• Na een succesvolle eerste editie organiseer ik opnieuw een potje Weerwolven en Waaghalzen - een variant op de gewone Weerwolven van Wakkerdam! In deze editie spelen we maar één nachtfase en één dagfase. Daarna volgt de stemming en is het spel alweer voorbij.

SPELREGELS
    STORY MET SPELREGELS EN ROLLEN
    Hier vind je een uitgebreide uitleg van de spelregels en rollen. Als er nog vragen zijn, laat het me weten! De rollen die in het spel meedoen, zijn afhankelijk van het aantal spelers dat meedoet. Het spel kan al doorgaan vanaf 3 spelers, maar gebaseerd op de eerste editie wordt het een stuk leuker als er meer mensen meedoen!

DUUR VAN HET SPEL
    Nachtfase: Start: Vr 09/05/2025
    Iedereen krijgt zijn rol te horen en van de speciale rollen wordt gevraagd wat zij willen doen.

Dagfase: Start: Ma 12/05/2025 (00:00 uur)
    Deze duurt 7 dagen. Hierin krijgen de spelers de ruimte om uitgebreid te discussiëren, theorieën met elkaar te bespreken, etc.

Stemming: Eindigt: Zo 18/05/2025 (23:59 uur)
    Aan het einde van de dagfase moet iedereen in een privébericht zijn/haar stem uitgebracht hebben. Zo snel mogelijk daarna volgt de uitslag.

ROLLEN
    Team Dorpeling

- De dorpeling heeft geen speciale vaardigheden. (2x)
    - De ziener mag 's nachts de rol van een andere speler inkijken, of 2 van de 3 overgebleven rollen bekijken. (1x)
    - De dief mag er 's nachts voor kiezen om zijn eigen rol te ruilen met die van een andere speler. Hij krijgt te horen wat zijn nieuwe rol is, maar mag de eventuele actie van die rol niet meer uitvoeren. De andere speler weet niet dat zijn kaart is geruild en dat hij nu dus de dief is. (1x)
    - De onruststoker mag 's nachts de rollen van twee andere spelers met elkaar wisselen. De onruststoker mag de nieuwe rollen van die spelers niet weten. De spelers wiens rollen gewisseld zijn, weten dit niet. (1x)
    - De vrijmetselaar zit in een geheim genootschap. Hij weet wie de andere vrijmetselaar is, als die in het spel zit. (2x)

Team Weerwolf
    - De weerwolf krijgt te horen wie de andere weerwolf is. Als die er niet is, mag de weerwolf een overgebleven rol bekijken. (2x)

Team Looier
    - De looier is klaar met zijn leven en wil er graag uitgestemd worden. Als hij eruit gestemd wordt, wint hij het spel en verliezen Team Weerwolf en Team Dorpeling. (1x)

Volgorde acties ‘s nachts:
    1. Ziener
    2. Dief
    3. Onruststoker

DEELNEMERS
    Belle - Kobyla
    Lieke - Zoya
    Joy - lustforlife
    Froukje - Leodh
    Marrit - Necessity
    Natas - Ringwraith
    Bes - Frodo

Inschrijvingen zijn open!

[ bericht aangepast op 8 mei 2025 - 17:52 ]

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Leodh schreef:
    (...)

Ho ho, als ik me al voordoe als een andere rol, dan is dat dorpeling. Maar als men dat niet wil geloven ben ik ook oké met de beschuldiging van looier, zodat jullie me er dan niet uitstemmen en de weerwolven winnen :')

Ik snap hier niets van 😂 dus als je er niet uitgestemd wordt winnen de weerwolven is wat je nu zegt? Dan zeg je toch dat je een weerwolf bent hahaha

Dus blijft m’n redenatie van net gwn staan (:

let the fears you have fall away

Hi all, helaas is Belle/Kobyla genoodzaakt om zich uit het spel terug te trekken. Om het spel zo goed mogelijk in stand te houden, maak ik haar rol niet bekend en zijn er nu dus vier rollen niet in het spel.

De enige informatie die ik wel openbaar maak, is dat haar rol niet geruild is door de onruststoker of dief, of gezien door de ziener. Er is dus in dat opzicht geen informatie verloren gegaan.

lustforlife schreef:
    (...)

Ik snap hier niets van 😂 dus als je er niet uitgestemd wordt winnen de weerwolven is wat je nu zegt? Dan zeg je toch dat je een weerwolf bent hahaha

Neeii, ik zeg dat

1) gezien mensen mij naar aanleiding van de vorige ronde snel verdacht vinden als weerwolf
    2) ik me kan vinden in de beschuldiging van looier (incorrect) zodat men dan niet op mij gaat stemmen denkende "weerwolf" (incorrect)
    3) want áls mensen op mij gaan stemmen denkende "weerwolf" (incorrect)
    4) dan winnen de weerwolven, gezien er dan een burger (ik) uitgestemd wordt.

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

Jammer Belle! Hoop dat er niet iets ernstigs is

quote=6891991]lustforlife schreef:
    (...)

Ik wilde net zeggen, ik snap het dan weer wel en vind het opvallend dat je het niet snapt, maar bedacht me toen dat je al bewezen goed was :')
    Maar ik zou als ik haar was dit niet al te hard ontkrachten nee 😂 altijd leuk als mensen niet op je willen stemmen.
    En ze bedoelt dat als we op haar stemmen en zij doodgaat als goedje, dat de wolven dan dus gewonnen hebben.

The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

Aaaaah oke ik begrijp het nu beter hahaha
    Vind het alsnog wel ook een chille reactie op het feit dat je verdacht wordt dus dat vind ik dan eig ook wel weer beetje gekkig

let the fears you have fall away

Caverna schreef:
    Hi all, helaas is Belle/Kobyla genoodzaakt om zich uit het spel terug te trekken. Om het spel zo goed mogelijk in stand te houden, maak ik haar rol niet bekend en zijn er nu dus vier rollen niet in het spel.

De enige informatie die ik wel openbaar maak, is dat haar rol niet geruild is door de onruststoker of dief, of gezien door de ziener. Er is dus in dat opzicht geen informatie verloren gegaan.

Ja pff maak het nog moeilijker. :')

Every villain is a hero in his own mind.

Ringwraith schreef:
    (...)

Ja pff maak het nog moeilijker. :')

True. Okay, volgens mij verpest ik niks als ik zeg dat Kobyla/Belle een dorpeling was :)

Dat is zeker handige info. Betekent dat we nog max 1 dorpeling hebben verder.

Ik houd in mijn lijstje wel minder mensen over om op te stemmen haha. Met een mogelijke looier en twee goedjes, houd ik Lieke en Bes over om tussen te kiezen :')

Weten jullie al wie te stemmen?

Wil je al vertellen waarom je denkt dat Lieke geen onruststoker is? (:

Word je boos als ik nee zeg? 😎

Ik snap niet echt wat we daarmee zouden opschieten maar oke :')

Waarom denk je dat ik zo zeker denk te weten dat zij die rol niet heeft? 😎

Nou, of je bent het zelf, of je hebt haar echte rol gezien. Maar bij beide zie ik niet waarom je dat niet gewoon zou zeggen.

Omdat ik hoopte dat er twee wolven waren die dat een erg makkelijk argument zouden vinden om op mij te springen qua verdenkingen, en daarmee zichzelf dus zouden verraden. Maar er kwam een beetje eng weinig reactie op, ik had meer verwacht :X

Jullie zijn grappig :')

Maar waarom zouden de wolven op jou springen als je zou uitleggen waarom je mij verdenkt? Of begrijp ik het verkeerd?

Ik ga stuk als er geen wolven in het spel zitten btw. Wij helemaal moeilijk doen 😂

|| I told you not to play with the misfit toys ||