• Nadat Caverna twee succesvolle edities van Weerwolven en Waaghalzen heeft georganiseerd, neem ik nu het stokje over. In deze editie spelen we maar één nachtfase en één dagfase. Daarna volgt de stemming en is het spel alweer voorbij. Ik hou het format aan dat zij bedacht heeft, dus alle credits gaan naar haar. (:

SPELREGELS
    STORY MET SPELREGELS EN ROLLEN
    Hier vind je een uitgebreide uitleg van de spelregels en rollen. Als er nog vragen zijn, laat het me weten! De rollen die in het spel meedoen, zijn afhankelijk van het aantal spelers dat meedoet. Het spel kan al doorgaan vanaf 3 spelers, maar gebaseerd op de eerste editie wordt het een stuk leuker als er meer mensen meedoen!

DUUR VAN HET SPEL
    Nachtfase: Start: woensdag 06-08-2025
    Iedereen krijgt zijn rol te horen en van de speciale rollen wordt gevraagd wat zij willen doen.

Dagfase: Start: zaterdag 9-8-2025 (00.00 uur)
    Deze duurt 7 dagen. Hierin krijgen de spelers de ruimte om uitgebreid te discussiëren, theorieën met elkaar te bespreken, etc.

Stemming: Eindigt: vrijdag 15-8-2025 (23:59 uur)
    Aan het einde van de dagfase moet iedereen in een privébericht zijn/haar stem uitgebracht hebben. Zo snel mogelijk daarna volgt de uitslag.

ROLLEN
    Team Dorpeling

- De dorpeling heeft geen speciale vaardigheden. (2x)
    - De ziener mag 's nachts de rol van een andere speler inkijken, of 2 van de 3 overgebleven rollen bekijken. (1x)
    - De dief mag er 's nachts voor kiezen om zijn eigen rol te ruilen met die van een andere speler. Hij krijgt te horen wat zijn nieuwe rol is, maar mag de eventuele actie van die rol niet meer uitvoeren. De andere speler weet niet dat zijn kaart is geruild en dat hij nu dus de dief is. (1x)
    - De onruststoker mag 's nachts de rollen van twee andere spelers met elkaar wisselen. De onruststoker mag de nieuwe rollen van die spelers niet weten. De spelers wiens rollen gewisseld zijn, weten dit niet. (1x)
    - De vrijmetselaar zit in een geheim genootschap. Hij weet wie de andere vrijmetselaar is, als die in het spel zit. (2x)

Team Weerwolf
    - De weerwolf krijgt te horen wie de andere weerwolf is. Als die er niet is, mag de weerwolf een overgebleven rol bekijken. (2x)

Team Looier
    - De looier is klaar met zijn leven en wil er graag uitgestemd worden. Als hij eruit gestemd wordt, wint hij het spel en verliezen Team Weerwolf en Team Dorpeling. (1x)

Volgorde acties ‘s nachts:
    1. Ziener
    2. Dief
    3. Onruststoker

DEELNEMERS
    Slughorn
    Leodh
    Zoya
    Caverna
    Necessity
    Frodo
    Porphyrogenitos

Inschrijvingen zijn gesloten!

[ bericht aangepast op 6 aug 2025 - 14:53 ]

Every villain is a hero in his own mind.

Zoya schreef:
    (...)

Kuch kuch de wolven zien ook dingen die anderen niet zien kuch

Ohhja, gaan we zo weer beginnen? 😂😂❤️ Ziener ja :3

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

Leodh schreef:
    (...)

Ohhja, gaan we zo weer beginnen? 😂😂❤️ Ziener ja :3

Haha ja maar Froukje. Zoals ik al voor het spel zei, na alle spellen die ik samen met jou gespeeld heb, ben jij 80% weerwolf.
    Maar goed. Wat heb je gedaan als ziener als ik vragen mag 😏

Mijn eerste rondje. Maar ik ben vrijmetselaar! Met Frodo 🤭

It's never gonna happen, Guys.

Slughorn schreef:
    (...)

Haha ja maar Froukje. Zoals ik al voor het spel zei, na alle spellen die ik samen met jou gespeeld heb, ben jij 80% weerwolf.

Lol Froukje niet vertrouwen bij dit spel als uitgangspunt is vgm niet meer dan terecht 😂

Maaaaar de vrijmetselaar is natuurlijk ook een fijne om te claimen als je beide weerwolf bent :3

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Overigens zou het dus kunnen dat iedereen de waarheid spreekt xD

Claims:
    Slughorn - Vrijmetselaar
    Leodh - Ziener
    Zoya - ?
    Caverna - Onruststoker
    Necessity - Dorpeling
    Frodo - Vrijmetselaar
    Porphyrogenitos - Dorpeling

Caverna schreef:
    (...)

Lol Froukje niet vertrouwen bij dit spel als uitgangspunt is vgm niet meer dan terecht 😂

Maaaaar de vrijmetselaar is natuurlijk ook een fijne om te claimen als je beide weerwolf bent :3

Pfff, i am the epitome of piety and honour

Caverna schreef:
    Overigens zou het dus kunnen dat iedereen de waarheid spreekt xD

Claims:
    Slughorn - Vrijmetselaar
    Leodh - Ziener
    Zoya - ?
    Caverna - Onruststoker
    Necessity - Dorpeling
    Frodo - Vrijmetselaar
    Porphyrogenitos - Dorpeling

Wat moeten we doen als iedereen de waarheid spreekt dan? Als er geen weerwolf in het spel zit?

Caverna schreef:
    (...)

Kans is wel klein dat er twee weerwolven in zitten. Maar goed, er valt niet door nog 1 iemand vrijmetselaar te claimen, dus ik denk dat ik wel goed zit (;

Slughorn schreef:
    (...)

Wat moeten we doen als iedereen de waarheid spreekt dan? Als er geen weerwolf in het spel zit?

Nahh ik denk dat er wel een wolf in zit tbh

Leodh schreef:
    (...)

Omdat jij er een bent! (Sorry kon het niet laten)

Oké, ik denk het ook wel. Maar dat beantwoord niet mijn vraag (cat)

Dan moet iedereen op elkaar stemmen zodat je allemaal 1 stem hebt. Dus dan zijn we waarschijnlijk screwed 😂

Also, er kan natuurlijk ook 1 vrijmetselaar in het spel zitten. Maar we hebben alleen van Zoya nog niet gehoord wat ze claimt :3

Leodh schreef:
    (...)

Nou vertel, wie zou dat volgens jouw alziende krachten moeten zijn dan? (Of wie is het absoluut niet?)

The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

Caverna schreef:
    Dan moet iedereen op elkaar stemmen zodat je allemaal 1 stem hebt. Dus dan zijn we waarschijnlijk screwed 😂

Also, er kan natuurlijk ook 1 vrijmetselaar in het spel zitten. Maar we hebben alleen van Zoya nog niet gehoord wat ze claimt :3

Maar dat zou onze vrijmetselaar moeten weten dan, die weet immers wie de ander is/of er een ander is

The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

Slughorn schreef:
    (...)

Dit klopt als een bus *O*
    Behalve als de onruststoker natuurlijk mijn rol heeft verwisseld, zoals vorige keer. Marjanne, heb jij een idee wanneer je die info wilt delen? (krul)

Even the smallest can change the course of the future

Frodo schreef:
    (...)

Dit klopt als een bus *O*
    Behalve als de onruststoker natuurlijk mijn rol heeft verwisseld, zoals vorige keer. Marjanne, heb jij een idee wanneer je die info wilt delen? (krul)

Ik wil eerst weten wat Zoya claimt haha

Caverna schreef:
    (...)

Ik wil eerst weten wat Zoya claimt haha

Hm, you seem rather obsessed with my role huh? c:

Ik had een aantal drukke dagen, sorry voor mijn late reactie :') Hier mijn observaties:

- Ik weet vrij zeker dat iemand kneiterhard aan het liegen is, want mijn instinct zegt dat er minimaal één Wolf in het spel zit. However, ik kan bij deze Marrit vrijpleiten, want ik was de Dief en ik heb haar boring ass rol gestolen (cat)

- Bes, I love you hard but you are a sneaky ass bitch and I don't trust you for the life of me <3 Het is natuurlijk mega verdacht om met z'n tweeën de Vrijmetselaars te claimen, want de kans is veel te groot dat je een Wolf bent. Bold choice my friends, hmmm

- Waarom wil Marjanne haar informatie pas delen nadat ik een rol heb geclaimd? Aangezien de andere rollen al zijn geclaimd zou dit in principe geen invloed moeten hebben op haar informatie, TENZIJ ze mijn rol heeft gewisseld en dan zou ze al weten dat ik de Dief ben. What game are you playing?

- Idem dito voor Froukje, waar is jouw info? I call for a redemption arc! Win ons vertrouwen door te delen wat jullie weten, of maak jezelf extra verdacht door een Rol te claimen zonder dit te onderbouwen met feiten :Y)

Ik wil ook even aandacht voor het feit dat ik al een hele reactie klaar had staan waarin in Froukje verdacht maakte door haar Rol te claimen, just for the fun of it, maar dat ik er toch voor heb gekozen om eerlijk te spelen (BORING).

[ bericht aangepast op 11 aug 2025 - 12:44 ]

|| I told you not to play with the misfit toys ||