• Nadat Caverna twee succesvolle edities van Weerwolven en Waaghalzen heeft georganiseerd, en Ringwraith de volgende daarna, neem ik nu een keer het stokje over! In deze editie spelen we maar één nachtfase en één dagfase. Daarna volgt de stemming en is het spel alweer voorbij. Ik hou het format aan dat Marjanne bedacht heeft, dus alle credits gaan naar haar. (:

SPELREGELS
    STORY MET SPELREGELS EN ROLLEN
    Hier vind je een uitgebreide uitleg van de spelregels en rollen. Als er nog vragen zijn, laat het me weten! De rollen die in het spel meedoen, zijn afhankelijk van het aantal spelers dat meedoet. Het spel kan al doorgaan vanaf 3 spelers, maar gebaseerd op de eerste editie wordt het een stuk leuker als er meer mensen meedoen!

DUUR VAN HET SPEL
    Nachtfase: Start: wordt nog afgesproken, waarschijnlijk begin september!
    Deze duurt drie dagen. Iedereen krijgt zijn rol te horen en van de speciale rollen wordt gevraagd wat zij willen doen.

Dagfase: Start: t.b.d.
    Deze duurt 7 dagen. Hierin krijgen de spelers de ruimte om uitgebreid te discussiëren, theorieën met elkaar te bespreken, etc.

Stemming: Eindigt: t.b.d.
    Aan het einde van de dagfase moet iedereen in een privébericht zijn/haar stem uitgebracht hebben. Zo snel mogelijk daarna volgt de uitslag.

ROLLEN
    Team Dorpeling

- De dorpeling heeft geen speciale vaardigheden. (2x)
    - De ziener mag 's nachts de rol van een andere speler inkijken, of 2 van de 3 overgebleven rollen bekijken. (1x)
    - De dief mag er 's nachts voor kiezen om zijn eigen rol te ruilen met die van een andere speler. Hij krijgt te horen wat zijn nieuwe rol is, maar mag de eventuele actie van die rol niet meer uitvoeren. De andere speler weet niet dat zijn kaart is geruild en dat hij nu dus de dief is. (1x)
    - De onruststoker mag 's nachts de rollen van twee andere spelers met elkaar wisselen. De onruststoker mag de nieuwe rollen van die spelers niet weten. De spelers wiens rollen gewisseld zijn, weten dit niet. (1x)
    - De vrijmetselaar zit in een geheim genootschap. Hij weet wie de andere vrijmetselaar is, als die in het spel zit. (2x)

Team Weerwolf
    - De weerwolf krijgt te horen wie de andere weerwolf is. Als die er niet is, mag de weerwolf een overgebleven rol bekijken. (2x)

Team Looier
    - De looier is klaar met zijn leven en wil er graag uitgestemd worden. Als hij eruit gestemd wordt, wint hij het spel en verliezen Team Weerwolf en Team Dorpeling. (1x)

Volgorde acties ‘s nachts:
    1. Ziener
    2. Dief
    3. Onruststoker

DEELNEMERS
    Ekko - Lieke
    Porphyrogenitos - Belle
    Taire - Anne
    Ringwraith - Natascha
    Caverna - Marjanne
    Necessity - Marrit
    Slughorn - Danique

Inschrijvingen zijn gesloten!

[ bericht aangepast op 29 aug 2025 - 12:24 ]

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

FROUKJE??????

Taire schreef:
    (...)
    No, she is not. (Tenzij er idd meer looiers in zitten.)
    En waarom geef je geen antwoord op mijn vraag waarom je blijft liegen als ziener?

En ik ga het toch delen, want ik verwacht weinig stemmen op mij: maar met iedereen die wolf claimt, kom je er als wolf makkelijk mee weg natuurlijk. En nee, ik weet het niet zeker, en dit is niet slim vanuit mijn rol bekeken. Maar als je geen wolf bent, ben je echt gek aan het doen als ziener. Want je liegt hier sowieso over, gezien je als je de looier rol hebt gezien, die bij mij moet hebben gezien. Dus of Belle heeft erg goed gebluft (als tweede wolf?), of ze was een dief en heeft mijn rol gestolen. Wat mijn theorie is, want het verklaart haar change of mind na de omwissel van de onruststoker.
    Waardoor -if true- Marrit en jij dus in elk geval aan het liegen waren, voor al deze wolf claims.

Wacht jij claimt nu looier te zijn? 😂😂😂 De dief wisselt ná de Onruststoker hè?

Lol ik snap er nu echt niks meer van. Ik dacht met mijn theorie echt de waarheid gevonden te hebben xD

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Ringwraith schreef:
    (...)

Ik geloof nog steeds dat Belle de de weerwolf was. Of is. Want ik vind Belle/Lieke ook nog steeds aannemelijk.
    Kortom: ik weet nog steeds niet precies op wie ik ga stemmen, maar ik vind het okay om mee te gaan op Marrit als jullie daarvoor kiezen. Want voor Belle en Lieke is geloof ik weinig animo XD

Ik wilde wel mee met Belle, want ik denk dat die mijn rol heeft gejat en nu weerwolf is xD Maar Marrit dus ook goed omdat die al weerwolf wás. Ik moet nog even de nieuwe info van Anne laten bezinken 😂😂😂

Ik ben mega in de war en er haast heilig van overtuigd dat er 3 looiers in zitten. Verklaart mijn rol, verklaart Natas die vol blijft houden dat Marjanne looier is, verklaart Anne die nu opeens looier claimt los van mij.

Wie is dan de wolf? Wtf, I don't know.

[ bericht aangepast op 7 sep 2025 - 17:16 ]

Taire schreef:
    (...)
    No, she is not. (Tenzij er idd meer looiers in zitten.)
    En waarom geef je geen antwoord op mijn vraag waarom je blijft liegen als ziener?

En ik ga het toch delen, want ik verwacht weinig stemmen op mij: maar met iedereen die wolf claimt, kom je er als wolf makkelijk mee weg natuurlijk. En nee, ik weet het niet zeker, en dit is niet slim vanuit mijn rol bekeken. Maar als je geen wolf bent, ben je echt gek aan het doen als ziener. Want je liegt hier sowieso over, gezien je als je de looier rol hebt gezien, die bij mij moet hebben gezien. Dus of Belle heeft erg goed gebluft (als tweede wolf?), of ze was een dief en heeft mijn rol gestolen. Wat mijn theorie is, want het verklaart haar change of mind na de omwissel van de onruststoker.
    Waardoor -if true- Marrit en jij dus in elk geval aan het liegen waren, voor al deze wolf claims.

Hè? Nu beweer je dat jíj de looier bij aanvang van het spel was? Nou dat is nieuw voor me. XD
    Gaan we nu last minute allemaal random andere rollen claimen?
    In dat geval ben ik eigenlijk een dorpeling die die rol te saai vond :'D

[ bericht aangepast op 7 sep 2025 - 17:16 ]

Every villain is a hero in his own mind.

Porphyrogenitos schreef:
    FROUKJE??????

Nee, ik ben níet de wolf Belle :p

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

Leodh schreef:
    (...)

Jij moet je toch kostelijk vermaken als queen of chaos

Leodh schreef:
    (...)

Pffff, je weet heus waarom ik je naam roep 😂 Ik beschuldig jou ervan bewust dit potje extra chaos te maken, haha.

Caverna schreef:
    (...)

Lol ik snap er nu echt niks meer van. Ik dacht met mijn theorie echt de waarheid gevonden te hebben xD

Voor toch?
    Anyway, nu wil ik weten wie de wolven zijn ook. Dus als ik met alle wissels (als die truthful zijn) nog steeds looier ben, is dat jammer voor mij. xD Maar ja. Voor enige wissel, was ik looier.

En ik dacht echt dat je als dief mijn rol had gestolen en me daarom outte, Belle. Dus dit is inderdaad gek als dat niet zo is geweest.
    Edit: en ik weet nu echt niet meer wie ik wel of niet moet geloven met hun claims vandaag. Wat een chaos.

[ bericht aangepast op 7 sep 2025 - 17:23 ]

If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

Caverna schreef:
    (...)

Nee de dief wisselt voor de onruststoker!!

It's never gonna happen, Guys.

Even weer op een rijtje, de nieuwe claims:

Natas: ziener
    Belle: looier
    Marrit: dief
    Anne: looier
    Lieke: onruststoker
    Danique: weerwolf
    Marjanne: weerwolf

Slughorn schreef:
    (...)

Nee de dief wisselt voor de onruststoker!!

Dit .... Verandert mijn theorie. Fuck. Hoezo had ik dat verkeerd in mijn hoofd? 😅😅😅 Heb het zelfs nog gecheckt

Caverna schreef:

@Anne claimt looier omdat ze met Belle is gewisseld. Dus Belle is dorpeling.

En jij bent geen weerwolf! Ik weet alleen dan niet wat Belle is als zij de looier niet is 😂 misschien is zij wel de vrijmetselaar dan! Dat zou ik grappig vinden 😂PLOTTWIST!

[ bericht aangepast op 7 sep 2025 - 17:43 ]

Mensen… gewoon niet stemmen op Marjanne of Anne. Voor de zekerheid.

Ik zie het zo:

* Geloof mij, stem op Marrit en we winnen als burgers als Marrit de waarheid sprak
    *Geloof mij, stem op Marrit, ze loog en ik win :Y)
    *Of stem op ieder random ander persoon en dan win ik of Marrit. (Ligt er dan aan of Marrit loog of niet en diegene niet de looier is)

Dat zijn jullie opties. De burgers hebben dus 1 kans 😂

Ja maar Danique... Als er zoveel mensen gelogen hebben, dan is jouw theorie dat er maar 1 weerwolf in het spel zit toch niet realistisch? XD