• Na een succesvolle eerste editie organiseer ik opnieuw een potje Weerwolven en Waaghalzen - een variant op de gewone Weerwolven van Wakkerdam! In deze editie spelen we maar één nachtfase en één dagfase. Daarna volgt de stemming en is het spel alweer voorbij.

SPELREGELS
    STORY MET SPELREGELS EN ROLLEN
    Hier vind je een uitgebreide uitleg van de spelregels en rollen. Als er nog vragen zijn, laat het me weten! De rollen die in het spel meedoen, zijn afhankelijk van het aantal spelers dat meedoet. Het spel kan al doorgaan vanaf 3 spelers, maar gebaseerd op de eerste editie wordt het een stuk leuker als er meer mensen meedoen!

DUUR VAN HET SPEL
    Nachtfase: Start: Vr 09/05/2025
    Iedereen krijgt zijn rol te horen en van de speciale rollen wordt gevraagd wat zij willen doen.

Dagfase: Start: Ma 12/05/2025 (00:00 uur)
    Deze duurt 7 dagen. Hierin krijgen de spelers de ruimte om uitgebreid te discussiëren, theorieën met elkaar te bespreken, etc.

Stemming: Eindigt: Zo 18/05/2025 (23:59 uur)
    Aan het einde van de dagfase moet iedereen in een privébericht zijn/haar stem uitgebracht hebben. Zo snel mogelijk daarna volgt de uitslag.

ROLLEN
    Team Dorpeling

- De dorpeling heeft geen speciale vaardigheden. (2x)
    - De ziener mag 's nachts de rol van een andere speler inkijken, of 2 van de 3 overgebleven rollen bekijken. (1x)
    - De dief mag er 's nachts voor kiezen om zijn eigen rol te ruilen met die van een andere speler. Hij krijgt te horen wat zijn nieuwe rol is, maar mag de eventuele actie van die rol niet meer uitvoeren. De andere speler weet niet dat zijn kaart is geruild en dat hij nu dus de dief is. (1x)
    - De onruststoker mag 's nachts de rollen van twee andere spelers met elkaar wisselen. De onruststoker mag de nieuwe rollen van die spelers niet weten. De spelers wiens rollen gewisseld zijn, weten dit niet. (1x)
    - De vrijmetselaar zit in een geheim genootschap. Hij weet wie de andere vrijmetselaar is, als die in het spel zit. (2x)

Team Weerwolf
    - De weerwolf krijgt te horen wie de andere weerwolf is. Als die er niet is, mag de weerwolf een overgebleven rol bekijken. (2x)

Team Looier
    - De looier is klaar met zijn leven en wil er graag uitgestemd worden. Als hij eruit gestemd wordt, wint hij het spel en verliezen Team Weerwolf en Team Dorpeling. (1x)

Volgorde acties ‘s nachts:
    1. Ziener
    2. Dief
    3. Onruststoker

DEELNEMERS
    Belle - Kobyla
    Lieke - Zoya
    Joy - lustforlife
    Froukje - Leodh
    Marrit - Necessity
    Natas - Ringwraith
    Bes - Frodo

Inschrijvingen zijn open!

[ bericht aangepast op 8 mei 2025 - 17:52 ]

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Jullie hebben t/m vanavond 23:59 om je stem uit te brengen!

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Aaaaaahhhh

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

Ik ga denk ik toch maar mijn gevoel volgen en op froukje stemmen.

Every villain is a hero in his own mind.

Ringwraith schreef:
    Ik ga denk ik toch maar mijn gevoel volgen en op froukje stemmen.

Ik ga met je mee denk ik!
    Heb nog eens terug gelezen en toen jij per ongeluk stelde dat je de onruststoker was, zei Lieke wel meteen van: ja nee ik geloof je niet!

Dus ik geloof wel dat zij de onruststoker is ja

let the fears you have fall away

Ik snap er helemaal niks meer van :(
    Mijn rol is dus geswitched maar ik ben hier zelf niet van op de hoogte, toch?

Even the smallest can change the course of the future

Frodo schreef:
    Ik snap er helemaal niks meer van :(
    Mijn rol is dus geswitched maar ik ben hier zelf niet van op de hoogte, toch?

Klopt, Froukje heeft jouw rol en jij de hare, maar je weet dus niet meer wat je zelf bent.

|| I told you not to play with the misfit toys ||

Zoya schreef:
    (...)

Klopt, Froukje heeft jouw rol en jij de hare, maar je weet dus niet meer wat je zelf bent.

Oh oké, in dat geval moeten we allemaal op Froukje stemmen (krul)

[ bericht aangepast op 18 mei 2025 - 13:28 ]

Hah had Natas nou al die tijd toch gelijk? :')

Zoya schreef:
    Hah had Natas nou al die tijd toch gelijk? :')

Maaaaybe (blush)

Frodo schreef:
    (...)

Maaaaybe (blush)

Sneak! I defended you (cat)

Ha! (cool)

Every villain is a hero in his own mind.

Zoya schreef:
    (...)

Sneak! I defended you (cat)

The game made me do it (no_chears)

WHAT

i came out here, to this point, to this place, hoping against all hope and despite signs and portends suggesting otherwise that i might, somehow, find myself having a pleasant experience, and yet here i stand, alone against the world, feeling assaulted, attacked on all fronts, knowing not what for i am to blame, not when this battle might be done.

Leodh schreef:
    WHAT

i came out here, to this point, to this place, hoping against all hope and despite signs and portends suggesting otherwise that i might, somehow, find myself having a pleasant experience, and yet here i stand, alone against the world, feeling assaulted, attacked on all fronts, knowing not what for i am to blame, not when this battle might be done.

Calm down Oscar Wilde 😂

[ bericht aangepast op 18 mei 2025 - 15:10 ]

Luister tho. And I know that's hard, given how I'm now looking like an enemy of the state. Er zaten twee (2) weerwolven tussen de te verdelen rollen. Bes heeft zonet tussen neus en lippen door bevestigd dat ze zelf inderdaad geen dief is en dat ze een wolf was, maar wat als mijn vibe-check van Lieke wél klopte?

Wat als er twee wolven inzitten?

Dan heeft Lieke (tot nu toe succesvol) geclaimd de onruststoker te zijn die mij en Bes zogenaamd omgewisseld heeft, terwijl ze in werkelijkheid een wolf is die niets daarvan heeft gedaan. Waardoor nu na Bes' bevestiging van ooit-wolf-zijnde, iedereen op mij gaat stemmen, zodoende op een dorpeling stemt, en Team Dorpeling het spel alsnog aan de wolven verliest? Met de cover van Lieke dat ze Bes en mij gewisseld heeft, is het voor Bes helemaal niet meer gevaarlijk om toe te geven dat ze een wolf is, en winnen ze daar juist het spel mee.

i know that y'all won't trust me, maar denk hier spv nog even over na😅