• Nadat Caverna twee succesvolle edities van Weerwolven en Waaghalzen heeft georganiseerd, en Ringwraith de volgende daarna, neem ik nu een keer het stokje over! In deze editie spelen we maar één nachtfase en één dagfase. Daarna volgt de stemming en is het spel alweer voorbij. Ik hou het format aan dat Marjanne bedacht heeft, dus alle credits gaan naar haar. (:

SPELREGELS
    STORY MET SPELREGELS EN ROLLEN
    Hier vind je een uitgebreide uitleg van de spelregels en rollen. Als er nog vragen zijn, laat het me weten! De rollen die in het spel meedoen, zijn afhankelijk van het aantal spelers dat meedoet. Het spel kan al doorgaan vanaf 3 spelers, maar gebaseerd op de eerste editie wordt het een stuk leuker als er meer mensen meedoen!

DUUR VAN HET SPEL
    Nachtfase: Start: wordt nog afgesproken, waarschijnlijk begin september!
    Deze duurt drie dagen. Iedereen krijgt zijn rol te horen en van de speciale rollen wordt gevraagd wat zij willen doen.

Dagfase: Start: t.b.d.
    Deze duurt 7 dagen. Hierin krijgen de spelers de ruimte om uitgebreid te discussiëren, theorieën met elkaar te bespreken, etc.

Stemming: Eindigt: t.b.d.
    Aan het einde van de dagfase moet iedereen in een privébericht zijn/haar stem uitgebracht hebben. Zo snel mogelijk daarna volgt de uitslag.

ROLLEN
    Team Dorpeling

- De dorpeling heeft geen speciale vaardigheden. (2x)
    - De ziener mag 's nachts de rol van een andere speler inkijken, of 2 van de 3 overgebleven rollen bekijken. (1x)
    - De dief mag er 's nachts voor kiezen om zijn eigen rol te ruilen met die van een andere speler. Hij krijgt te horen wat zijn nieuwe rol is, maar mag de eventuele actie van die rol niet meer uitvoeren. De andere speler weet niet dat zijn kaart is geruild en dat hij nu dus de dief is. (1x)
    - De onruststoker mag 's nachts de rollen van twee andere spelers met elkaar wisselen. De onruststoker mag de nieuwe rollen van die spelers niet weten. De spelers wiens rollen gewisseld zijn, weten dit niet. (1x)
    - De vrijmetselaar zit in een geheim genootschap. Hij weet wie de andere vrijmetselaar is, als die in het spel zit. (2x)

Team Weerwolf
    - De weerwolf krijgt te horen wie de andere weerwolf is. Als die er niet is, mag de weerwolf een overgebleven rol bekijken. (2x)

Team Looier
    - De looier is klaar met zijn leven en wil er graag uitgestemd worden. Als hij eruit gestemd wordt, wint hij het spel en verliezen Team Weerwolf en Team Dorpeling. (1x)

Volgorde acties ‘s nachts:
    1. Ziener
    2. Dief
    3. Onruststoker

DEELNEMERS
    Ekko - Lieke
    Porphyrogenitos - Belle
    Taire - Anne
    Ringwraith - Natascha
    Caverna - Marjanne
    Necessity - Marrit
    Slughorn - Danique

Inschrijvingen zijn gesloten!

[ bericht aangepast op 29 aug 2025 - 12:24 ]

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

Slughorn schreef:
    Mensen… gewoon niet stemmen op Marjanne of Anne. Voor de zekerheid.

Ik zie het zo:

* Geloof mij, stem op Marrit en we winnen als burgers als Marrit de waarheid sprak
    *Geloof mij, stem op Marrit, ze loog en ik win :Y)
    *Of stem op ieder random ander persoon en dan win ik of Marrit. (Ligt er dan aan of Marrit loog of niet en diegene niet de looier is)

Dat zijn jullie opties. De burgers hebben dus 1 kans 😂

Stem dan ook voor de zekerheid niet op Belle zou ik zeggen.

Want als er tussen ons maar een wissel is gebeurt, is Belle nu de looier. Deels waarom ik eerder zei op ons beiden niet te stemmen. Want ik dacht dat ze dief was, en op mij leek er al vrij weinig gestemd te worden. (Dus dan in het geval van een wissel, stemmen we niet op een looier in elk geval) Maar ik wilde ook nog niet mijn hele theorie delen, voor het geval er wel twee wissels waren gebeurt en ik nog steeds looier zou zijn.
    Al lijkt het daar niet meer op, en dan mijn respect voor de bold looierclaim (Als wolf en als dorpeling).
    En van jou als wolf was het dat dan ook, al zou ik het ook wel grappig vinden als er helemaal geen wolf is in dit potje xD

If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

pfff ik weet het echt niet meer. ik ga toch maar mee op marrit want marjanne en danique kwamen daar in elk geval beiden op uit.

Every villain is a hero in his own mind.

Caverna schreef:
    Ja maar Danique... Als er zoveel mensen gelogen hebben, dan is jouw theorie dat er maar 1 weerwolf in het spel zit toch niet realistisch? XD

Haha daarom was het potje ook zo makkelijk voor me. Jullie maakten de chaos voor mij. Plus het is geen theorie, het is de waarheid. 😂

It's never gonna happen, Guys.

Taire schreef:[/b]
    (...)
    Stem dan ook voor de zekerheid niet op Belle zou ik zeggen.

Haha goed idee!
    Ik heb al gestemd btw :Y)

[ bericht aangepast op 7 sep 2025 - 18:03 ]

Oké, uitgaande van dat we idd 3 looiers (ik, Anne, Marjanne) hebben (want anders kan ik het echt niet meer rijmen), dan geloof ik dat Natas de ziener is. Lieke vertrouw ik.
    Dat houdt Danique en Marrit over, één van hen is de wolf. I guess dat ik dan maar mee ga op Marrit, want tot nu toe vond ik haar wel het meest verdacht.

Porphyrogenitos schreef:
    Oké, uitgaande van dat we idd 3 looiers (ik, Anne, Marjanne) hebben (want anders kan ik het echt niet meer rijmen), dan geloof ik dat Natas de ziener is. Lieke vertrouw ik.
    Dat houdt Danique en Marrit over, één van hen is de wolf. I guess dat ik dan maar mee ga op Marrit, want tot nu toe vond ik haar wel het meest verdacht.

Ik denk niet dat er drie looiers zijn, maar snap je claim niet helemaal als je niet de dief was. Als dorpeling en wolf beiden niet.. Al kom je er zo als wolf wel mee weg, maar ik snap dat het voor buitenaf niet duidelijk is wie de looier is. Dus you're welcome als je de wolf bent xD
    En Natas zei dat ze nu dorpeling claimt geloof ik, al vind ik die claim pas laat komen, daarom twijfel ik zelf nog over op wie ik stem.

Taire schreef:
    (...)
    Ik denk niet dat er drie looiers zijn, maar snap je claim niet helemaal als je niet de dief was. Als dorpeling en wolf beiden niet.. Al kom je er zo als wolf wel mee weg, maar ik snap dat het voor buitenaf niet duidelijk is wie de looier is. Dus you're welcome als je de wolf bent xD
    En Natas zei dat ze nu dorpeling claimt geloof ik, al vind ik die claim pas laat komen, daarom twijfel ik zelf nog over op wie ik stem.

Natas maakte een grapje (;

Volgens mij was Natas haar claim voor dorpeling een grapje haha.

@Belle Froukje heeft er heus geen drie looiers in gedaan. Dus als jij zelf looier bent, dan kun je toch niet geloven dat ik het ook ben? :')

Er zijn nu twee mensen die geclaimd hebben de looiers te zijn. Dan gaan we toch niet degene geloven die zegt ziener te zijn en nog een derde persoon als looier aanwijst? 🙈 Ik stem nog steeds op Belle (ge-edit) want mijn theorie dat ze met mij geruild heeft, houd ik aan...

[ bericht aangepast op 7 sep 2025 - 18:24 ]

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Slughorn schreef:
    (...)

Natas maakte een grapje (;

Oh, I'm aware. Precies waarom ik bij mijn stem op haar blijf. Maar dat deed jij ook met je eerste weerwolf claim, dus ik kan deze ook maar beter meetellen dan, right?

En met maar een wissel, zou ik echt niet op Belle stemmen.

[ bericht aangepast op 7 sep 2025 - 18:29 ]

Caverna schreef:
    Volgens mij was Natas haar claim voor dorpeling een grapje haha.

@Belle Froukje heeft er heus geen drie looiers in gedaan. Dus als jij zelf looier bent, dan kun je toch niet geloven dat ik het ook ben? :')

Er zijn nu twee mensen die geclaimd hebben de looiers te zijn. Dan gaan we toch niet degene geloven die zegt ziener te zijn en nog een derde persoon als looier aanwijst? 🙈 Ik stem nog steeds op Belle (ge-edit) want mijn theorie dat ze met mij geruild heeft, houd ik aan...

Natuurlijk wil je niet dat mensen geloven wat de ziener zegt, want dan ben jij de looier en krijg je geen stemmen 😂

Guys... Wat als Belle en Anne beide weerwolf zijn en elkaar beschermen door zichzelf looier te noemen en dat we dan voor de zekerheid maar niet op beide moeten stemmen..?

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Taire schreef:
    (...)
    I'm aware. Maar dat deed jij ook met je eerste weerwolf claim, dus ik kan deze ook maar beter meetellen dan, right?
    Al neig ik nog steeds naar op haar stemmen. En vind ik jullie nu beiden verdacht.

Haha! Oké! Goed punt.
    En je mag me verdacht vinden. Dan stem je dus op Marrit, want die stal mijn rol (;

Slughorn schreef:
    (...)

Haha! Oké! Goed punt.
    En je mag me verdacht vinden. Dan stem je dus op Marrit, want die stal mijn rol (;

Het is inderdaad of Marrit, of Natas voor mij. Al neig ik nog wel naar de tweede. Omdat ze hoe dan ook niet de waarheid zegt als ziener.
    Wat ik nog steeds zeker weet, omdat ze liegt over wie de looier is. En dit blijven volhouden vind ik gek.

Caverna schreef:
    Guys... Wat als Belle en Anne beide weerwolf zijn en elkaar beschermen door zichzelf looier te noemen en dat we dan voor de zekerheid maar niet op beide moeten stemmen..?

Ja, ik denk ook nog steeds dat ze een duo zijn. XD
    Maar ik vind Daniques claim ook heeel apart. Ik snap niet wat ze er zelf aan heeft als ze dat zou liegen.

Every villain is a hero in his own mind.

Taire schreef:
    (...)
    Het is inderdaad of Marrit, of Natas voor mij. Al neig ik nog wel naar de tweede. Omdat ze hoe dan ook niet de waarheid zegt als ziener.
    Wat ik nog steeds zeker weet, omdat ze liegt over wie de looier is. En dit blijven volhouden vind ik gek.

Ah tja. Ik ben door Marjannes gekke theorie nu wel overtuigd dat zij de looier is, dus dan heeft Natas groot gelijk 🙂