• Na een succesvolle eerste editie organiseer ik opnieuw een potje Weerwolven en Waaghalzen - een variant op de gewone Weerwolven van Wakkerdam! In deze editie spelen we maar één nachtfase en één dagfase. Daarna volgt de stemming en is het spel alweer voorbij.

SPELREGELS
    STORY MET SPELREGELS EN ROLLEN
    Hier vind je een uitgebreide uitleg van de spelregels en rollen. Als er nog vragen zijn, laat het me weten! De rollen die in het spel meedoen, zijn afhankelijk van het aantal spelers dat meedoet. Het spel kan al doorgaan vanaf 3 spelers, maar gebaseerd op de eerste editie wordt het een stuk leuker als er meer mensen meedoen!

DUUR VAN HET SPEL
    Nachtfase: Start: Vr 09/05/2025
    Iedereen krijgt zijn rol te horen en van de speciale rollen wordt gevraagd wat zij willen doen.

Dagfase: Start: Ma 12/05/2025 (00:00 uur)
    Deze duurt 7 dagen. Hierin krijgen de spelers de ruimte om uitgebreid te discussiëren, theorieën met elkaar te bespreken, etc.

Stemming: Eindigt: Zo 18/05/2025 (23:59 uur)
    Aan het einde van de dagfase moet iedereen in een privébericht zijn/haar stem uitgebracht hebben. Zo snel mogelijk daarna volgt de uitslag.

ROLLEN
    Team Dorpeling

- De dorpeling heeft geen speciale vaardigheden. (2x)
    - De ziener mag 's nachts de rol van een andere speler inkijken, of 2 van de 3 overgebleven rollen bekijken. (1x)
    - De dief mag er 's nachts voor kiezen om zijn eigen rol te ruilen met die van een andere speler. Hij krijgt te horen wat zijn nieuwe rol is, maar mag de eventuele actie van die rol niet meer uitvoeren. De andere speler weet niet dat zijn kaart is geruild en dat hij nu dus de dief is. (1x)
    - De onruststoker mag 's nachts de rollen van twee andere spelers met elkaar wisselen. De onruststoker mag de nieuwe rollen van die spelers niet weten. De spelers wiens rollen gewisseld zijn, weten dit niet. (1x)
    - De vrijmetselaar zit in een geheim genootschap. Hij weet wie de andere vrijmetselaar is, als die in het spel zit. (2x)

Team Weerwolf
    - De weerwolf krijgt te horen wie de andere weerwolf is. Als die er niet is, mag de weerwolf een overgebleven rol bekijken. (2x)

Team Looier
    - De looier is klaar met zijn leven en wil er graag uitgestemd worden. Als hij eruit gestemd wordt, wint hij het spel en verliezen Team Weerwolf en Team Dorpeling. (1x)

Volgorde acties ‘s nachts:
    1. Ziener
    2. Dief
    3. Onruststoker

DEELNEMERS
    Belle - Kobyla
    Lieke - Zoya
    Joy - lustforlife
    Froukje - Leodh
    Marrit - Necessity
    Natas - Ringwraith
    Bes - Frodo

Inschrijvingen zijn open!

[ bericht aangepast op 8 mei 2025 - 17:52 ]

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Iedereen is wel heel geheimzinnig 🤭 Zo komt de discussie niet op gang natuurlijk ^^

Caverna schreef:
    Iedereen is wel heel geheimzinnig 🤭 Zo komt de discussie niet op gang natuurlijk ^^

Jaa super irritant :'))

Every villain is a hero in his own mind.

In dat kader: het verschil met de ‘gewone’ wvw is datje hier juist door alles wat er gebeurd kan zijn wél rollen kunt claimen - of die al dan niet de waarheid zijn - omdat je daarmee theorieën op gang brengt. Je hebt namelijk maar één dag om te discussiëren; er komt geen nieuwe informatie uit de volgende nachtfase bij. Je claim hoeft niet de waarheid te zijn, soms kun je door een bluf ook meer informatie achterhalen. Maar afwachten is bij deze versie een stuk minder interessant haha.

Ik denk juist dat dat alsnog super informatief is 🙈 wie deelt wel, wie deelt half, wie deelt niet. Wie durft een rol als dorpeling te claimen, met de hoop dat er 1 minder in zit en je er als wolf mee weg komt. Of deelt net genoeg zonder iets te delen en dus niet op te vallen dat je eigenlijk net niks zegt (en dus niet plots de rol van een ander kan claimen haha)

The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

En om dan een idee te delen: ik denk dat froukje wel eens die looier kan zijn, door het delen dat ze burger is. Net anders genoeg dat het opvalt dat ze haar eigen rol niet kent, maar alsnog wel te verantwoorden waarom ze het verkeerd zegt. Precies genoeg om even de aandacht te trekken zeg maar.

En nu ga ik vast horen waarom dat niet klopt 😎

Necessity schreef:
    En om dan een idee te delen: ik denk dat froukje wel eens die looier kan zijn, door het delen dat ze burger is. Net anders genoeg dat het opvalt dat ze haar eigen rol niet kent, maar alsnog wel te verantwoorden waarom ze het verkeerd zegt. Precies genoeg om even de aandacht te trekken zeg maar.

Jij noemt het nu ook verkeerd :P
    Maar goed, ik zei hier per ongeluk überhaupt een totaal andere rol dus ik vind dat verder niet zo verdacht nee XD

Necessity schreef:
    Ik denk juist dat dat alsnog super informatief is 🙈 wie deelt wel, wie deelt half, wie deelt niet. Wie durft een rol als dorpeling te claimen, met de hoop dat er 1 minder in zit en je er als wolf mee weg komt. Of deelt net genoeg zonder iets te delen en dus niet op te vallen dat je eigenlijk net niks zegt (en dus niet plots de rol van een ander kan claimen haha)

Haha ja ik snap ook wel dat het interessant is om af te wachten, maar we zijn al wel op de helft van de tijd inmiddels en we moeten het toch gezamenlijk zien uit te puzzelen. ;p

Ringwraith schreef:
    (...)

Jij noemt het nu ook verkeerd :P
    Maar goed, ik zei hier per ongeluk überhaupt een totaal andere rol dus ik vind dat verder niet zo verdacht nee XD

Nee ik noem het niet verkeerd. Ik noem bewust de term die zij verkeerd gebruikte om te vertellen waarom ik dat verdacht vind :P

Ringwraith schreef:
    (...)

Haha ja ik snap ook wel dat het interessant is om af te wachten, maar we zijn al wel op de helft van de tijd inmiddels en we moeten het toch gezamenlijk zien uit te puzzelen. ;p

Vertel, wat is jou tot nu toe opgevallen dan? 😉

Necessity schreef:
    (...)
    Vertel, wat is jou tot nu toe opgevallen dan? 😉

Nou, weinig aangezien er zo weinig gedeeld wordt XD
    Ik ben eigenlijk gewoon aan het wachten tot de ziener wat met ons deelt, want daar kunnen we het meest mee. XD
    Maar goed, misschien zit die er helemaal niet in.

Maar wat er nu in elk geval gezegd is:
    Froukje > Dorpeling
    Belle > Dorpeling (of de weerwolf)
    Joy > Vrijmetselaar
    Ik > Vrijmetselaar
    Lieke > Onruststoker
    Marrit > iets waarbij je iets van een ander ziet, dus ik denk de dief
    Bes > kleine rol waar ze weinig mee kan > de looier?, maar mijn intuïtie zegt de weerwolf.

Ik vraag me alleen af... kan het dus ook dat er helemaal geen weerwolven inzitten?

Ringwraith schreef:
    (...)
    Nou, weinig aangezien er zo weinig gedeeld wordt XD
    Ik ben eigenlijk gewoon aan het wachten tot de ziener wat met ons deelt, want daar kunnen we het meest mee. XD
    Maar goed, misschien zit die er helemaal niet in.

Maar wat er nu in elk geval gezegd is:
    Froukje > Dorpeling
    Belle > Dorpeling (of de weerwolf)
    Joy > Vrijmetselaar
    Ik > Vrijmetselaar
    Lieke > Onruststoker
    Marrit > iets waarbij je iets van een ander ziet, dus ik denk de dief
    Bes > kleine rol waar ze weinig mee kan > de looier?, maar mijn intuïtie zegt de weerwolf.

Ik vraag me alleen af... kan het dus ook dat er helemaal geen weerwolven inzitten?

Jaaaa er kunnen idd vgm ook geen weerwolven inzitten!

Also ik ben wel heel erg mee met de theorie dat de ziener er maybe niet inzit. Ik zou namelijk die info wel delen als ik de ziener was. Je loopt iig geen gevaar om iets te delen en dan vermoord te worden in de nacht, dus in deze versie zou ik niet snappen waarom je dat niet zou delen.

Het zou mij dus niet verbazen als de ziener er niet in zit. Dan zouden we die iig kunnen weg strepen.

let the fears you have fall away

Necessity schreef:

Haha ja mijn ervaringen met de 1 Nacht-versie zijn denk ik een beetje anders. In principe claimt iedereen een rol ergens in de discussie, en dan krijg je dubbele rollen als een weerwolf gebluft heeft en moeten mensen dus gaan bedenken wie ze geloven (en wie dus het sterkste verhaal heeft). En ik heb zelf als onruststoker ook regelmatig gebluft wie ik geruild heb om meer informatie te krijgen, met uiteraard het risico dat je daarna toch niet geloofd wordt. Je hoeft hier niet te vrezen of je 's nachts wordt gedood, dus dat scheelt een hoop. Dat maakt de discussie een stuk levendiger en daarmee het spel - mijns inziens - leuker haha.

Verder zal ik me niet met het spel bemoeien :3

[ bericht aangepast op 15 mei 2025 - 8:50 ]

Necessity schreef:

Tbh, ik vind het niet heel erg als dit de conclusie wordt over mijn rol; dan wordt er in ieder geval geen dorpeling uitgestemd haha

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

Leodh schreef:
    (...)

Tbh, ik vind het niet heel erg als dit de conclusie wordt over mijn rol; dan wordt er in ieder geval geen dorpeling uitgestemd haha

Aaaaah vind dit lastig, want heb het idee dat Froukje dan of idd de looier is die wilt dat we op haar stemmen OF dat ze een weerwolf is die zich voordoet als een looier om er maar niet uitgestemd te worden!

let the fears you have fall away

lustforlife schreef:
    (...)

Aaaaah vind dit lastig, want heb het idee dat Froukje dan of idd de looier is die wilt dat we op haar stemmen OF dat ze een weerwolf is die zich voordoet als een looier om er maar niet uitgestemd te worden!

Ho ho, als ik me al voordoe als een andere rol, dan is dat dorpeling. Maar als men dat niet wil geloven ben ik ook oké met de beschuldiging van looier, zodat jullie me er dan niet uitstemmen en de weerwolven winnen :')

Three words, large enough to tip the world. I remember you.