@Danique wat Froukje zegt inderdaad, Marrit (Necessity) en Belle (Porphyrogenitos) claimen dorpeling. Dus vervang in jouw verhaal ziener/onruststoker voor de dorpeling en het sluit aan bij zowel Froukje als mijn theorie (:
Also: ik ben defensive omdat ik me aangevallen voel (ik was vergeten dat je er soms echte frustraties in dit spel komen lol)
. Als wolf zie je maar 1 rol in die niet in het spel zit, niet alle drie.
@Bes: nee op 1 weerwolf stemmen is voldoende om van de weerwolven te winnen. Dus dit zou een heel domme tactiek van ons zijn in dat geval 
@Froukje: jou ga ik niet overtuigen, maar als reactie op jouw reactie (om hopelijk de rest ervan te overtuigen dat we Froukje niet wéér de overwinning gunnen):
2) Jij noemt de vrijmetselaars een iteratie van het cupido koppel, maar die willen samen overblijven terwijl de vrijmetselaars een onderdeel zijn van het dorpelingenteam. Dus nee, dat zijn ze niet ;p En in ieder geval heb ik hem nooit zo opgevat en volgens mij gaat het dáárom, want dat is de reden dat ik ze niet meteen geloofde
Niet dat ik ze meteen 100% verdacht had
4) Er zat niet echt een strategie achter. Zoals ik in een comment van het vorige spel al zei (en ik quote):
Het verschil met de 'gewone' ww is dat je hier juist door alles wat er gebeurd is wél rollen kunt claimen omdat je daarmee theorieën op gang brengt.'
Afwachten is bij deze versie een stuk minder interessant.
Ik had dan ook geen zin in weer een dagenlange periode van vage gesprekken waarbij niemand een claim durfde te doen, dus gaf ik direct maar het goede voorbeeld. Voor mij was dit dus helemaal niet echt een bold move

Zeker niet omdat ik gewoon onruststoker bén, dus er was niemand anders die die claim zomaar zou kunnen doen (behalve natuurlijk een weerwolf of een looier, die er iets aan hebben om te liegen). En dan, nog veel belangrijker, heb ik toen ook dit gezegd:
Ik heb zelf als onruststoker ook regelmatig gebluft wie ik geruild heb om meer informatie te krijgen, met uiteraard het risico dat je daarna toch niet geloofd wordt.
En dan komt nu mijn confession: dat is exact wat ik gedaan heb. Ik reageerde in het topic direct eerlijk dat ik onruststoker was, maar wilde nog niet vertellen wie ik geruild had. Dat was omdat ik eerst wilde weten wie er - in mijn ogen - het meest verdacht waren.
Er sprongen voor mij twee duo's uit die mogelijk samenwerkten: Bes en Danique (om eerdergenoemde reden dat ze beide vrijmetselaars claimden te zijn), en Lieke en Marrit (omdat ik per definitie iedereen die zichzelf 'dorpeling' noemt verdacht vind en Lieke dat ook nog op een wel heel convenient manier bevestigde).
En dus loog ik en zei ik dat ik
Lieke en
Bes had omgewisseld. Ik hoopte hiermee meer informatie te vergaren over hun rollen; dat heeft voor mij bijvoorbeeld bevestigd dat Bes inderdaad vrijmetselaar was (want anders had Danique haar nu ook heel makkelijk kunnen verraden). Over Lieke was ik nog minder zeker.
In werkelijkheid heb ik echter
Bes en
Danique met elkaar gewisseld. Maar als ik dat eerlijk zou zeggen, zouden we nul extra informatie krijgen, en dat leek me zonde :') Dus een kleine bluf met het risico weliswaar verdacht te worden, maar zo hopelijk meer informatie te vergaren.
Ik zie in dat dit mij wellicht juist verdachter kan maken, maar ja

Het is wel de waarheid. Dat betekent dus ook dat Lieke nog steeds is wat ze was (ik vermoed dief, maar ik sluit weerwolf ook nog niet volledig uit) en dat Bes nog steeds vrijmetselaar is (dus wees niet bang, je bent geen weerwolf

).
@Froukje je zegt zelf inderdaad dat het een 'he said, she said' wordt met jouw tactiek, dus dat is erg gedurfd. Overigens neem ik aan dat we bij jou niet verbaasd zijn dat je gedurfde tactieken gebruikt, want dat doe je altijd

Ik vermoed nog steeds dat je weerwolf bent en de ziener in het midden hebt gezien, maar tegelijk sluit ik ook niet uit dat je de looier bent. Ten slotte is een 'he said, she said' discussie ideaal om jezelf óók verdacht te maken: het wordt dan 50/50, dus leuke statistieken om te winnen. Wat het wel weer ingewikkelder maakt want dan doe ik heel hard mijn best om iedereen mee te krijgen jou te verdenken en vervolgens zou je dan in je eentje het spel alsnog winnen :'D
Wat een ingewikkeld spel is dit ook
[ bericht aangepast op 13 aug 2025 - 9:34 ]
If you want the rainbow, you gotta put up with the rain