naar het huis naast hun huis, niet omdat het groter of goedkoper was of een betere ligging had, nee, het huisnummer was mooier. Ik dacht echt wtf.

Zo te lezen ben jij niet zo'n persoon die graag verhuist. Goed zo. Maar wel kut dat je er dan nu ff doorheen moet. Hopelijk wel met een fijn resultaat? En hoop dat je snel je meds weer hebt. Sterkte met alles

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

Ekko schreef:
    The Lord of the Rings cinema in concert

hooooooboy are we ready *O*

De collectieve lach in de zaal toen Denetor in zijn tomaat beet :') the meme lives

Mijn bril is wel helemaal beslagen van alle tranen rip. Wish me luck for the second half

|| I told you not to play with the misfit toys ||

9 uur schermtijd ik haat mezelf

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

Sunchild schreef:
    (...)Verschrikkelijk, toch?!
    En dan weten dat het een lichtelijk overdreven reactie is, maar er helaas niks aan kunnen doen. 😂

Yuppp

Ich liebe dich 27.12.23

Oké, ik heb definitief besloten om het solliciteren voorlopig on hold te zetten en de overplaatsing een kans te geven. In 2026 werk ik tien jaar voor deze werkgever. Dat heb ik meestal met veel plezier gedaan. Maar deze onpraktische overplaatsing, de manier waarop het management hiermee is omgegaan en het gedrag van sommige collega’s hebben flink roet in het eten gegooid.

Dat iemand van de directie met zijn grote bek roept dat er voor ons “tien anderen” zijn als we niet langer willen reizen voor ons werk, vind ik echt stuitend. Zeker als diegene zelf een dik salaris heeft, een auto van de zaak rijdt en deze locatie vooral voor hem gunstig is. Makkelijk praten en vooral enorm toondoof.

Dit soort dingen maakt me kwaad. Zeker als ik zie dat collega’s nu ineens voorschoolse opvang moeten regelen voor hun kinderen of veel hogere reiskosten maken. In mijn geval gaat het “alleen maar” om extra reistijd, maar dat maakt het niet minder frustrerend. Helemaal niet als er in gesprekken geen enkele duidelijke noodzaak voor deze verandering kan worden gegeven. Mijn onbegrip en boosheid verdwijnen dus niet zomaar.

Dat betekent ook dat ik voorlopig geen extra’s meer ga doen buiten mijn officiële werktijd. Geen pakketjes meer wegbrengen na werktijd. Geen vaatwasser uitruimen in mijn pauze. Geen telefoontjes opnemen tijdens de pauze. Niet eerder beginnen omdat ik toevallig te vroeg ben en ook niet langer doorwerken. Sorry, maar als jullie zo weinig rekening houden met mijn privéleven, dan trek ik daar ook een grens. Mijn extra inzet is geen vanzelfsprekendheid.

Dat verandert overigens niets aan mijn werk tijdens werktijd, dat blijf ik gewoon netjes en professioneel doen.

Toch zijn er genoeg voordelen die me overhalen om dit nog even een kans te geven. De directe collega’s die wél chill zijn, het ruime aantal vakantie-uren, bijna geen gedoe met vrij nemen en de opleiding die ik vorig jaar mocht volgen. En eerlijk is eerlijk overal is wel iets.

Maar als de overplaatsing echt niet bevalt, vrees ik dat de lijst met nadelen uiteindelijk langer wordt dan die met voordelen. En dan ga ik, na tien jaar, toch echt iets anders zoeken.

Damn. Het lucht op om mijn gedachten over deze beslissing even van me af te schrijven. (:
    Nu hoop ik gewoon dat ik dit alles even kan parkeren in mijn hoofd. Ik heb gewoon echt de rust nodig.

"She would've made such a lovely bride, what a shame she's fucked in the head, " they said

So. As it turns out. You cry more when there's live music. Like, an hour straight. Now my eyes hurt.

So worth it (blush)

|| I told you not to play with the misfit toys ||

Ik haat mensen die verwachten dat zij privileges hebben omdat ‘zij kinderen hebben, en wij niet’.
    Dat jij hebt gekozen voor jankende snotballen betekent niet dat je ook maar ergens voorrang op hebt, Gerda.

De vraag “hoe is het met je?” van mensen met wie je al maanden of langer geen contact hebt gehad beantwoorden, hoe?! Ja het gaat beter tov maanden geleden maar in vergelijking met een gezond iemand gaat het verschrikkelijk en al met al is mijn leven terror met af en toe wat kleine lichtpuntjes, hoe is het met jou?

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Derks schreef:
    9 uur schermtijd ik haat mezelf

Je zit in de freeze modus! Kun je niks aan doen, ik herken het maar dit is dus echt neurobiologie. In de freeze-stand zitten betekent dat je zenuwstelsel langdurig overbelast is geweest en nu in een soort noodrem is geschoten. Je systeem heeft te lang op “aan” gestaan en is niet meer in staat om nog te vechten of te vluchten, waardoor het energie spaart door te vertragen en af te vlakken. Dat uit zich in extreme vermoeidheid, een leeg of afgevlakt gevoel, moeite met denken en plannen, geen initiatief kunnen nemen en het gevoel dat zelfs kleine dingen te veel zijn. Dat is geen luiheid of mentale zwakte, maar een lichamelijke reactie op chronische stress.

Je kunt begrijpen wat in zo’n situatie helpend zou zijn, maar het niet kunnen uitvoeren. Meer discipline of druk zetten werkt meestal averechts en vergroot juist de uitputting en schaamte. Herstellen uit depressie of burn-out gaat niet over doorzetten, maar over het opnieuw leren ervaren van veiligheid en herstel.

Uit freeze komen vraagt tijd en een heel concrete, lichamelijke aanpak. Het begint met het verlagen van prikkels en verwachtingen: minder moeten, minder plannen, vaker pauzeren. Helpend kan zijn om meerdere keren per dag iets warms te gebruiken, zoals een deken, warme thee of een warme douche, omdat warmte veiligheid signaleert aan het zenuwstelsel. Ademhaling hoeft niet “technisch”; langer uitademen dan inademen, of zacht zuchten, is vaak al genoeg. Kleine bewegingen werken beter dan sporten: langzaam wiegen, je voeten stevig in de grond duwen, je schouders optrekken en laten vallen. Ook oriëntatie helpt: rustig om je heen kijken en hardop benoemen wat je ziet, hoort en voelt, zodat je brein merkt dat het hier en nu veilig is. Contact met een ander – iemand die rustig is en niet iets van je wil – kan sterk regulerend werken. De kern is dat je het lichaam helpt zich veilig te voelen.

Oh, en muziek. Muziek opzetten activeert ook iets in je brein. Het liefst muziek die je goed kent, want dat is bekend en dus veilig.

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Caverna schreef:
    (...)

Je zit in de freeze modus! Kun je niks aan doen, ik herken het maar dit is dus echt neurobiologie. In de freeze-stand zitten betekent dat je zenuwstelsel langdurig overbelast is geweest en nu in een soort noodrem is geschoten. Je systeem heeft te lang op “aan” gestaan en is niet meer in staat om nog te vechten of te vluchten, waardoor het energie spaart door te vertragen en af te vlakken. Dat uit zich in extreme vermoeidheid, een leeg of afgevlakt gevoel, moeite met denken en plannen, geen initiatief kunnen nemen en het gevoel dat zelfs kleine dingen te veel zijn. Dat is geen luiheid of mentale zwakte, maar een lichamelijke reactie op chronische stress.

Je kunt begrijpen wat in zo’n situatie helpend zou zijn, maar het niet kunnen uitvoeren. Meer discipline of druk zetten werkt meestal averechts en vergroot juist de uitputting en schaamte. Herstellen uit depressie of burn-out gaat niet over doorzetten, maar over het opnieuw leren ervaren van veiligheid en herstel.

Uit freeze komen vraagt tijd en een heel concrete, lichamelijke aanpak. Het begint met het verlagen van prikkels en verwachtingen: minder moeten, minder plannen, vaker pauzeren. Helpend kan zijn om meerdere keren per dag iets warms te gebruiken, zoals een deken, warme thee of een warme douche, omdat warmte veiligheid signaleert aan het zenuwstelsel. Ademhaling hoeft niet “technisch”; langer uitademen dan inademen, of zacht zuchten, is vaak al genoeg. Kleine bewegingen werken beter dan sporten: langzaam wiegen, je voeten stevig in de grond duwen, je schouders optrekken en laten vallen. Ook oriëntatie helpt: rustig om je heen kijken en hardop benoemen wat je ziet, hoort en voelt, zodat je brein merkt dat het hier en nu veilig is. Contact met een ander – iemand die rustig is en niet iets van je wil – kan sterk regulerend werken. De kern is dat je het lichaam helpt zich veilig te voelen.

Oh, en muziek. Muziek opzetten activeert ook iets in je brein. Het liefst muziek die je goed kent, want dat is bekend en dus veilig.

Hah. Soms erg goed is om te lezen wat je ergens al wel weet, maar nog niet altijd toepast. (Na lange werkdagen zeker niet.) Dus dankjewel hiervoor!
    Dit is mogelijk wat me op werk ook kan helpen, met waar we tegenaan lopen. Een erg goeie om mee te nemen dus! Ik moet nog alleen vinden hoe ik wat van die rust op werk kan opbouwen. En de anxiety die ik nu bij werk voel na afgelopen gesprek moet nog weggaan, maar hopelijk helpt een mail hierover sturen genoeg..

If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

Waarom is mijn 10 maanden oude baby zo druk?! 🤣

Ich liebe dich 27.12.23

Good lord stop

Protect the people.

Sunchild schreef:
    Ik haat mensen die verwachten dat zij privileges hebben omdat ‘zij kinderen hebben, en wij niet’.
    Dat jij hebt gekozen voor jankende snotballen betekent niet dat je ook maar ergens voorrang op hebt, Gerda.

Amen. Zeker als ze denken dat ze voorrang hebben op hun vakanties inplannen.

Nothing is impossible in my own powerful mind.

Heb ik net spontaan een week Ardennen geboekt om samen met mijn hond volgende maand eventjes ver weg te zijn van mijn huis? Misschien.

hodie mecum eris in paradiso