•       Lucht je Hart

Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt.
          Dus zit je iets dwars? Heb je problemen? Is je ijsje niet lekker? Of voel je je gewoon zo ontzettend blij en wil je dat met de rest van Qreaties delen?

Schrijf hier dan alles van je af.

Voor gevoelige onderwerpen verwijzen wij (de mods) je graag door naar het volgende topic:
          professionele hulpverlening

[ bericht aangepast op 25 juni 2025 - 9:45 ]

-

[ bericht aangepast op 6 juli 2025 - 21:35 ]

Omnia mutantur, nihil interit

ik mis gw.. maar ik heb nu alweer zoveel gemist dat weer in het spel komen lastig is tot ik het opstart. mooie vicieuze circel dit..
    en ondertussen doet mijn huid raar, yay... (/s)

If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

Man ik heb echt ineens zin in Weerwolven wow

|| I told you not to play with the misfit toys ||

Can my brain just stop for once djzjxhshdj

help

Je zegt altijd tegen mensen dat "bellen voor meteen (nodig) spreken is en berichtjes voor wanneer je tijd hebt", maar ondertussen pas je die motto niet toe aan jezelf.
    Je zegt dat je het prioriteit wilt geven, maar ondertussen pas je het niet toe.
    En dan vraag je je af waarom ik je niet kan geloven met wat je zegt? 😺 What a joke.

[ bericht aangepast op 6 juli 2025 - 22:49 ]

Don't walk. Run, you sheep, run.

Bookclub night with the girls. 💛

Even wat zelfmedelijden hoor, maar man wat voel ik me kut. Koorts, spierpijn, keelpijn. Ben ergens nog bang voor een keelontsteking, kan amper slikken. Lijk ook wel gek dat ik ga werken, maar voel me zo schuldig als ik me ziek moet melden. Zat in maart ook ziek thuis met een longontsteking en dan nu weer? Nee, zo ben ik niet, dus we gaan maar 🫠😶‍🌫️

Reeses schreef:
    Even wat zelfmedelijden hoor, maar man wat voel ik me kut. Koorts, spierpijn, keelpijn. Ben ergens nog bang voor een keelontsteking, kan amper slikken. Lijk ook wel gek dat ik ga werken, maar voel me zo schuldig als ik me ziek moet melden. Zat in maart ook ziek thuis met een longontsteking en dan nu weer? Nee, zo ben ik niet, dus we gaan maar 🫠😶‍🌫️

Maar als je niet voor jezelf kan kiezen om thuis te blijven, ben je niet een risico voor je collega's als je wel gaat? Anderen aansteken schiet ook niet op toch? ;x
    Ok, I'll get back in my lane hehe. Veel beterschap!

Caution first, always. || FIYER0 > Lysander

Xenoblade schreef:
    (...)
    Maar als je niet voor jezelf kan kiezen om thuis te blijven, ben je niet een risico voor je collega's als je wel gaat? Anderen aansteken schiet ook niet op toch? ;x
    Ok, I'll get back in my lane hehe. Veel beterschap!

I agree, maar ik snap de angst van 'ik ben al eens ziek geweest dit jaar'. Ik ben zelf gelukkig niet vaak zo ziek dat ik me ziek hoef te melden (in de 4 jaar dat ik nu werk, maar 1 keer gedaan), maar ik hoor de opmerkingen om me heen wel. 'Goh, is hij nou alweer ziek? Dat is al de derde keer dit jaar' en alles in die richting.
    Ja natuurlijk zijn er opvallende scenario's, bijv. dat een operator toevallig altijd ziek is in nachtdiensten die hij/zij niet vrij kreeg o.i.d. of dat je weet dat iemand zwaar ging feesten of naar de voetbal ging en geen vrije dagen meer had om de dag erna op te vangen, maar dat zijn de aparte dingen. Soms is het daarom "beter" om te gaan werken en naar huis gestuurd te worden door je baas, dan dat je je ziek meldt. Dan hebben ze met eigen ogen gezien hoe slecht het gaat met je - snappen ze ook als je je de volgende dag ziek meldt bijv. - en kiest de baas er zelf voor om je naar huis te sturen.

De korte periode die na corona volgde waar je thuis moest blijven bij ieder kuchje of niesje is voorbij en we zijn teruggevallen in de tijd voor de pandemie heb ik het idee, waarschijnlijk door het groeiende tekort aan mensen. Liever een zieke werknemer op kantoor die toch nog 30% inzet kan leveren dan een week lang die 30% missen, lijkt de redenering. En veel mensen die zeggen 'maar ik heb zoveel werk liggen en dan stapelt het zich alleen maar op', en dus of thuiswerken tijdens ziekte of gewoon naar kantoor komen, omdat ze anders achter gaan lopen.

@Reeses, let vooral goed op jezelf en maak het niet te erg. Je hebt er zelf ook niks aan als je langer ziek bent doordat je je lichaam te veel laat doen terwijl er geen energie voor is. Die ene keer dat ik me ziek heb gemeld had ik me ook te laat ziek gemeld (dinsdag, omdat ik maandag een proefles ballet voor een extra uur zou doen) en te snel beter gemeld, omdat ik naar ballet wilde op vrijdag en toen heb ik lekker de hele kerst door kunnen kuchen en hoesten - sterker nog, ik kon met kerst amper iets proeven, zo dicht zat alles.

[ bericht aangepast op 7 juli 2025 - 11:20 ]

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

Nog steeds erg jammer dat werken op school de hele dag is woensdag en niet enkel de avond.. daar gaat mijn hadestown overdag ticket. En ik voel me niet erg fit, dus vandaag en woensdag dit doen is waarschijnlijk te veel voor mij, maar ik heb het al toegezegd..
    Al hoop ik nog iemand anders blij te kunnen maken met dit ticket, zodat tenminste iemand kan gaan!

If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

Bless you chaotic lady in that pink car. U saved my day today

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

Hhhhh the curse of curls, on washday we shed like huskies in spring 🥲

|| I told you not to play with the misfit toys ||

Zoals verwacht, geen functie vrij bij het gaming bedrijf :c eerst even balen en daarna maar weer verder zoeken.

Even the smallest can change the course of the future

Ik heb geen idee hoe ik die man straks aan zijn verstand moet brengen dat hetgeen hij van mij vraagt, buiten mijn capaciteiten ligt.

Nothing is impossible in my own powerful mind.

Kan mijn buik zich aub gedragen.