• Nadat Caverna twee succesvolle edities van Weerwolven en Waaghalzen heeft georganiseerd, en Ringwraith de volgende daarna, neem ik nu een keer het stokje over! In deze editie spelen we maar één nachtfase en één dagfase. Daarna volgt de stemming en is het spel alweer voorbij. Ik hou het format aan dat Marjanne bedacht heeft, dus alle credits gaan naar haar. (:

SPELREGELS
    STORY MET SPELREGELS EN ROLLEN
    Hier vind je een uitgebreide uitleg van de spelregels en rollen. Als er nog vragen zijn, laat het me weten! De rollen die in het spel meedoen, zijn afhankelijk van het aantal spelers dat meedoet. Het spel kan al doorgaan vanaf 3 spelers, maar gebaseerd op de eerste editie wordt het een stuk leuker als er meer mensen meedoen!

DUUR VAN HET SPEL
    Nachtfase: Start: wordt nog afgesproken, waarschijnlijk begin september!
    Deze duurt drie dagen. Iedereen krijgt zijn rol te horen en van de speciale rollen wordt gevraagd wat zij willen doen.

Dagfase: Start: t.b.d.
    Deze duurt 7 dagen. Hierin krijgen de spelers de ruimte om uitgebreid te discussiëren, theorieën met elkaar te bespreken, etc.

Stemming: Eindigt: t.b.d.
    Aan het einde van de dagfase moet iedereen in een privébericht zijn/haar stem uitgebracht hebben. Zo snel mogelijk daarna volgt de uitslag.

ROLLEN
    Team Dorpeling

- De dorpeling heeft geen speciale vaardigheden. (2x)
    - De ziener mag 's nachts de rol van een andere speler inkijken, of 2 van de 3 overgebleven rollen bekijken. (1x)
    - De dief mag er 's nachts voor kiezen om zijn eigen rol te ruilen met die van een andere speler. Hij krijgt te horen wat zijn nieuwe rol is, maar mag de eventuele actie van die rol niet meer uitvoeren. De andere speler weet niet dat zijn kaart is geruild en dat hij nu dus de dief is. (1x)
    - De onruststoker mag 's nachts de rollen van twee andere spelers met elkaar wisselen. De onruststoker mag de nieuwe rollen van die spelers niet weten. De spelers wiens rollen gewisseld zijn, weten dit niet. (1x)
    - De vrijmetselaar zit in een geheim genootschap. Hij weet wie de andere vrijmetselaar is, als die in het spel zit. (2x)

Team Weerwolf
    - De weerwolf krijgt te horen wie de andere weerwolf is. Als die er niet is, mag de weerwolf een overgebleven rol bekijken. (2x)

Team Looier
    - De looier is klaar met zijn leven en wil er graag uitgestemd worden. Als hij eruit gestemd wordt, wint hij het spel en verliezen Team Weerwolf en Team Dorpeling. (1x)

Volgorde acties ‘s nachts:
    1. Ziener
    2. Dief
    3. Onruststoker

DEELNEMERS
    Ekko - Lieke
    Porphyrogenitos - Belle
    Taire - Anne
    Ringwraith - Natascha
    Caverna - Marjanne
    Necessity - Marrit
    Slughorn - Danique

Inschrijvingen zijn gesloten!

[ bericht aangepast op 29 aug 2025 - 12:24 ]

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

Caverna schreef:
    Volgens mij was Natas haar claim voor dorpeling een grapje haha.

@Belle Froukje heeft er heus geen drie looiers in gedaan. Dus als jij zelf looier bent, dan kun je toch niet geloven dat ik het ook ben? :')

Er zijn nu twee mensen die geclaimd hebben de looiers te zijn. Dan gaan we toch niet degene geloven die zegt ziener te zijn en nog een derde persoon als looier aanwijst? 🙈 Ik stem nog steeds op Belle (ge-edit) want mijn theorie dat ze met mij geruild heeft, houd ik aan...

Oké, maar als er maar één looier inzit, dan liegt Natas. Als oprechte ziener blijven liegen is bijzonder vreemd, dus dan is ze wolf.
    Maar als ze wolf is, wtf waren dan al deze bekentenissen van (wss) dorpelingen????

Natas kan idd met iemand anders wolf zijn, maar dan nog gebeurden er vandaag zo veel vreemde dingen, dat ik het gewoon niet meer snap en 3 looiers in mijn brein de enige uitleg is 😂

Ringwraith schreef:
    (...)

Ja, ik denk ook nog steeds dat ze een duo zijn. XD
    Maar ik vind Daniques claim ook heeel apart. Ik snap niet wat ze er zelf aan heeft als ze dat zou liegen.

Ja. Daar ben ik niet verbaast over. Ook met dat andere theorieën jouw claim supporten. Al weten we beiden dat je liegt, maar als wolf ga je dat natuurlijk niet bevestigen. Snap ik. xD

En hier dacht ik dat mijn Belle - dief theorie juist ons niet meer als team zou laten lijken, al blijft Belle haar claim volhouden.. Dus misschien is ze samen met jou wolf geweest en wilde ze daarom dat mensen niet op mij zouden stemmen. Al zijn jullie dan wel ook tegen elkaar bezig, afleidingsmanouvre's?

En ik weet niet wat Marjanne wel is, maar ik vermoed vrijmestelaar of dorpeling en dat haar eerste leugen voor de chaos was. Want looier is ze niet. En ze is met best wat theorieën gekomen, dus ze lijkt me niet meteen wolf.

[ bericht aangepast op 7 sep 2025 - 19:01 ]

If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

Ringwraith schreef:
    (...)

Ja, ik denk ook nog steeds dat ze een duo zijn. XD
    Maar ik vind Daniques claim ook heeel apart. Ik snap niet wat ze er zelf aan heeft als ze dat zou liegen.

Haha nou het enige wat ik kan bedenken is dat ze graag wil dat we op Marrit stemmen en dit ons overtuigd 😂 Het is niet een waterdichte theorie maar tegelijk is het de enige theorie die in mijn hoofd logisch is xD

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Taire schreef:
    (...)
    Ja. Daar ben ik niet verbaast over. Ook met dat andere theorieën jouw claim supporten. Al weten we beiden dat je liegt, maar als wolf ga je dat natuurlijk niet bevestigen. Snap ik. xD

En hier dacht ik dat mijn Belle - dief theorie juist ons niet meer als team zou laten lijken, al blijft Belle haar claim volhouden.. Dus misschien is ze samen met jou wolf geweest en wilde ze daarom dat mensen niet op mij zouden stemmen. Al zijn jullie dan wel ook tegen elkaar bezig, afleidingsmanouvre's?

En ik weet niet wat Marjanne wel is, maar ik vermoed vrijmestelaar of dorpeling en dat haar eerste leugen voor de chaos was. Want looier is ze niet.

Weerwolf (hopefully) turned dief :') Marrit heeft overigens mijn verhaal over dat wij samen weerwolven zijn niet weerlegd, hè? Al heeft ze vgm überhaupt (nog) niet op de huidige chaos gereageerd xD

Maar dan met mijn theorie is Anne nu de weerwolf trouwens... Want dief is voor Onruststoker. Dus Belle steelt mijn/Marrit's rol, en daarna ruilt Lieke die met Anne om. Dus dan is Anne nu weerwolf

🥴😵‍💫🥴😵

Caverna schreef:
    (...)

Weerwolf (hopefully) turned dief :') Marrit heeft overigens mijn verhaal over dat wij samen weerwolven zijn niet weerlegd, hè? Al heeft ze vgm überhaupt (nog) niet op de huidige chaos gereageerd xD

Maar dan met mijn theorie is Anne nu de weerwolf trouwens... Want dief is voor Onruststoker. Dus Belle steelt mijn/Marrit's rol, en daarna ruilt Lieke die met Anne om. Dus dan is Anne nu weerwolf

🥴😵‍💫🥴😵

Dan blijft het de vraag waarom Natas liegt though. Verder volg ik dit opzich wel.
    En misschien is Marrit druk. Ik was het af en toe ook afgelopen week met werk. Al is ze wel nog een verdachtte voor mij, ja.

Maar wie denken jullie nu dat de dief is?
    Marrit -- dan zou zij nu de weerwolf zijn
    Of Belle -- dan zou Danique nu de weerwolf zijn?

Every villain is a hero in his own mind.

Wtf just happened here. Ik kom net terug van een volle dag klussen (en kan echt niet meer bewegen, alles doet zeer 🥲) en zie ineens weerwolfclaims, random andere claims, zoveel theorieën die steeds absurder worden. Ik weet dat we paniek hebben wie te stemmen, maar zo volg ik er echt niks meer van :')

The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

Ringwraith schreef:
    Maar wie denken jullie nu dat de dief is?
    Marrit -- dan zou zij nu de weerwolf zijn
    Of Belle -- dan zou Danique nu de weerwolf zijn?

Ik denk Belle. Maar ik denk niet dat Danique weerwolf is xD

[ bericht aangepast op 7 sep 2025 - 19:26 ]

Ik wil best reageren maar heb echt even geen idee waarop. Ik word genoemd in een theorie waarin er drie looiers zijn? Volgens de op tich echt maar 1 (en ja ik hebt gecontroleerd of froukje niet heel stiekem die aantallen veranderd had). I mean, hoe kan ik nog reageren op iets wat puur speltechnisch al nier mogelijk is?

En Marjanne, wtf ben je aan het doen 😂 sowieso ben je lekker heen en weer aan het schieten. Stem echt marrit. Stem echt Belle. Nee toch echt marrit. Nee toch echt Belle. Dappere laatste poging looier 😉

Caverna schreef:
    (...)

Ik denk Belle. Maar ik denk niet dat Danique weerwolf is xD

Maar wie wel dan?

Caverna schreef:
    (...)

Haha nou het enige wat ik kan bedenken is dat ze graag wil dat we op Marrit stemmen en dit ons overtuigd 😂 Het is niet een waterdichte theorie maar tegelijk is het de enige theorie die in mijn hoofd logisch is xD

Zo klinkt het net alsof ik een of andere vete tegen Marrit heb. Dat is helemaal niet waar (‘:

It's never gonna happen, Guys.

Ringwraith schreef:
    (...)

Maar wie wel dan?

Marrit en Belle. Of Anne ipv Belle want ik snap die wissel niet helemaal

[ bericht aangepast op 7 sep 2025 - 19:49 ]

Ik kan voor iedereen nu arguments bedenken, help.
    Natas: liegt over ziener zijn en ging daarin makkelijk mee met de looier claim van iemand anders. En praat over verdenkingen op haar heen.
    Belle: blijft looier claimen, is of dief en heeft met mij of met iemand anders gewisseld, of dit is een wolf actie. De dief niet meer claimen is dat mogelijk ook.
    Danique: claims vandaag to be a wolf, en zegt dat Marrit nu wolf is en dief was.
    Ik: claim looier opk pas vandaag. Omdat: ik dacht dat Belle dief was en met mij gewisseld was. En ik wilde nog mogelijk 'wolf' kunnen zijn voor de stemming in geval van een dubbele wissel.
    Lieke: wss niet, maar dit zou wel een optimale chaos zijn, mocht de onruststoker niet in het spel zitten.
    Marrit: negeert de wolf claims en heeft het so far enkel over het looiersdillema.
    Marjanne: claimt ook wolf te zijn geweest, maar dat ze met Belle gewisseld is. (Als ik dit goed begrepen heb.)

Slughorn schreef:
    (...)

Zo klinkt het net alsof ik een of andere vete tegen Marrit heb. Dat is helemaal niet waar (‘:

Yes you do 🥺
    Ik snap oprecht niet waarom je ineens zo'n leugen erin zou gooien om mij eruit te werken. Terwijl we, ik herhaal mezelf nog maar eens, bewezen mensen hebben die liegen en rollen claimen. Daar ergens zit die wolf verstopt, niet bij wat jij nu beweert en waarvan we beide weten dat het niet waar is 🤔😜

Okay. Nou ik ben voor Marrit gegaan en ga het daar verder maar bij laten, want ik snap er verder geen zak meer van. Morgen wil ik graag jullie tactieken horen (cat)