• Nadat Caverna twee succesvolle edities van Weerwolven en Waaghalzen heeft georganiseerd, neem ik nu het stokje over. In deze editie spelen we maar één nachtfase en één dagfase. Daarna volgt de stemming en is het spel alweer voorbij. Ik hou het format aan dat zij bedacht heeft, dus alle credits gaan naar haar. (:

SPELREGELS
    STORY MET SPELREGELS EN ROLLEN
    Hier vind je een uitgebreide uitleg van de spelregels en rollen. Als er nog vragen zijn, laat het me weten! De rollen die in het spel meedoen, zijn afhankelijk van het aantal spelers dat meedoet. Het spel kan al doorgaan vanaf 3 spelers, maar gebaseerd op de eerste editie wordt het een stuk leuker als er meer mensen meedoen!

DUUR VAN HET SPEL
    Nachtfase: Start: woensdag 06-08-2025
    Iedereen krijgt zijn rol te horen en van de speciale rollen wordt gevraagd wat zij willen doen.

Dagfase: Start: zaterdag 9-8-2025 (00.00 uur)
    Deze duurt 7 dagen. Hierin krijgen de spelers de ruimte om uitgebreid te discussiëren, theorieën met elkaar te bespreken, etc.

Stemming: Eindigt: vrijdag 15-8-2025 (23:59 uur)
    Aan het einde van de dagfase moet iedereen in een privébericht zijn/haar stem uitgebracht hebben. Zo snel mogelijk daarna volgt de uitslag.

ROLLEN
    Team Dorpeling

- De dorpeling heeft geen speciale vaardigheden. (2x)
    - De ziener mag 's nachts de rol van een andere speler inkijken, of 2 van de 3 overgebleven rollen bekijken. (1x)
    - De dief mag er 's nachts voor kiezen om zijn eigen rol te ruilen met die van een andere speler. Hij krijgt te horen wat zijn nieuwe rol is, maar mag de eventuele actie van die rol niet meer uitvoeren. De andere speler weet niet dat zijn kaart is geruild en dat hij nu dus de dief is. (1x)
    - De onruststoker mag 's nachts de rollen van twee andere spelers met elkaar wisselen. De onruststoker mag de nieuwe rollen van die spelers niet weten. De spelers wiens rollen gewisseld zijn, weten dit niet. (1x)
    - De vrijmetselaar zit in een geheim genootschap. Hij weet wie de andere vrijmetselaar is, als die in het spel zit. (2x)

Team Weerwolf
    - De weerwolf krijgt te horen wie de andere weerwolf is. Als die er niet is, mag de weerwolf een overgebleven rol bekijken. (2x)

Team Looier
    - De looier is klaar met zijn leven en wil er graag uitgestemd worden. Als hij eruit gestemd wordt, wint hij het spel en verliezen Team Weerwolf en Team Dorpeling. (1x)

Volgorde acties ‘s nachts:
    1. Ziener
    2. Dief
    3. Onruststoker

DEELNEMERS
    Slughorn
    Leodh
    Zoya
    Caverna
    Necessity
    Frodo
    Porphyrogenitos

Inschrijvingen zijn gesloten!

[ bericht aangepast op 6 aug 2025 - 14:53 ]

Every villain is a hero in his own mind.

Slughorn schreef:
    (...)

Ik zit in precies hetzelfde schuitje. Ik weet alleen heeeeeeeeeeeel zeker dat ik jou kan vertrouwen. haha!
    Door alle reacties en theorieën ben ik nu al weer het spoor bijster. Ik ga nog eens even goed het topic in duiken of ik wat opmerk.

Girl same, ik vertrouw alleen jou en we moeten morgen al stemmen :') zeg me alsjeblieft dat je een keuze hebt kunnen maken? Mijn brein is gefrituurd, ik weet het echt niet meer.
    @Marjanne en @Froukje, ik zou serieus overwegen om beiden de politiek in te gaan want jullie zijn hier té goed in.

Even the smallest can change the course of the future

Oke, ik ben nog steeds geneigd Froukje te geloven.

Dat komt ook, omdat zij de eerste was die duidelijk maakte dat er nog wel een weerwolf in zat. Daarnaast had zij nu stiekem de eerste rolclaim, ook al was de hint heeeeeel subtiel. Marjanne had nog een soort van geprobeerd van; hee het kan ook zijn dat er geen wolf in zit, misschien moeten we dat proberen en was tegelijkertijd de eerste die naar anderen ging wijzen.

Ergens vind ik Lieke ook nog wel verdacht, maar dat komt ook omdat die zo hard meeging in de verdenking naar de vrijmetselaars *die Marjanne overigens gestart is* Dus wie weet zitten er zelfs wel twee weerwolven onder ons! Plus Lieke wilde Froukje verdacht maken just for fun. Maar als je het spel als dorpeling wil winnen, dan is het niet perse for fun. Right?

Toch blijf mijn stem nu op Marjanne staan. Vooral omdat ze nu wisselt ineens van; hmmm misschien is Froukje toch niet de weerwolf. Ik vind niet perse dat Froukje zich heel erg verdacht maakt, ook al is jullie discussie erg lollig en ook veel om te lezen. Jullie hebben allebei goede argumenten, maar Froukje blijft bij haar haar standpunt dat Marjanne de weerwolf is. Marjanne gaat ineens dwalen omdat ze niet iedereen ervan kan overtuigen dat ze weerwolf is, dus ze gaat ineens erop dat Froukje looier is, terwijl ik niet vind dat Froukje echt om stemmen vraagt.

@Marjanne, heb jij notificaties aanstaan of zoiets? Of de hele dag aan het refreshen? Haha, je was me al voor voor ik überhaupt een post kon typen.

[ bericht aangepast op 14 aug 2025 - 14:38 ]

It's never gonna happen, Guys.

Leodh schreef:
    Ik ga de rest even laten voor wat het is whahahaha, but allow me to quote myself two final times:

(...)

Tijd voor de input van de rest 😂😂😂

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Marjanne had nog een soort van geprobeerd van; hee het kan ook zijn dat er geen wolf in zit, misschien moeten we dat proberen

Deze moet ik even rectificeren, want dat heb ik nooit beweerd ;p Ik gaf alleen antwoord op de vraag van iemand wat er zou gebeuren als er geen wolven in zaten, want dat vroeg iemand!

Marjanne gaat ineens dwalen omdat ze niet iedereen ervan kan overtuigen dat ze weerwolf is, dus ze gaat ineens erop dat Froukje looier is, terwijl ik niet vind dat Froukje echt om stemmen vraagt.

Ik zal je hier vast niet mee overtuigen, maar ik ging niet dwalen omdat ik niemand ervan kan overtuigen dat Froukje weerwolf is, maar omdat ik eerst vals beschuldigd werd van weerwolf zijn, dus mijn eerste reactie was uiteraard meteen: dan moet Froukje wel weerwolf zijn. Maar toen ik haar logica probeerde te begrijpen (waarom mij beschuldigen?) ging ik me langzaam maar zeker afvragen of ze dan niet looier is. 😋 En ik ben het niet eens dat ze niks doet om zichzelf verdacht te maken, want zelfs Froukje geeft toe dat zeggen dat je als ziener een wolf hebt gezien betekent dat de pijlen op je gericht kunnen worden xD

@Marjanne, heb jij notificaties aanstaan of zoiets? Of de hele dag aan het refreshen? Haha, je was me al voor voor ik überhaupt een post kon typen.

Ik ben hele dagen alleen thuis en zit aan de bank gekluisterd. Q wordt de hele dag door gerefreshed x)

Edit: oke nu ga ik me proberen stil te houden voor een paar uur en verdedig ik me daarna wel weer xD

[ bericht aangepast op 14 aug 2025 - 14:53 ]

Slughorn schreef:
    Oke, ik ben nog steeds geneigd Froukje te geloven.

Dat komt ook, omdat zij de eerste was die duidelijk maakte dat er nog wel een weerwolf in zat. Daarnaast had zij nu stiekem de eerste rolclaim, ook al was de hint heeeeeel subtiel. Marjanne had nog een soort van geprobeerd van; hee het kan ook zijn dat er geen wolf in zit, misschien moeten we dat proberen en was tegelijkertijd de eerste die naar anderen ging wijzen.

Ergens vind ik Lieke ook nog wel verdacht, maar dat komt ook omdat die zo hard meeging in de verdenking naar de vrijmetselaars *die Marjanne overigens gestart is* Dus wie weet zitten er zelfs wel twee weerwolven onder ons! Plus Lieke wilde Froukje verdacht maken just for fun. Maar als je het spel als dorpeling wil winnen, dan is het niet perse for fun. Right?

Toch blijf mijn stem nu op Marjanne staan. Vooral omdat ze nu wisselt ineens van; hmmm misschien is Froukje toch niet de weerwolf. Ik vind niet perse dat Froukje zich heel erg verdacht maakt, ook al is jullie discussie erg lollig en ook veel om te lezen. Jullie hebben allebei goede argumenten, maar Froukje blijft bij haar haar standpunt dat Marjanne de weerwolf is. Marjanne gaat ineens dwalen omdat ze niet iedereen ervan kan overtuigen dat ze weerwolf is, dus ze gaat ineens erop dat Froukje looier is, terwijl ik niet vind dat Froukje echt om stemmen vraagt.

Ik ben heel erg geneigd je te volgen en ook op Marjanne te stemmen. Wat zegt de rest?

Even the smallest can change the course of the future

Frodo schreef:
    (...)

Girl same, ik vertrouw alleen jou en we moeten morgen al stemmen :') zeg me alsjeblieft dat je een keuze hebt kunnen maken? Mijn brein is gefrituurd, ik weet het echt niet meer.
    @Marjanne en @Froukje, ik zou serieus overwegen om beiden de politiek in te gaan want jullie zijn hier té goed in.

Whahahaha ik heb een stukje PR en woordvoering meegekregen in m'n opleiding? x) Dat helpt wel, lol

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

Slughorn schreef:

Waarom denk je dat ik het niet heb gedaan :') ik zou wel een domme wolf zijn als ik overwoog iemand verdacht te maken, het niet deed en het vervolgens ook nog even aankondigde HAHA

|| I told you not to play with the misfit toys ||

Leodh schreef:
    (...)

Whahahaha ik heb een stukje PR en woordvoering meegekregen in m'n opleiding? x) Dat helpt wel, lol

okay ik was aan het teruglezen en kan de pun niet laten: wolfvoering? suussss whahahaha

Oke maar - denk heel kort even met mij mee. ALS Froukje gelogen heeft over haar ziener-zijn en ik geen weerwolf ben - dat hoeven jullie niet te geloven, maar ga even mee in mijn gedachtegang - denken jullie dan dat ze eerder looier of wolf is? Want dat vind ik zelf nog een heel lastige x)
    Ik moet ook gaan bepalen op wie ik stem en ik twijfel daardoor tussen Lieke en Froukje haha

[ bericht aangepast op 14 aug 2025 - 15:44 ]

Zoya schreef:
    (...)

Waarom denk je dat ik het niet heb gedaan :') ik zou wel een domme wolf zijn als ik overwoog iemand verdacht te maken, het niet deed en het vervolgens ook nog even aankondigde HAHA

Haha fair point!

It's never gonna happen, Guys.

Nog even een kleine reminder dat het vandaag de laatste dag is waarop je je stem kunt uitbrengen!

Every villain is a hero in his own mind.

Ik heb gestemd :Y)

Sorry voor mijn afwezigheid. Die hitte sloeg de afgelopen dagen even te erg op mijn energie 😅
    Wetende dat er iets tussen Froukje en Marjanne zit wat niet klopt, ga ik in elk geval die hoek op met stemmen. Maar ik heb alles even goed terug te lezen om te bepalen wie dan haha

The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

Oké daar wordt het niet duidelijker op 😂 beide klinken logisch en beide kunnen voelen alsof ze zich een beetje in het nauw voelen en zichzelf net te erg willen verdedigen.
    En toen werd die looier ingebracht en was het helemaal error😂

- froukje is best dapper qua tactiek als ze wolf zou zijn om iemand anders zo aan te vallen. Tegelijk,, als ze weet dat ze de enige wolf is en de ziener er niet in zit, weet ze ook dat niemand dit kan ontkrachten. Als looier wellicht een hele dappere move, want als iemand anders ziener was, viel ze meteen door de mand en was het direct duidelijk dat ze probeerde op te vallen. Dus denk dan dag ze geen looier is?
    - marjanne is "slachtoffer" van wat froukje zegt, of beweert te zeggen. Ofwel omdat ze echt wolf is, ofwel omdat ze de pech had dat froukje haar uitgekozen heeft. Verwacht ik ook niet als looier, anders heeft wolf froukje wel heel toevallig precies de looier eruit geprikt om verdacht te maken. (Wat dan voor Marjanne top zou zijn, verdacht worden zonder er zelf iets voor te doen. Maar dan zou haar verdediging vast een paar gaten meer hebben).

Hoe dan ook, misschien zijn ze beide toch geen looier. En als froukje wolf is, zal er maar 1 wolf in het spel zitten, anders had ze deze move niet kunnen doen.
    Is ze echt ziener, is de vraag wie Marjannes medewolf kan zijn. Dus dat betekent dat ik nog even ga kijken wie Marjanne toch subtiel probeert te verdedigen

Danique en Bes spreek ik vrij van mogelijke tweede wolf zijn, omdat er niet maar 1 van de 2 wolf kan zijn in hun constructie.

Lieke was degene die als eerste zag dag Froukje Marjanne aanwees als wolf. Zou je dat doen als medewolf? Tegelijk trekt ze het meteen in twijfel door Froukje te bevragen. Tegelijk is zij degene die de looier inbrengt als reden om niet op Froukje te stemmen. Wat je niet zou doen als het leven van medewolf Marjanne ervan af zou hangen.

Belle wijst aan de ene kant naar vertrouwen van Marjanne, gooit Lieke in de verdenking, maar noemt ook froukje looier. Als reden dat Froukje niet de waarheid kan spreken over Marjanne en hoopt dat de rest meegaat?

Aka ik ben er nog niet uit wie Marjannes harige maatje zou kunnen zijn :')