Okee, ik ben iets minder actief geweest dan ik wilde i.v.m. vermoeidheid, but im here and im queer letsgo.
1) Ik ben ervan overtuigd dat er tenminste één wolf in het spel zit.
2) Tbh denk ik dat Danique en Bes inderdaad relatief onschuldig te verklaren zijn (nog even onafhankelijk van eventuele wisseltrucjes), gezien Danique redelijk vroeg al claimde een vrijmetselaar te zijn en Bes dat daarna inderdaad onderschreef. Hadden ze van te voren dit samen kunnen bekokstoven? Absoluut; maar gezien de vrijmetselaars twee keer voorkomen in de stapel met rollen, zou dat wel een enorm grote gok moeten zijn dat állebei de "echte" vrijmetselaars niet in het spel zaten. En je krijgt alleen inzicht in de overgebleven rollen als wolf, als je dat in je eentje bent. Zodoende, in my book, zijn Danique en Bes clean. De beschuldiging van Marjanne vind ik daarin ook een beetje gek; de kans dat er twee wolven inzitten die besloten hebben deze riskqué strategie te gebruiken, acht ik klein. Vrijmetselaar is veel te makkelijk te ontkrachten.
3) Dit hoort enkel bij de vibes-diagnose: dat Belle alweer een onschuldige dorpeling is, laat statistisch gezien bij mij wel een beetje een zalmroze vlaggetje wapperen.
4) Marrit als dorpeling geloof ik wel; de vorige keer was het een beetje gehannes met informatie, deze keer zou ze als dorpeling letterlijk niks weten en het waarschijnlijk qua speelstijl ook over de andere boeg gooien en daar straight voor uitkomen. Aansluitend is dit bevestigd door Lieke, die als dief zijnde misgegrepen zou hebben en nu haar rol heeft.
5) However, aangekomen bij Lieke: als je dusdanig wantrouwig bent naar een specifiek iemand, die danwel naar waarheid bovengemiddeld vaak niet te vertrouwen is in dit spel, dat je niet één keer er een opmerking over maakt, maar zelfs een hele reactie klaar had staan om de verdenking op haar te gooien (why though, ik ben zo lief en fluffy); waarom zou je dan niet als dief je statistische kansen pakken en proberen mijn rol te jatten? A lill' strange to me, that's all. Aansluitend, dat ze net als Marjanne relatief snel op de "vrijmetselaars=wolven" theorie springt ondanks de lage slagingskans ervan, vind ik ook enigszins apart.
5) Dan, afsluitend, komt Marjanne op 11 aug 2025 - 13:24 met de informatie dat ze als onruststoker de rollen van Lieke (van origine dief) en Frodo (van origine vrijmetselaar) alledgedly heeft omgewisseld. Ze is de eerste in dit topic die een rol claimde, wat in eerdere potjes die zij modereerde is neergezet als een bold strategy. Stel, ze is een wolf. Als ex-moderator heeft ze alle strategieën in de vorige topics prachtig voorbij zien komen, en als ik haar was, zou ik notes hebben gemaakt van wat werkte, wat niet, en wat als niet realistisch voor een wolf beschouwd wordt. Zoals als eerste een rol claimen. Bold, maar in dit stadium daarom een goede zet. Take it from me.
6) Daar komt bij dat ik alle posts van Marjanne sowieso gelabeld heb als bullshit, want voor het alzienend oog kunnen ook lieve ex-wvw-mods zich niet verstoppen. Ik koos haar rol om in te zien en kreeg een prachtig wolvenpootje terug c:
byeeee
Het roddelblad in mij zit gelijk te roepen, 'Girl, spill the teaaaa!' - Maxime