• Na een succesvolle eerste editie organiseer ik opnieuw een potje Weerwolven en Waaghalzen - een variant op de gewone Weerwolven van Wakkerdam! In deze editie spelen we maar één nachtfase en één dagfase. Daarna volgt de stemming en is het spel alweer voorbij.

SPELREGELS
    STORY MET SPELREGELS EN ROLLEN
    Hier vind je een uitgebreide uitleg van de spelregels en rollen. Als er nog vragen zijn, laat het me weten! De rollen die in het spel meedoen, zijn afhankelijk van het aantal spelers dat meedoet. Het spel kan al doorgaan vanaf 3 spelers, maar gebaseerd op de eerste editie wordt het een stuk leuker als er meer mensen meedoen!

DUUR VAN HET SPEL
    Nachtfase: Start: Vr 09/05/2025
    Iedereen krijgt zijn rol te horen en van de speciale rollen wordt gevraagd wat zij willen doen.

Dagfase: Start: Ma 12/05/2025 (00:00 uur)
    Deze duurt 7 dagen. Hierin krijgen de spelers de ruimte om uitgebreid te discussiëren, theorieën met elkaar te bespreken, etc.

Stemming: Eindigt: Zo 18/05/2025 (23:59 uur)
    Aan het einde van de dagfase moet iedereen in een privébericht zijn/haar stem uitgebracht hebben. Zo snel mogelijk daarna volgt de uitslag.

ROLLEN
    Team Dorpeling

- De dorpeling heeft geen speciale vaardigheden. (2x)
    - De ziener mag 's nachts de rol van een andere speler inkijken, of 2 van de 3 overgebleven rollen bekijken. (1x)
    - De dief mag er 's nachts voor kiezen om zijn eigen rol te ruilen met die van een andere speler. Hij krijgt te horen wat zijn nieuwe rol is, maar mag de eventuele actie van die rol niet meer uitvoeren. De andere speler weet niet dat zijn kaart is geruild en dat hij nu dus de dief is. (1x)
    - De onruststoker mag 's nachts de rollen van twee andere spelers met elkaar wisselen. De onruststoker mag de nieuwe rollen van die spelers niet weten. De spelers wiens rollen gewisseld zijn, weten dit niet. (1x)
    - De vrijmetselaar zit in een geheim genootschap. Hij weet wie de andere vrijmetselaar is, als die in het spel zit. (2x)

Team Weerwolf
    - De weerwolf krijgt te horen wie de andere weerwolf is. Als die er niet is, mag de weerwolf een overgebleven rol bekijken. (2x)

Team Looier
    - De looier is klaar met zijn leven en wil er graag uitgestemd worden. Als hij eruit gestemd wordt, wint hij het spel en verliezen Team Weerwolf en Team Dorpeling. (1x)

Volgorde acties ‘s nachts:
    1. Ziener
    2. Dief
    3. Onruststoker

DEELNEMERS
    Belle - Kobyla
    Lieke - Zoya
    Joy - lustforlife
    Froukje - Leodh
    Marrit - Necessity
    Natas - Ringwraith
    Bes - Frodo

Inschrijvingen zijn open!

[ bericht aangepast op 8 mei 2025 - 17:52 ]

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Necessity schreef:
    Misschien heeft ze zichzelf wel gewisseld met iemand en weet daardoor iemand dat zij die rol heeft?

Mag dat eigenlijk wel, jezelf ruilen? Dan weet je namelijk de rollen die zijn gewisseld en dat zou je anders niet weten, geeft wel een unfair advantage 🤔

Ringwraith schreef:
    Omg hahaha ik ben een vrijmetselaar. Al die termen. XD
    hoe krijg je jezelf verdacht

Bwahahaha sorry Natas, dat is wel enigszins verdacht 😂

[ bericht aangepast op 12 mei 2025 - 22:13 ]

|| I told you not to play with the misfit toys ||

Necessity schreef:
    (...)
    Direct naar een ander wijzen is anders ook iets wat een wolf graag doet (cat)

Als we het zo gaan spelen; jij begon met de beschuldigingen hoor :p

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

Zoya schreef:
    (...)

Fair, maar Froukje was zelfs de naam van haar zogenaamde rol vergeten. Da's nie heel geloofwaardig 😂

Jaa maar nee luister

1) De "normale" term is burger, dus burger/dorpeling is een klein verschil
    2) bij een saaie rol zoals die van de burger-- (ik typte dit oprecht, lol) eh, dorpeling dus, is het opzich niet zo gek dat je dat één keer leest in Marjanne's bericht, je schouders ophaalt en verder gaat met je leven, en je later de exacte specifieke benaming even niet meer scherp hebt

Necessity schreef:
    Je kent je eigen rol wel toch? 😂
    Helemaal rolhinten vind ik niet leuk maar ik had een leuke nacht 😏

Nou ik kan beamen dat een verkeerde term/rol er zo langs glipt 🙈

Every villain is a hero in his own mind.

Ringwraith schreef:

Jaaaaa dit kan ik bevestigen! Ben er zelf ook een namelijk (:

let the fears you have fall away

lustforlife schreef:
    (...)

Jaaaaa dit kan ik bevestigen! Ben er zelf ook een namelijk (:

Alleen vind ik dit wel spannend, want het kan ook zo zijn dat daarna de rol alsnog is verwisseld!

Leodh schreef:
    (...)

Jaa maar nee luister

1) De "normale" term is burger, dus burger/dorpeling is een klein verschil
    2) bij een saaie rol zoals die van de burger-- (ik typte dit oprecht, lol) eh, dorpeling dus, is het opzich niet zo gek dat je dat één keer leest in Marjanne's bericht, je schouders ophaalt en verder gaat met je leven, en je later de exacte specifieke benaming even niet meer scherp hebt

Jaaaa, ik vind dit idd niet per se een hele gekke vergissing ofzo!

lustforlife schreef:
    (...)

Jaaaa, ik vind dit idd niet per se een hele gekke vergissing ofzo!

Ik op zich ook niet, maarrrr ik heb wel verhalen gehoord over hoe sneaky Froukje is met WvW 👀

|| I told you not to play with the misfit toys ||

heb ik geen actieve herinnering aan

Zoya schreef:
    (...)

Ik op zich ook niet, maarrrr ik heb wel verhalen gehoord over hoe sneaky Froukje is met WvW 👀

Ohoh…. hahahaha ja das dan even opletten geblazen

Zoya schreef:
    (...)

Oh, she absolutely is, haha. Heb haar nog steeds niet helemaal vergeven 😂

@Zoya de onruststoker mag zijn/haar eigen rol niet ruilen inderdaad. Dat is de rol van de dief, die ruilt met zichzelf (:

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Leodh schreef:
    (...)

Als we het zo gaan spelen; jij begon met de beschuldigingen hoor :p

Die erg makkelijk werd overgenomen 🤷‍♀️ (want uiteraard is dat alleen verdacht als iemand anders het zegt en ik niet, sst)

The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

Ringwraith schreef:

Oké hier lachte ik te hard om 😂 en ik geloof je ook nog, want als dit een leugen was was dit echt een enorm dappere move van een wolf geweest

The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

Necessity schreef:
    (...)
    Oké hier lachte ik te hard om 😂 en ik geloof je ook nog, want als dit een leugen was was dit echt een enorm dappere move van een wolf geweest

Jaaaaa Ringwraith geloof ik ook!!