• Nadat Caverna twee succesvolle edities van Weerwolven en Waaghalzen heeft georganiseerd, en Ringwraith de volgende daarna, neem ik nu een keer het stokje over! In deze editie spelen we maar één nachtfase en één dagfase. Daarna volgt de stemming en is het spel alweer voorbij. Ik hou het format aan dat Marjanne bedacht heeft, dus alle credits gaan naar haar. (:

SPELREGELS
    STORY MET SPELREGELS EN ROLLEN
    Hier vind je een uitgebreide uitleg van de spelregels en rollen. Als er nog vragen zijn, laat het me weten! De rollen die in het spel meedoen, zijn afhankelijk van het aantal spelers dat meedoet. Het spel kan al doorgaan vanaf 3 spelers, maar gebaseerd op de eerste editie wordt het een stuk leuker als er meer mensen meedoen!

DUUR VAN HET SPEL
    Nachtfase: Start: wordt nog afgesproken, waarschijnlijk begin september!
    Deze duurt drie dagen. Iedereen krijgt zijn rol te horen en van de speciale rollen wordt gevraagd wat zij willen doen.

Dagfase: Start: t.b.d.
    Deze duurt 7 dagen. Hierin krijgen de spelers de ruimte om uitgebreid te discussiëren, theorieën met elkaar te bespreken, etc.

Stemming: Eindigt: t.b.d.
    Aan het einde van de dagfase moet iedereen in een privébericht zijn/haar stem uitgebracht hebben. Zo snel mogelijk daarna volgt de uitslag.

ROLLEN
    Team Dorpeling

- De dorpeling heeft geen speciale vaardigheden. (2x)
    - De ziener mag 's nachts de rol van een andere speler inkijken, of 2 van de 3 overgebleven rollen bekijken. (1x)
    - De dief mag er 's nachts voor kiezen om zijn eigen rol te ruilen met die van een andere speler. Hij krijgt te horen wat zijn nieuwe rol is, maar mag de eventuele actie van die rol niet meer uitvoeren. De andere speler weet niet dat zijn kaart is geruild en dat hij nu dus de dief is. (1x)
    - De onruststoker mag 's nachts de rollen van twee andere spelers met elkaar wisselen. De onruststoker mag de nieuwe rollen van die spelers niet weten. De spelers wiens rollen gewisseld zijn, weten dit niet. (1x)
    - De vrijmetselaar zit in een geheim genootschap. Hij weet wie de andere vrijmetselaar is, als die in het spel zit. (2x)

Team Weerwolf
    - De weerwolf krijgt te horen wie de andere weerwolf is. Als die er niet is, mag de weerwolf een overgebleven rol bekijken. (2x)

Team Looier
    - De looier is klaar met zijn leven en wil er graag uitgestemd worden. Als hij eruit gestemd wordt, wint hij het spel en verliezen Team Weerwolf en Team Dorpeling. (1x)

Volgorde acties ‘s nachts:
    1. Ziener
    2. Dief
    3. Onruststoker

DEELNEMERS
    Ekko - Lieke
    Porphyrogenitos - Belle
    Taire - Anne
    Ringwraith - Natascha
    Caverna - Marjanne
    Necessity - Marrit
    Slughorn - Danique

Inschrijvingen zijn gesloten!

[ bericht aangepast op 29 aug 2025 - 12:24 ]

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

Ringwraith schreef:
    Okay. Nou ik ben voor Marrit gegaan en ga het daar verder maar bij laten, want ik snap er verder geen zak meer van. Morgen wil ik graag jullie tactieken horen (cat)

Maar waarom? Omdat er last minute bommetjes worden gedropt terwijl alle eerdere signalen met iets minder chaos dan vandaag naar compleet andere mensen wijzen?

The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

Jongens het topic is bijna vol HOU OP MET CRAZY REVEALS

|| I told you not to play with the misfit toys ||

Als iedereen nu ff stemt, misschien komt de uitslag vanavond nog wel (;
    Ik ben nu zo ontzettend nieuwsgierig wie nu die looier is 😂

@Lieke. Haha, dat viel mij ook al op 😂

[ bericht aangepast op 7 sep 2025 - 19:57 ]

It's never gonna happen, Guys.

Necessity schreef:
    (...)
    Maar waarom? Omdat er last minute bommetjes worden gedropt terwijl alle eerdere signalen met iets minder chaos dan vandaag naar compleet andere mensen wijzen?

Omdat ik gewoon oprecht niet kan bedenken waarom Danique erover zou liegen en ze samen met Lieke op mij het betrouwbaarst overkomt.

En ja, ik denk dat er tussen Anne en Belle ook nog een weerwolf zit, maar ik weet niet wie en ik krijg er inmiddels echt hoofdpijn van :') En nee ik heb heen idee waarom Danique dat dan niet benoemt XD. Het is echt een heel raar potje.

Every villain is a hero in his own mind.

Necessity schreef:
    (...)
    Yes you do 🥺
    Ik snap oprecht niet waarom je ineens zo'n leugen erin zou gooien om mij eruit te werken. Terwijl we, ik herhaal mezelf nog maar eens, bewezen mensen hebben die liegen en rollen claimen. Daar ergens zit die wolf verstopt, niet bij wat jij nu beweert en waarvan we beide weten dat het niet waar is 🤔😜

Omdat ik niet lieg. En ik snap wel dat je mij ervan beschuldigd van wel, dan zou jij geen wolf zijn. En je moet jezelf toch verdedigen.

Maar zoals ik al zei; ik wil winnen. En dat gebeurt zodra de wolf eruit gestemd wordt.

En ja, mensen lopen te klieren. Maar ergens daar zit de looier en geen wolf.

[ bericht aangepast op 7 sep 2025 - 20:05 ]

Slughorn schreef:
    Als iedereen nu ff stemt, misschien komt de uitslag vanavond nog wel (;
    Ik ben nu zo ontzettend nieuwsgierig wie nu die looier is 😂

@Lieke. Haha, dat viel mij ook al op 😂

Ja, Belle of ik waarschijnlijk. Afhankelijk van de hoeveelheid wissels. Als Marrit dief is en niet mij gekozen heeft, en Lieke eerlijk is, is Belle het nu.

Ik heb in elk geval al gestemd. Al twijfelde ik tussen drie personen. Om het makkelijk te maken. xD
    Edit: ik heb op Natas gestemd, al twijfelde ik erg over in elk geval Marrit en Belle/ik nu dan.

[ bericht aangepast op 7 sep 2025 - 20:07 ]

If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

Ringwraith schreef:
    (...)

Omdat ik gewoon oprecht niet kan bedenken waarom Danique erover zou liegen en ze samen met Lieke op mij het betrouwbaarst overkomt.

En ja, ik denk dat er tussen Anne en Belle ook nog een weerwolf zit, maar ik weet niet wie en ik krijg er inmiddels echt hoofdpijn van :') En nee ik heb heen idee waarom Danique dat dan niet benoemt XD. Het is echt een heel raar potje.

Omdat er gewoon echt maar 1 weerwolf is. Hoe ongeloofwaardig dat nu ook klinkt 🙈

Jullie gaan het morgen zien (;

Als iedereen tevreden is met hun stem, kan ik eventueel de uitslag al eerder bekend maken. Bij zeven likes op deze post ga ik uit van een definitieve stemming! :3

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

Wat gebeurt er eigenlijk bij gelijkspel? Gaan er dan twee op de brandstapel?

Leodh schreef:
    Als iedereen tevreden is met hun stem, kan ik eventueel de uitslag al eerder bekend maken. Bij zeven likes op deze post ga ik uit van een definitieve stemming! :3

Ja omg anders kost het onze nachtrust 😂😂

Ik ben voor een vroegere uitslag! Ik heb morgen m'n eerste werkdag en met een beetje pech kan ik dan pas de uitslag na m'n werkdag lezen en ik kan dat wachten niet aan 😂.

@Belle Succes morgen (;

@Natas, helemaal mee eens! Ik ook. Ik had donderdag al een slechte nacht ervan 😂 dus ik organiseer het volgende potje wel, als iedereen dat goed vind 😂 Heb nu al mijn rust nodig met de kleine die ook ‘s nachts spookt op het moment.

[ bericht aangepast op 7 sep 2025 - 20:24 ]

Zal ik nu puur omdat jullie op mij willen stemmen niet voor een vroegere uitslag gaan? 😈

Porphyrogenitos schreef:
    Ik ben voor een vroegere uitslag! Ik heb morgen m'n eerste werkdag en met een beetje pech kan ik dan pas de uitslag na m'n werkdag lezen en ik kan dat wachten niet aan 😂.

Oeh spannend, succes!

Necessity schreef:
    Zal ik nu puur omdat jullie op mij willen stemmen niet voor een vroegere uitslag gaan? 😈

Haha toch een beetje evil dus (;