• Na een succesvolle eerste editie organiseer ik opnieuw een potje Weerwolven en Waaghalzen - een variant op de gewone Weerwolven van Wakkerdam! In deze editie spelen we maar één nachtfase en één dagfase. Daarna volgt de stemming en is het spel alweer voorbij.

SPELREGELS
    STORY MET SPELREGELS EN ROLLEN
    Hier vind je een uitgebreide uitleg van de spelregels en rollen. Als er nog vragen zijn, laat het me weten! De rollen die in het spel meedoen, zijn afhankelijk van het aantal spelers dat meedoet. Het spel kan al doorgaan vanaf 3 spelers, maar gebaseerd op de eerste editie wordt het een stuk leuker als er meer mensen meedoen!

DUUR VAN HET SPEL
    Nachtfase: Start: Vr 09/05/2025
    Iedereen krijgt zijn rol te horen en van de speciale rollen wordt gevraagd wat zij willen doen.

Dagfase: Start: Ma 12/05/2025 (00:00 uur)
    Deze duurt 7 dagen. Hierin krijgen de spelers de ruimte om uitgebreid te discussiëren, theorieën met elkaar te bespreken, etc.

Stemming: Eindigt: Zo 18/05/2025 (23:59 uur)
    Aan het einde van de dagfase moet iedereen in een privébericht zijn/haar stem uitgebracht hebben. Zo snel mogelijk daarna volgt de uitslag.

ROLLEN
    Team Dorpeling

- De dorpeling heeft geen speciale vaardigheden. (2x)
    - De ziener mag 's nachts de rol van een andere speler inkijken, of 2 van de 3 overgebleven rollen bekijken. (1x)
    - De dief mag er 's nachts voor kiezen om zijn eigen rol te ruilen met die van een andere speler. Hij krijgt te horen wat zijn nieuwe rol is, maar mag de eventuele actie van die rol niet meer uitvoeren. De andere speler weet niet dat zijn kaart is geruild en dat hij nu dus de dief is. (1x)
    - De onruststoker mag 's nachts de rollen van twee andere spelers met elkaar wisselen. De onruststoker mag de nieuwe rollen van die spelers niet weten. De spelers wiens rollen gewisseld zijn, weten dit niet. (1x)
    - De vrijmetselaar zit in een geheim genootschap. Hij weet wie de andere vrijmetselaar is, als die in het spel zit. (2x)

Team Weerwolf
    - De weerwolf krijgt te horen wie de andere weerwolf is. Als die er niet is, mag de weerwolf een overgebleven rol bekijken. (2x)

Team Looier
    - De looier is klaar met zijn leven en wil er graag uitgestemd worden. Als hij eruit gestemd wordt, wint hij het spel en verliezen Team Weerwolf en Team Dorpeling. (1x)

Volgorde acties ‘s nachts:
    1. Ziener
    2. Dief
    3. Onruststoker

DEELNEMERS
    Belle - Kobyla
    Lieke - Zoya
    Joy - lustforlife
    Froukje - Leodh
    Marrit - Necessity
    Natas - Ringwraith
    Bes - Frodo

Inschrijvingen zijn open!

[ bericht aangepast op 8 mei 2025 - 17:52 ]

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Necessity schreef:
    (...)
    Zal ik het dan maar uitspellen? Ik ben onruststoker :')

Jij bent vgm gwn de looier hahaha

let the fears you have fall away

Necessity schreef:
    (...)

Okee, dat bevestigt dan dat óf Lieke, óf jij liegt over je rol. Of zelfs ongelukkig allebei, als mijn eerdere diagnose van Looier en Weerwolf klopt. Wat in het voordeel is van de Looier.

Dat zou het volgende stellen:

Bevestigd
    Natas - Vrijmetselaar
    Joy - Vrijmetselaar
    Belle - Dorpeling

Self-proclaimed:
    Bes - Dief
    Froukje - Dorpeling

Beschuldigd
    Marrit - Looier / "Onruststoker"
    Lieke - Wolf / "Onruststoker"

Niet in het spel:
    - Onruststoker / Looier / Wolf
    - Ziener
    - Wolf

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

Necessity schreef:
    (...)

Oooooo you sneak! Nou weet ik zeker dat jij een wolf of een looier bent 😂 Een onruststoker bij hart though, met al je beschuldigingen. Matters not, over een paar dagen ziet iedereen dat ik de waarheid spreek hihi.

Ik kan wel eerlijk zeggen wie ik heb gewisseld, maar deze facts zijn niet te checken?

[ bericht aangepast op 16 mei 2025 - 17:12 ]

|| I told you not to play with the misfit toys ||

Zoya schreef:
    (...)

Oooooo you sneak! Nou weet ik zeker dat jij een wolf of een looier bent 😂

Waarom typte jij hier eerst onruststoker ? 🫣👀

lustforlife schreef:
    (...)

Omdat ik in de Appie sta en te snel wilde 😂 Daarom ook al die aanpassingen smh, ik blijf maar dingen toevoegen. NU EERST AVONDETEN

[ bericht aangepast op 16 mei 2025 - 17:13 ]

lustforlife schreef:
    (...)

Wowoow Joy coming in hot; you cant slide nothing by her. ik werd nieuwsgierig en heb gekoekeloerd met m'n modpowers of ze gelijk had (we okay with that btw? thought of that only after, oops) en ik ga stuk; je hebt het binnen één minuut aangepast en Joy zag het toch😂 Prachtig

--
    Zoya schreef:
    (...)

Oooooo you sneak! Nou weet ik zeker dat jij een wolf of een looier bent 😂 Een onruststoker bij hart though, met al je beschuldigingen.

Whahahahaha nice

Zoya schreef:
    (...)

Ik kan wel eerlijk zeggen wie ik heb gewisseld, maar deze facts zijn niet te checken?

Zeg het toch maar, in het kader van informatie en de gevreesde vibe-check :Y)

Frodo schreef:
    Oké nu we toch aan het einde komen, kan ik wel zeggen dat ik de dief ben maar omdat ik te laat was met een naam door te geven, heb ik de deadline van Marjanna gemist en helemaal niks kunnen doen :') i'm so sorry, ik had misschien deze keer beter niet mee gedaan, maar I love weerwolven okay (no_chears)

Ik ben terug van werk en de breincellen gaan werken; ik realiseer mij net iets. Dit is best wel een hele interessante reveal, want dat bevestigt bij deze dat Froukje officieel een good guy is! Ik heb namelijk Froukje en Bes geswitcht :Y) I like screwing with our Qrew xoxo

Anyway, doe met deze info wat je wilt. Ik weet namelijk zeker dat iemand gaat roepen "wat toevallig dat je Froukje vrijpleit terwijl zij juist zo tegen jou is, suckup much?". Idk what to tell you man, I speak da tru-tru. Joy wilde de verdenkingen weer verschuiven naar Froukje (logisch, I didn't trust her either), maar met deze info weten jullie dus dat ze onschuldig is. Just tryin' to help the cause here.

Oh en ik ben er oké mee hoor Froukje, dat je de timestamp effe checkt haha

[ bericht aangepast op 16 mei 2025 - 18:28 ]

Hmm ik geloof Lieke eigenlijk wel en ook dat Marrit de leerlooier is. En ik neig er nog steeds naar dat Bes dan de weerwolf is, dus dan zou Froukje je die nu zijn geworden?

Every villain is a hero in his own mind.

Ik denk tbh dat Bes wel de waarheid spreekt, maar dat is alleen op basis van "vibes" (in Froukje's woorden) en niet feiten. Ik denk oprecht dat ze gewoon te druk was.

Zoya schreef:
    Ik denk tbh dat Bes wel de waarheid spreekt, maar dat is alleen op basis van "vibes" (in Froukje's woorden) en niet feiten. Ik denk oprecht dat ze gewoon te druk was.

Ohh te druk vast. Maar ik kreeg die vibe juist bij de eerste posts toen ze nog wel meepraatte. Maar goed, is alleen vibess XD

Dus jij denkt dat er helemaal geen weerwolf in zit?

Leodh schreef:
    (...)

Zeg het toch maar, in het kader van informatie en de gevreesde vibe-check :Y)

Jaaaaa ik refreshte echt net de pagina en zag de reactie en wilde meteen reageren en toen opeens stond er wat anders 😂 dus ik dacht ho eens even!!!!

Ringwraith schreef:
    (...)
    Ohh te druk vast. Maar ik kreeg die vibe juist bij de eerste posts toen ze nog wel meepraatte. Maar goed, is alleen vibess XD

Dus jij denkt dat er helemaal geen weerwolf in zit?

Nee niet per sé, ik denk dat Marrit nog wel eens een wolf kan zijn. Maar het kan ook dat ze een looier is dus dat is een dilemma 🤭

Zoya schreef:
    (...)

Nee niet per sé, ik denk dat Marrit nog wel eens een wolf kan zijn. Maar het kan ook dat ze een looier is dus dat is een dilemma 🤭

Neee ik denk echt dat Marrit een looier is!

Ringwraith schreef:
    Hmm ik geloof Lieke eigenlijk wel en ook dat Marrit de leerlooier is. En ik neig er nog steeds naar dat Bes dan de weerwolf is, dus dan zou Froukje je die nu zijn geworden?

Maar ik ben helemaal geen weerwolf🥺

lustforlife schreef:
    (...)

Neee ik denk echt dat Marrit een looier is!

Jaa same