• Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt.
    Dus zit je iets dwars? Heb je problemen? Is je ijsje niet lekker? Of voel je je gewoon zo ontzettend blij en wil je dat met de rest van Qreaties delen?
    Schrijf hier dan alles van je af.

Voor gevoelige onderwerpen verwijzen de mods je graag door naar het volgende topic: professionele hulpverlening.

Protect the people.

Lol voor iedereen die vannacht niet kan slapen: +- 1:10 uur ben ik met een spraakopname van 30 seconde te horen bij Serious Request 😂

[ bericht aangepast op 21 dec 2025 - 16:04 ]

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Ik heb even geen idee of dit een gevalletje is voor onder de spoiler maar liever een keer teveel dan te weinig (bloos)

Ik denk dat ik apocalyptische verhalen zo fetishize omdat traumabonding en constante overlevingstand veiliger voelen dan de rust hebben om alle coping en schema's en trauma onder ogen zien en er iets mee te moeten doen :')

The things you realize when rewatching the Walking Dead lol

|| I told you not to play with the misfit toys ||

Ekko schreef:
    Ik heb even geen idee of dit een gevalletje is voor onder de spoiler maar liever een keer teveel dan te weinig (bloos)

Ik denk dat ik apocalyptische verhalen zo fetishize omdat traumabonding en constante overlevingstand veiliger voelen dan de rust hebben om alle coping en schema's en trauma onder ogen zien en er iets mee te moeten doen :')

Ja maar dit dus. En Big Events justify Big Emotions. It's okay to freak out and not suppress your feelings, because The World is Ending!! Go have that meltdown, you're finally allowed. En inderdaad de traumabonding van met elkaar strijden tot het einde, even if all odds are stacked against you. Idk girl, but I feel you <3

Dramatic

Ekko schreef:

Dit is zo real. Het gaat van de bizarre complexiteit van overleven in de maatschappij naar letterlijk overleven als fucking organisme - maar ondertussen wel constant bezig moeten zijn met de dierlijke en duistere kant van menselijke psychologie wanneer de regels van de maatschappij allemaal wegvallen en mensen nog maar met één ding bezig zijn: willen leven en hun geliefden in leven houden. En dan heb je ook nog mensen die de macht proberen te grijpen in alle chaos, en misbruik maken van het feit dat er geen wetten meer zijn om te doen wat ze willen (creeps).

Ik herken dat gevoel wat jij omscrhijft heel erg, is voor mij ook een reden dat ik zo'n diepe fascinatie heb voor dit genre.

[ bericht aangepast op 21 dec 2025 - 22:38 ]

hodie mecum eris in paradiso

Renna schreef:
    (...)

Ja maar dit dus. En Big Events justify Big Emotions. It's okay to freak out and not suppress your feelings, because The World is Ending!! Go have that meltdown, you're finally allowed. En inderdaad de traumabonding van met elkaar strijden tot het einde, even if all odds are stacked against you. Idk girl, but I feel you <3

Oeh goed punt! Makes sense.

Weet je wat het grappige is? Bij mij werkt het juist andersom! No big emotions, ik voel me juist beter in een noodsituatie. Angstig soms, ja, maar de adrenaline zorgt er ook voor dat alle andere shit naar de achtergrond verdwijnt. Ik kan helder denken (ADD-brain goes quiet) en ik voel me even helemaal ✨️alive✨️. En het is veilig want je bent alleen maar bezig met de chaos van het hier en nu. You cope the way you cope, maakt niet uit of het "gezonde" meganismes zijn of niet.

[ bericht aangepast op 21 dec 2025 - 22:41 ]

|| I told you not to play with the misfit toys ||

Idee: we delen de voetpaden op in een deel voor mensen die doorwandelen, en een deel voor mensen die bijna zo traag wandelen dat ze nog net niet achteruit gaan. (cat)

We will not be quiet, Stonewall was a riot!

Mijn hond snurkt en het is echt fantastisch.

Mijn brein breint zoals het breint.

Renna schreef:
    (...)

Ik heb in mijn geval vooral het idee dat apocalyptisch/dystopian zo'n dingetje is van 'het lijkt te veel op de realiteit', alleen komt het in de boeken juist wel goed - wat in de huidige maatschappij wel eens nodig is om te lezen. Ondanks dat het eerst vijf keer fout moet gaan, weet je dat er wel een positief einde aan zit te komen. Either een revolutie die een authoritarian government aan de kant zet of dat een groep mensen eindelijk een safe haven bereikt of een safe haven weten te bouwen.

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

Facking mega moe 't is the season van structureel 1,5 uur te laat op werk komen.

Laat ik mezelf maar naar de douche slepen

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

Derks schreef:
    Facking mega moe 't is the season van structureel 1,5 uur te laat op werk komen.

Laat ik mezelf maar naar de douche slepen

Met dit soort kou ben ik heel blij dat ik mezelf nooit heb aangeleerd 's ochtends te douchen (I do wash, just not shower, not filthy animal) Ik zou er echt niet meer vanonder komen :') Veel te lekker warm

[ bericht aangepast op 22 dec 2025 - 9:16 ]

Aan de ene kant voel ik me een aansteller om voor een beetje pijn in mn borst/ oksel naar de huisarts te gaan. Aan de andere kant is deze pijn al ruim twee weken bezig en heb ik mezelf ondertussen zo bezorgd gemaakt dat ik bereid ben een man eraan te laten voelen, omdat de vrouwelijke arts op vakantie is 😅

Temeraire schreef:
    Aan de ene kant voel ik me een aansteller om voor een beetje pijn in mn borst/ oksel naar de huisarts te gaan. Aan de andere kant is deze pijn al ruim twee weken bezig en heb ik mezelf ondertussen zo bezorgd gemaakt dat ik bereid ben een man eraan te laten voelen, omdat de vrouwelijke arts op vakantie is 😅

As someone with a mom who's had breastc* twice now, ik zou zeggen 'ga gewoon'. Als het een ontsteking is of spierpijn, dan weet je dat in ieder geval, maar als het iets anders is kan je er beter z.s.m. bij zijn. Not saying it is that bad, maar y'know, zekere voor het onzekere

Ik heb er het volle respect voor dat je niets met kinderen hebt of iets in die richting, maar je hoeft ons niet aan te brullen, omdat we met een kinderwagen in de winkel lopen om boodschappen te doen. Wij zijn ook maar mensen die hun boodschappen moeten doen en eten op tafel willen hebben tijdens de feestdagen. Dat jij zo bekrompen bent hoef je niet aan ons uit te laten.

Ich liebe dich 27.12.23

Catmint schreef:
    (...)

Met dit soort kou ben ik heel blij dat ik mezelf nooit heb aangeleerd 's ochtends te douchen (I do wash, just not shower, not filthy animal) Ik zou er echt niet meer vanonder komen :') Veel te lekker warm

Haha, in m'n vorige woning kon ik maximaal 6 minuten warm douchen (en na vervanging van de boilers nog maar 3,5 minuut...) dus ik ben er wel aan gewend om kort te douchen 😉 sta nu 's ochtends ongeveer 10/15 minuten onder de douche en dan is m'n badkamer al helemaal in een waterballet veranderd (geen ventilatie...).

Ik móét gewoon douchen voor ik naar werk ga, is denk ik een erfenis van de verschrikkelijke jobcoach die ik had die ieder gesprek ging zeggen dat ik stonk en dat m'n hygiëne niet op orde was en ze wilde wel wat deo aan mij doneren want ik zou geen geld hebben om het aan te schaffen o.i.d.

Zij was de enige die het zei en ik ben er echt heel onzeker door geworden (ook al douche ik gewoon om de dag en na het sporten en was ik me op de andere dagen en gebruik ik 'n antitranspirant omdat deo niet voldoende helpt bij mij...) dus tja.

heb ook weleens gehad dat ik door depressie dik 2 weken niet in staat was om te douchen en dat ik 's avonds met m'n kleren aan in bed ging liggen omdat ik helemaal nergens energie voor had en er zo een kans was dat ik 's ochtends nog wel op tijd bij de ggz kon komen... maar dat staat buiten de periode dat ik die jobcoach zag dus dat kan het niet geweest zijn

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

Derks schreef:
    (...)

Haha, in m'n vorige woning kon ik maximaal 6 minuten warm douchen (en na vervanging van de boilers nog maar 3,5 minuut...) dus ik ben er wel aan gewend om kort te douchen 😉 sta nu 's ochtends ongeveer 10/15 minuten onder de douche en dan is m'n badkamer al helemaal in een waterballet veranderd (geen ventilatie...).

Ik móét gewoon douchen voor ik naar werk ga, is denk ik een erfenis van de verschrikkelijke jobcoach die ik had die ieder gesprek ging zeggen dat ik stonk en dat m'n hygiëne niet op orde was en ze wilde wel wat deo aan mij doneren want ik zou geen geld hebben om het aan te schaffen o.i.d.

Zij was de enige die het zei en ik ben er echt heel onzeker door geworden (ook al douche ik gewoon om de dag en na het sporten en was ik me op de andere dagen en gebruik ik 'n antitranspirant omdat deo niet voldoende helpt bij mij...) dus tja.

heb ook weleens gehad dat ik door depressie dik 2 weken niet in staat was om te douchen en dat ik 's avonds met m'n kleren aan in bed ging liggen omdat ik helemaal nergens energie voor had en er zo een kans was dat ik 's ochtends nog wel op tijd bij de ggz kon komen... maar dat staat buiten de periode dat ik die jobcoach zag dus dat kan het niet geweest zijn

Damn, dat is niet lief van die jobcoach. En ook vrij apart als dat de enige persoon is die iets zegt of laat merken. Meestal merk je het wel aan mensen als je echt niet hygiënisch bent. Snap wel dat je dan iedere ochtend gaat douchen idd.

The depression thing klinkt logisch. Merk het met m'n vriend ook, dat ik die af en toe gewoon onder de douche moet duwen ongeveer, omdat hij echt z'n haar moet gaan wassen. Don't get me wrong, het is niet dat hij verder vies is ofzo en hij doucht wel snel na sporten, maar de dingen die meer moeite kosten zoals scheren en haar wassen doet hij dan liever niet of stelt hij uit. It's a common thing volgens mij bij depressie iig