• Nadat Caverna twee succesvolle edities van Weerwolven en Waaghalzen heeft georganiseerd, neem ik nu het stokje over. In deze editie spelen we maar één nachtfase en één dagfase. Daarna volgt de stemming en is het spel alweer voorbij. Ik hou het format aan dat zij bedacht heeft, dus alle credits gaan naar haar. (:

SPELREGELS
    STORY MET SPELREGELS EN ROLLEN
    Hier vind je een uitgebreide uitleg van de spelregels en rollen. Als er nog vragen zijn, laat het me weten! De rollen die in het spel meedoen, zijn afhankelijk van het aantal spelers dat meedoet. Het spel kan al doorgaan vanaf 3 spelers, maar gebaseerd op de eerste editie wordt het een stuk leuker als er meer mensen meedoen!

DUUR VAN HET SPEL
    Nachtfase: Start: woensdag 06-08-2025
    Iedereen krijgt zijn rol te horen en van de speciale rollen wordt gevraagd wat zij willen doen.

Dagfase: Start: zaterdag 9-8-2025 (00.00 uur)
    Deze duurt 7 dagen. Hierin krijgen de spelers de ruimte om uitgebreid te discussiëren, theorieën met elkaar te bespreken, etc.

Stemming: Eindigt: vrijdag 15-8-2025 (23:59 uur)
    Aan het einde van de dagfase moet iedereen in een privébericht zijn/haar stem uitgebracht hebben. Zo snel mogelijk daarna volgt de uitslag.

ROLLEN
    Team Dorpeling

- De dorpeling heeft geen speciale vaardigheden. (2x)
    - De ziener mag 's nachts de rol van een andere speler inkijken, of 2 van de 3 overgebleven rollen bekijken. (1x)
    - De dief mag er 's nachts voor kiezen om zijn eigen rol te ruilen met die van een andere speler. Hij krijgt te horen wat zijn nieuwe rol is, maar mag de eventuele actie van die rol niet meer uitvoeren. De andere speler weet niet dat zijn kaart is geruild en dat hij nu dus de dief is. (1x)
    - De onruststoker mag 's nachts de rollen van twee andere spelers met elkaar wisselen. De onruststoker mag de nieuwe rollen van die spelers niet weten. De spelers wiens rollen gewisseld zijn, weten dit niet. (1x)
    - De vrijmetselaar zit in een geheim genootschap. Hij weet wie de andere vrijmetselaar is, als die in het spel zit. (2x)

Team Weerwolf
    - De weerwolf krijgt te horen wie de andere weerwolf is. Als die er niet is, mag de weerwolf een overgebleven rol bekijken. (2x)

Team Looier
    - De looier is klaar met zijn leven en wil er graag uitgestemd worden. Als hij eruit gestemd wordt, wint hij het spel en verliezen Team Weerwolf en Team Dorpeling. (1x)

Volgorde acties ‘s nachts:
    1. Ziener
    2. Dief
    3. Onruststoker

DEELNEMERS
    Slughorn
    Leodh
    Zoya
    Caverna
    Necessity
    Frodo
    Porphyrogenitos

Inschrijvingen zijn gesloten!

[ bericht aangepast op 6 aug 2025 - 14:53 ]

Every villain is a hero in his own mind.

Ja first! Pick me! (:

It's never gonna happen, Guys.

Sign me up Scotty!

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

Subscribe!

|| I told you not to play with the misfit toys ||

I'm in :3

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Wat wordt de planning qua wanneer de dagfase loopt? Want doe graag mee, maar moet wel even kijken of het dan niet precies in een paar wifiloze dagen valt

The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

Necessity schreef:
    Wat wordt de planning qua wanneer de dagfase loopt? Want doe graag mee, maar moet wel even kijken of het dan niet precies in een paar wifiloze dagen valt

Dat valt vast wel zo te plannen! Wanneer kan je niet?

Ik ben vanaf morgen 3 weken op vakantie dus kan helaas niet joinen, maar ik lurk wel graag mee (bat)

[ bericht aangepast op 10 juli 2025 - 8:50 ]

Even the smallest can change the course of the future

Frodo schreef:
    Ik ben vanaf morgen 3 weken op vakantie dus kan helaas niet joinen, maar ik lurk wel graag mee (bat)

Aah saddd (voor ons, voor jou chill haha)

Vorige keer hadden we 7 deelnemers, toch? ^^ Hopelijk komen we nu weer op zo'n soort aantal, dat is het leukste 😍

We kunnen ook wachten tot Bes terug is?

Ringwraith schreef:
    We kunnen ook wachten tot Bes terug is?

Als het voor mijn vakantie is eind augustus vind ik het goed :"D

Ik ga volgende week ook op vakantie dus vind ik zelf ook wel handig. Dat we de eerste woensdag in augustus beginnen? (Ik kan zo snel even geen datum bekijken;p)

[ bericht aangepast op 12 juli 2025 - 20:02 ]

Ringwraith schreef:
    Ik ga volgende week ook op vakantie dus vind ik zelf ook wel handig. Dat we de eerste woensdag in augustus beginnen? (Ik kan zo snel even geen datum bekijken;p)

6 augustus?

Oké, oké, ik wil graag meedoen, maar voor mij hangt het ook even af van wanneer. Ik ben zelf de eerste 2 weken van augustus op vakantie. Het is een relax vakantie, maar ik moet nog even kijken of ik denk dat het te combineren is met weerwolven of niet.

Caverna schreef:
    (...)

6 augustus?

^ daarna zou ik ook kunnen, ik kom 5 aug thuis!

|| I told you not to play with the misfit toys ||