• Na een succesvolle eerste editie organiseer ik opnieuw een potje Weerwolven en Waaghalzen - een variant op de gewone Weerwolven van Wakkerdam! In deze editie spelen we maar één nachtfase en één dagfase. Daarna volgt de stemming en is het spel alweer voorbij.

SPELREGELS
    STORY MET SPELREGELS EN ROLLEN
    Hier vind je een uitgebreide uitleg van de spelregels en rollen. Als er nog vragen zijn, laat het me weten! De rollen die in het spel meedoen, zijn afhankelijk van het aantal spelers dat meedoet. Het spel kan al doorgaan vanaf 3 spelers, maar gebaseerd op de eerste editie wordt het een stuk leuker als er meer mensen meedoen!

DUUR VAN HET SPEL
    Nachtfase: Start: Vr 09/05/2025
    Iedereen krijgt zijn rol te horen en van de speciale rollen wordt gevraagd wat zij willen doen.

Dagfase: Start: Ma 12/05/2025 (00:00 uur)
    Deze duurt 7 dagen. Hierin krijgen de spelers de ruimte om uitgebreid te discussiëren, theorieën met elkaar te bespreken, etc.

Stemming: Eindigt: Zo 18/05/2025 (23:59 uur)
    Aan het einde van de dagfase moet iedereen in een privébericht zijn/haar stem uitgebracht hebben. Zo snel mogelijk daarna volgt de uitslag.

ROLLEN
    Team Dorpeling

- De dorpeling heeft geen speciale vaardigheden. (2x)
    - De ziener mag 's nachts de rol van een andere speler inkijken, of 2 van de 3 overgebleven rollen bekijken. (1x)
    - De dief mag er 's nachts voor kiezen om zijn eigen rol te ruilen met die van een andere speler. Hij krijgt te horen wat zijn nieuwe rol is, maar mag de eventuele actie van die rol niet meer uitvoeren. De andere speler weet niet dat zijn kaart is geruild en dat hij nu dus de dief is. (1x)
    - De onruststoker mag 's nachts de rollen van twee andere spelers met elkaar wisselen. De onruststoker mag de nieuwe rollen van die spelers niet weten. De spelers wiens rollen gewisseld zijn, weten dit niet. (1x)
    - De vrijmetselaar zit in een geheim genootschap. Hij weet wie de andere vrijmetselaar is, als die in het spel zit. (2x)

Team Weerwolf
    - De weerwolf krijgt te horen wie de andere weerwolf is. Als die er niet is, mag de weerwolf een overgebleven rol bekijken. (2x)

Team Looier
    - De looier is klaar met zijn leven en wil er graag uitgestemd worden. Als hij eruit gestemd wordt, wint hij het spel en verliezen Team Weerwolf en Team Dorpeling. (1x)

Volgorde acties ‘s nachts:
    1. Ziener
    2. Dief
    3. Onruststoker

DEELNEMERS
    Belle - Kobyla
    Lieke - Zoya
    Joy - lustforlife
    Froukje - Leodh
    Marrit - Necessity
    Natas - Ringwraith
    Bes - Frodo

Inschrijvingen zijn open!

[ bericht aangepast op 8 mei 2025 - 17:52 ]

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Caverna schreef:
    (...)

True. Okay, volgens mij verpest ik niks als ik zeg dat Kobyla/Belle een dorpeling was :)

MY SHAYLA 💔💔

Voor de oudere generatie:
    Hi natas <3
    Komt van een virale video van acteur Tyrese Gibson, waarin hij tranen laat om zijn toen 10-jarige dochter. Mensen gebruiken het om hun verdriet te uiten over iemand of iets dat ze dierbaar is

[ bericht aangepast op 15 mei 2025 - 23:40 ]

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

Okay real talk: gebaseerd op pure vibes a.d.h.v. posts in dit topic tijdens het spel, onderbouwd door gut-feelings en autism-pattern-recognition, volgen hier mijn huidige bevindingen.

- Natascha: ongeduldig, heeft zichzelf met backup bewezen, onder andere omdat de wolven deze ronde geen van de ongebruikte rollen mogen inzien, en dat "zomaar" allebei roepen dat ze (checks notes) vrijmetselaars zijn, zonder te weten of andere vrijmetselaars in het spel zitten en hen kunnen callen op hun bullshit, uitgaat van teveel toeval om redelijk te zijn.
    - Joy: trying her best, heeft zichzelf met backup bewezen, enz.

- Necessity: cutie, maar wel heel gierig met haar informatie. vraagt naar de verdenkingen van anderen, wijst snel naar anderen, en gedraagt zich mijns inziens eigenlijk dusdanig onnodig verdacht dat ik me begin af te vragen of zij niet de Looier is. Hierbij aansluitend dat ze erg snel oké was met mijn "whatever, noem me maar de looier"-post > liet ruimte open dat zij weggestemd kon worden, in plaats van de beruchte Froukje.
    Ze zegt informatie te hebben, maar houdt haar kaarten wel heel dicht op de borst. Iedereen kan zeggen informatie te hebben en kan daar mysterieus over doen, té mysterieus misschien? Om expres weggestemd te worden? Heads up: hierna volgt mogelijk eindelijk die felbegeerde info van haar, die ze mogelijk aarzelde om te delen omdat bluffen moeilijk en riskant is, en waar ze nu niet meer onderuit komt zonder als Looier bestempeld te worden. Dus kom maar op, ik ben benieuwd naar de al-dan-niet gefabriceerde informatie. Deelt ze het hierna nog steeds niet? That's fucking sus. Love you, but sus.

@Natascha: "sus" komt voort uit het virale spel "Among us", wat ook een soort weerwolven is. Het is een afkorting van suspicious en betekent dat iemand zich verdacht gedraagt.

- Lieke: de vibes viben niet helemaal. rode vlaggetjes in m'n peripheral vision? "Jullie zijn grappig :')", zegt de wolf, lachend in haar vuistje. "Ik ga stuk als er geen wolven in het spel zitten btw. Wij helemaal moeilijk doen" ... . hmm. dit is eerder al een aantal keer gezegd, dus waarom nog eens? En Belle bleek een dorpeling (wat de kans vergroot dat de rest wolf werd) en toch was het nog even nodig om deze subtiele push te geven dat er misschien helemaal geen enge wolven zoals zij zijn, die zich heerlijk verbergen onder het gebrek aan informatie.

Bottom line: als ik nu zou moeten stemmen, stem ik op Lieke.

[ bericht aangepast op 16 mei 2025 - 0:01 ]

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

Leodh schreef:
    (...)

MY SHAYLA 💔💔

Voor de oudere generatie:
    Hi natas <3
    Komt van een virale video van acteur Tyrese Gibson, waarin hij tranen laat om zijn toen 10-jarige dochter. Mensen gebruiken het om hun verdriet te uiten over iemand of iets dat ze dierbaar is

Hahaha bedankt voor de ondertiteling XD

Every villain is a hero in his own mind.

Ja, ik zat me ook al af te vragen of Marrit niet gewoon de leerlooier is. XD

En ik vind het ook wel opvallend dat Lieke de onruststoker claimde te zijn, maar daar verder niks over zei toen ik dat per ongeluk over mezelf zei. Niemand claimde toen die rol.

Maar ik vind Bes - ondanks haar examens - ook wel verdacht stil terwijl ze in het begin nog wel wat aanvallend was in vergeleken met de vorige keer.

Yoooo barging in om te zeggen dat ik het gewoon echt pokkedruk heb :') en vorige keer zat ik niet in mijn examenperiode dus het zou niet echt eerlijk zijn om me daarop af te rekenen.
    Even alle reacties bijlezen.

Even the smallest can change the course of the future

Oké nu we toch aan het einde komen, kan ik wel zeggen dat ik de dief ben maar omdat ik te laat was met een naam door te geven, heb ik de deadline van Marjanna gemist en helemaal niks kunnen doen :') i'm so sorry, ik had misschien deze keer beter niet mee gedaan, maar I love weerwolven okay (no_chears)

Even the smallest can change the course of the future

Ringwraith schreef:

En ik vind het ook wel opvallend dat Lieke de onruststoker claimde te zijn, maar daar verder niks over zei toen ik dat per ongeluk over mezelf zei. Niemand claimde toen die rol.

To be fair, ik wilde eerst zien hoe diep je je eigen graf ging graven dus ik zei:

"Call forth your witness want ik geloof je niet 😌"

Voordat ik de REVEAL ging doen. Maar ik snap dat dat er nu verdacht uitziet :')

Leodh schreef:
    - Lieke: de vibes viben niet helemaal. rode vlaggetjes in m'n peripheral vision? "Jullie zijn grappig :')", zegt de wolf, lachend in haar vuistje. "Ik ga stuk als er geen wolven in het spel zitten btw. Wij helemaal moeilijk doen" ... . hmm. dit is eerder al een aantal keer gezegd, dus waarom nog eens? En Belle bleek een dorpeling (wat de kans vergroot dat de rest wolf werd) en toch was het nog even nodig om deze subtiele push te geven dat er misschien helemaal geen enge wolven zoals zij zijn, die zich heerlijk verbergen onder het gebrek aan informatie.[/red]

Bottom line: als ik nu zou moeten stemmen, stem ik op Lieke.

Gotta admit, impressive. Ik zou bijna mezelf gaan verdenken 😂 Maar, ik was wel de tweede die een rol reveal deed terwijl de algemene consensus was dat mensen dat niet zouden doen, want het is veiliger. Waarom zou ik dat doen en het risico lopen dat ik betrapt word terwijl ik ook veilig anoniem kon blijven?

"Ik ga stuk als er geen wolven in het spel zitten btw." Dit was eigenlijk meer ik die het met de bovenstaande reacties eens was in een soort oprechte gksdfkds seriously. Want ik speel normaal alleen de fysieke versie en daar zorgden wij er altijd voor dat er een wolf in het spel zat.

Voor de rest kan ik niet heel veel hierop zeggen, want vibes kan ik niet verdedigen 😂

Maar, op basis van wat jij zegt zou dit dan het lijstje zijn en dat geloof ik niet echt:

Natas - Vrijmetselaar
    Joy - Vrijmetselaar
    Marrit - ? Looier ?
    Bes - Dief
    Belle - Dorpeling
    Froukje - Dorpeling
    Lieke - Wolf Onruststoker

[ bericht aangepast op 16 mei 2025 - 9:28 ]

|| I told you not to play with the misfit toys ||

Zoya schreef:
    (...)

Gotta admit, impressive. Ik zou bijna mezelf gaan verdenken 😂 Maar, ik was wel de tweede die een rol reveal deed terwijl de algemene consensus was dat mensen dat niet zouden doen, want het is veiliger. Waarom zou ik dat doen en het risico lopen dat ik betrapt word terwijl ik ook veilig anoniem kon blijven?

"Ik ga stuk als er geen wolven in het spel zitten btw." Dit was eigenlijk meer ik die het met de bovenstaande reacties eens was in een soort oprechte gksdfkds seriously. Want ik speel normaal alleen de fysieke versie en daar zorgden wij er altijd voor dat er een wolf in het spel zat.

Voor de rest kan ik niet heel veel hierop zeggen, want vibes kan ik niet verdedigen 😂

Maar, op basis van wat jij zegt zou dit dan het lijstje zijn en dat geloof ik niet echt:

Natas - Vrijmetselaar
    Joy - Vrijmetselaar
    Marrit - ? Looier ?
    Bes - Dief
    Belle - Dorpeling
    Froukje - Dorpeling
    Lieke - Wolf Onruststoker

Oeh heb je ook de 1 Nacht - versie gespeeld? (:

Caverna schreef:
    (...)

Oeh heb je ook de 1 Nacht - versie gespeeld? (:

Nee 🥲 Alleen de good old classics, en dat jaren geleden. Moest even wennen aan deze format maar het is wel erg leuk!

|| I told you not to play with the misfit toys ||

Wat moeten we eigenlijk doen als we denken dat er geen weerwolven in zitten? Niet stemmen?

Ringwraith schreef:
    Wat moeten we eigenlijk doen als we denken dat er geen weerwolven in zitten? Niet stemmen?

Allemaal op elkaar stemmen. Gelijkspel moet het dan zijn

Maar de leerlooier heeft geen enkele reden om daaraan mee te doen, want dat is een ander teamlid.

Ringwraith schreef:
    Maar de leerlooier heeft geen enkele reden om daaraan mee te doen, want dat is een ander teamlid.

Klopt, maar de looier wint ook niet als er een dorpeling uitgestemd wordt. Het enige doel van de looier is om er zelf uitgestemd te worden, en niet zozeer om de dorpelingen te laten verliezen (in het officiële spel is de looier team dorpeling, maar ook op zichzelfstaand team, dus beetje ingewikkeld haha). Deze regel van het stemmen komt overigens ook uit de officiële spelregels haha.

Caverna schreef:
    (...)

Klopt, maar de looier wint ook niet als er een dorpeling uitgestemd wordt. Het enige doel van de looier is om er zelf uitgestemd te worden, en niet zozeer om de dorpelingen te laten verliezen (in het officiële spel is de looier team dorpeling, maar ook op zichzelfstaand team, dus beetje ingewikkeld haha). Deze regel van het stemmen komt overigens ook uit de officiële spelregels haha.

Nee, maar allemaal verliezen is beter dan in je eentje verliezen, want dan voelt dat ergens nog als winnen XD.

Ringwraith schreef:
    (...)

Nee, maar allemaal verliezen is beter dan in je eentje verliezen, want dan voelt dat ergens nog als winnen XD.

Klopt. Maar dat probleem houd je natuurlijk met elk systeem, want als iedereen kiest om niet te stemmen, kan de looier anoniem stiekem alsnóg stemmen. Als er geen weerwolven in het spel zitten, is het gewoon een heel grote uitdaging om te winnen, haha

[ bericht aangepast op 16 mei 2025 - 11:01 ]