Caverna schreef:
(...)
Ja helemaal eens haha (not responding: not my thing lol
). Ik ben er zelf nog niet helemaal uit hoe het zit en het is best gevaarlijk want vanuit mijn perspectief (waarin ik de rol van onruststoker heb) zie ik het zo:
Froukje claimt vanaf het begin de ziener te zijn. Als ze weerwolf is, had ze kunnen zien in de overgebleven rollen dat die er niet in zat. Dus that makes sense. En ze zegt wel dat het wel heel bold is om een 'he said, she said' aan te gaan maar we weten ook dat Froukje dat soort gestook alleen maar leuk vindt
Maarrrr het is inderdaad wel makkelijker om de focus van jezelf weg te houden als je weerwolf bent; het was niet dat ze al verdacht was.
Maar waarom kiest ze mij? Als ze weerwolf was en graag de focus op een ander wilde zetten, had ze beter Lieke kunnen kiezen, want er waren meerdere mensen die wel vonden dat Lieke en Marrit als duo licht verdacht zijn. Als Froukje weerwolf was, had ze daar perfect op in kunnen springen. De kans was groot dat velen van ons daarin meegegaan waren.
Dus het is aannemelijker dat ze looier is. Want vanaf het begin had ze dan met het claimen van de zienerrol meteen het risico kunnen lopen dat iemand anders ook de rol van ziener claimde, en dat zou haar meteen verdacht maken - en dat is gunstig als je looier bent. Maar dat gebeurde niet, dus besloot ze om dan een head-to-head aan te gaan, want daarmee maak je jezelf ook verdacht. En dan is het ook logischer dat ze mij koos. Ik had precies genoeg dingen gedaan om me wel te kunnen beschuldigen, maar ik heb ook genoeg munitie om me wel te kunnen verdedigen. Dus that makes more sense
Ze is alleen zichzelf weer steengoed aan het verdedigen, maar ja, ze wil ook niet dat het te obvious is dat ze looier zou zijn. Aaaaaargh 
Oké ik vrees er nu voor dat Froukje looier is
En dat betekent dat we NIET op haar moeten stemmen... Maar dan weet ik ook niet op wie dan wel 
Hee, ik ben helemaal on board met het plan om NIET op mij te stemmen. Let's fucking go baby
Luister, misschien heeft het een reden dat verder niemand ziener geclaimd heeft. Voornamelijk omdat ik het zelf gewoon ben, waardoor ik dat prima vanaf het begin kon aangeven. De focus was tijdens het spel even niet per se direct op mij, maar er was in het topic al wel drie keer gevraagd wat ik gezien had tijdens de nachtfase. Dus sowieso zou ik op een moment in de aandacht moeten stappen en een mogelijk verdachte claim moeten maken (afhankelijk van wat ik gezien had) ; wanneer ik dat gedaan heb was letterlijk een kwestie van tijd. En de head-to-head / he-said-she-said was
onvermijdelijk, of ik nou lol heb in stoken of niet. En, speaking of, van ons twee ben jij degene die momenteel al een "bluf" bekend heeft, waarvan ook niemand kan controleren of dat klopt of niet. Wie van ons stookt hier nou?
En wat de volgende beschuldiging betreft: de verdenking op Marrit-Lieke was flinterdun, daarin 100% meegaan zou vanuit mij gezien juist een zet zijn vanuit de looier. Zodra die verdenking uit elkaar valt, wat die sowieso al zou doen, blijf je over met een megaverdachte derde speler. Bes schreef "want waarom zou Lieke Marrit anders zo expliciet verdedigen?", wat erger klinkt dan de realiteit is, want zij en Danique hadden elkaar even sterk ook vrijgepleit. Dus dat verhaal stond op het punt om in te storten, waar ik als "wolf" zijnde bovenop had kunnen springen en dan ineens lelijk op m'n verdachte neus van had kunnen kijken.
Maar, sterker nog, als ík looier was geweest, zou ik Belle gekozen hebben als zwart schaap. Ik heb al eerder een debat van haar gewonnen via bullshit; kind kan de was doen (no offense sweetie, whahaha <3). Belle zou een makkelijker doelwit geweest zijn, versus jou waarvan ik had kunnen weten dat je fel en uitgebreid zou terugschieten. Als we het hebben over het strategisch kiezen van een doelwit, ben jij niet keuze Nr.1.
Als we het hebben over het strategisch kiezen van een
rol om in te zien, ben je wél keuze Nr.1. Met Bes, Belle, Lieke, en Marrit had ik al ervaring via eerdere potjes. De nieuwe tactiek van Marrit zag ik aankomen, Bes speelt steady en consistent, Lieke heeft een argwanend oog op mij, Belle speelt rustig. Danique was deze pot misschien ook een nieuwe speler, maar haar insteek had ik ook al een goed idee van. Jij was de enige wildcard, en daarom heb ik jouw rol gekozen. Dus het is zodoende logisch dat ik voor jou koos met mijn "beschuldiging" : want het was logisch jou te kiezen om de rol van in te zien. Je acties in het topic hebben daar weinig mee te maken, dat bewees vooral zichzelf (:
Three words, large enough to tip the world. I remember you.