• Na een succesvolle eerste editie organiseer ik opnieuw een potje Weerwolven en Waaghalzen - een variant op de gewone Weerwolven van Wakkerdam! In deze editie spelen we maar één nachtfase en één dagfase. Daarna volgt de stemming en is het spel alweer voorbij.

SPELREGELS
    STORY MET SPELREGELS EN ROLLEN
    Hier vind je een uitgebreide uitleg van de spelregels en rollen. Als er nog vragen zijn, laat het me weten! De rollen die in het spel meedoen, zijn afhankelijk van het aantal spelers dat meedoet. Het spel kan al doorgaan vanaf 3 spelers, maar gebaseerd op de eerste editie wordt het een stuk leuker als er meer mensen meedoen!

DUUR VAN HET SPEL
    Nachtfase: Start: Vr 09/05/2025
    Iedereen krijgt zijn rol te horen en van de speciale rollen wordt gevraagd wat zij willen doen.

Dagfase: Start: Ma 12/05/2025 (00:00 uur)
    Deze duurt 7 dagen. Hierin krijgen de spelers de ruimte om uitgebreid te discussiëren, theorieën met elkaar te bespreken, etc.

Stemming: Eindigt: Zo 18/05/2025 (23:59 uur)
    Aan het einde van de dagfase moet iedereen in een privébericht zijn/haar stem uitgebracht hebben. Zo snel mogelijk daarna volgt de uitslag.

ROLLEN
    Team Dorpeling

- De dorpeling heeft geen speciale vaardigheden. (2x)
    - De ziener mag 's nachts de rol van een andere speler inkijken, of 2 van de 3 overgebleven rollen bekijken. (1x)
    - De dief mag er 's nachts voor kiezen om zijn eigen rol te ruilen met die van een andere speler. Hij krijgt te horen wat zijn nieuwe rol is, maar mag de eventuele actie van die rol niet meer uitvoeren. De andere speler weet niet dat zijn kaart is geruild en dat hij nu dus de dief is. (1x)
    - De onruststoker mag 's nachts de rollen van twee andere spelers met elkaar wisselen. De onruststoker mag de nieuwe rollen van die spelers niet weten. De spelers wiens rollen gewisseld zijn, weten dit niet. (1x)
    - De vrijmetselaar zit in een geheim genootschap. Hij weet wie de andere vrijmetselaar is, als die in het spel zit. (2x)

Team Weerwolf
    - De weerwolf krijgt te horen wie de andere weerwolf is. Als die er niet is, mag de weerwolf een overgebleven rol bekijken. (2x)

Team Looier
    - De looier is klaar met zijn leven en wil er graag uitgestemd worden. Als hij eruit gestemd wordt, wint hij het spel en verliezen Team Weerwolf en Team Dorpeling. (1x)

Volgorde acties ‘s nachts:
    1. Ziener
    2. Dief
    3. Onruststoker

DEELNEMERS
    Belle - Kobyla
    Lieke - Zoya
    Joy - lustforlife
    Froukje - Leodh
    Marrit - Necessity
    Natas - Ringwraith
    Bes - Frodo

Inschrijvingen zijn open!

[ bericht aangepast op 8 mei 2025 - 17:52 ]

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Zoya schreef:
    (...)

Ik op zich ook niet, maarrrr ik heb wel verhalen gehoord over hoe sneaky Froukje is met WvW 👀

Can confirm

Sorry dat ik niet zo actief ben btw, mijn examens staan voor de deur en ik heb nu eenmaal niet zo'n heel interessante rol :')

Even the smallest can change the course of the future

lustforlife schreef:
    (...)

Jaaaaa dit kan ik bevestigen! Ben er zelf ook een namelijk (:

Of jullie zijn beiden wolf?

Frodo schreef:
    (...)

Of jullie zijn beiden wolf?

Ja, dat zou ofcourse ook kunnen vanuit jullie perspectief! Maar ik kan iig echt beloven dat ook ik vrijmetselaar ben.

let the fears you have fall away

Frodo schreef:
    (...)

Can confirm

Sorry dat ik niet zo actief ben btw, mijn examens staan voor de deur en ik heb nu eenmaal niet zo'n heel interessante rol :')

En welke zou dat dan zijn? De kans dat je weer burger bent vind ik namelijk wel verdacht klein XD

Every villain is a hero in his own mind.

Ringwraith schreef:
    (...)

En welke zou dat dan zijn? De kans dat je weer burger bent vind ik namelijk wel verdacht klein XD

Meteen zo verdedigend Natas? Misschien ligt mijn theorie dat jullie beiden weerwolven zijn (en het zo makkelijk voor elkaar kunnen opnemen) toch niet zo veraf (:
    + ik heb ook nooit gezegd dat ik een burger ben.

Ik ben nu wel heel nieuwsgierig naar waar de ziener, dief en onruststoker zijn. Ik kan me niet voorstellen dat we hier alleen met wat potentiële
    vrijmetselaars en burgers zitten. Ik zou toch wel graag wat meer informatie willen op zoek naar de wolven en zij kunnen dit bieden.

Frodo schreef:
    (...)

Meteen zo verdedigend Natas? Misschien ligt mijn theorie dat jullie beiden weerwolven zijn (en het zo makkelijk voor elkaar kunnen opnemen) toch niet zo veraf (:

Ik zie Natas, Froukje en Joy wel samen weerwolven zijn tbh. Joy is een cutiepatootie, maar haar reacties zijn veel te begripvol naar Froukje (cat)

|| I told you not to play with the misfit toys ||

Zoya schreef:
    (...)

Ik zie Natas, Froukje en Joy wel samen weerwolven zijn tbh. Joy is een cutiepatootie, maar haar reacties zijn veel te begripvol naar Froukje (cat)

hahahaha jaaaa, maar dat komt ook wel, omdat ik in een ander potje weerwolven hier op Q toen wat verdedigender terug reageerde (was toen een burger) en ik meteen helemaal verdacht werd als weerwolf 🥲
    dus ik dacht nou die fout moet ik dan niet weer maken hahaha

maar ik moet wel zeggen als verdediging als er een andere vrijmetselaar zou zijn dan zou die denk ik al wel aan de bel getrokken hebben met dat er iets niet klopt en daarnaast als we beiden weerwolven zouden zijn, is het super riskant om te zeggen nee we zijn vrijmetselaar als je niet weet of die rol wel of niet in het spel zit.

let the fears you have fall away

lustforlife schreef:
    (...)

hahahaha jaaaa, maar dat komt ook wel, omdat ik in een ander potje weerwolven hier op Q toen wat verdedigender terug reageerde (was toen een burger) en ik meteen helemaal verdacht werd als weerwolf 🥲
    dus ik dacht nou die fout moet ik dan niet weer maken hahaha

maar ik moet wel zeggen als verdediging als er een andere vrijmetselaar zou zijn dan zou die denk ik al wel aan de bel getrokken hebben met dat er iets niet klopt en daarnaast als we beiden weerwolven zouden zijn, is het super riskant om te zeggen nee we zijn vrijmetselaar als je niet weet of die rol wel of niet in het spel zit.

You're making some great points, daar gaat mijn hele theorie. How rude :')

Arm kind, je kan het ook nooit goed doen dus. <3

|| I told you not to play with the misfit toys ||

Zoya schreef:
    (...)

You're making some great points, daar gaat mijn hele theorie. How rude :')

Arm kind, je kan het ook nooit goed doen dus. <3

Rip mijn theorie ook :c
    Hoewel jullie natuurlijk nog konden hopen dat de vrijmetselaars gewoon niet in het spel zitten en als ze er wél in zaten, je er een ja/nee-ding van maakte. Maar dat is, zoals je zelf al zegt, vrij riskant.

Frodo schreef:
    (...)

Hoewel jullie natuurlijk nog konden hopen dat de vrijmetselaars gewoon niet in het spel zitten en als ze er wél in zaten, je er een ja/nee-ding van maakte. Maar dat is, zoals je zelf al zegt, vrij riskant.

Als wolf mag je 1 rol inzien van de 3 die niet in het spel zitten, dus ze kunnen het evt nog wel gecoördineerd hebben. Als ze allebei te horen kregen dat 1vd3 een vrijmetselaar was, kunnen ze besloten hebben zich zo voor te doen

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

Leodh schreef:
    (...)

Als wolf mag je 1 rol inzien van de 3 die niet in het spel zitten, dus ze kunnen het evt nog wel gecoördineerd hebben. Als ze allebei te horen kregen dat 1vd3 een vrijmetselaar was, kunnen ze besloten hebben zich zo voor te doen

Even kort ingrijpen: dit is alleen aan de orde als er 1 weerwolf is. Als er 2 weerwolven in het spel zitten, mogen ze niet iets inkijken.

[ bericht aangepast op 13 mei 2025 - 17:40 ]

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Caverna schreef:
    (...)

Even kort ingrijpen: dit is alleen aan de orde als er 1 weerwolf is. Als er 2 weerwolven in het spel zitten, mogen ze niet iets inkijken.

o. nevermind then hahahaha

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

Frodo schreef:
    (...)

Nee, daarom vraag ik wat je wel bent ;D

Every villain is a hero in his own mind.

Frodo schreef:
    (...)

Dat zou wel een grote gok zijn ja, en maakt dat ik geneigd ben hen wel te geloven.
    Overigens, ik lees alleen dat de wolven elkaars naam weten, niet dat ze ook met elkaar mogen praten en achter de schermen overleggen.

The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.