• Hoi! Het is hier wat dood, dus ik dacht, ik start iets nieuws. Ofja, semi-nieuw, want ik heb het een tijdlang bij RPGs en bij SOTY gedaan enzo, maar ik wil het wat breder trekken.

Wat is het doel van dit topic?
    Elke dag wordt er een vraag gesteld waarop andere users kunnen reageren en in gesprek kunnen gaan met elkaar, gewoon voor de gezelligheid, aangezien veel mensen klagen dat de site dood is maar er eigenlijk ook niets aan doen. De vragen kunnen over het leven gaan, over boeken, over films, over series, over alles dat je wil. Hou het gewoon SFW.

Wie mag vragen stellen?
    Iedereen. Degene die het snelst is, krijgt de eer. Zorg gewoon dat je je vraag altijd format in size 7 en in het rood, zodat het opvalt.

Dus ja, dit is mijn poging om wat leven te brengen. Entertain me.

Vragenarchief (waarschijnlijk ga ik het niet voldoende bijhouden, sue me)

12/3/2025: Wie is je comfort character en waarom?
    13/3/2025: Wat is het mooiste wat Q je gebracht heeft?
    14/3/2025: Wat in je leven ben je op dit moment het meest dankbaar voor?
    15/3/2025: Welk boek of welke auteur krijgt lang niet de aandacht of erkenning die het verdient?
    17/3/2025: Hoe heb jij ooit een angst overwonnen?
    19/3/2025: Wie in je leven mis je en wat maakt(e) die persoon zo’n fijn iemand?
    21/3/2025: Welke films of (mini)series moet iedereen absoluut ooit eens in zijn leven gezien hebben?
    24/3/2025: Wat is je grootste hobby van dit moment?
    26/3/2025: Wat is de meest teleurstellende aflevering in een serie die je ooit gezien hebt?

[ bericht aangepast op 26 maart 2025 - 11:52 ]

help

escuella schreef:
    Mijn spinnenfobie. Mijn huisgenoot van destijds was nog banger van spinnen dan ik. Helaas hadden we last van gigantische huisspinnen die door kieren in ons huis naar binnen kropen en als de Grudge in hoeken gingen zitten, en ik moest ze opruimen. 😶‍🌫️

I can tell you horrors about that too in my former "home". Dus ik deel je angst / gruwelen voor die dingen.

Don't walk. Run, you sheep, run.

Caverna schreef:
    Vraag Van Vandaag: Hoe heb jij ooit een angst overwonnen?

Door het "gewoon" te doen. Ik heb een naaldenfobie, tot het punt waarop ik dokters zelfs probeer te overtuigen dat een infuus echt niet nodig is tijdens een (spoed)operatie, of hechtingen totaal niet nodig zijn bij een fikse verwonding — en zelfs bijna gestrekt ga doordat ik mezelf zo intens gespannen houd, vlak voor ik een prik krijg.
    Elk jaar weer moet ik een griepprik halen en elk jaar kost me dit bloed, zweet en tranen, maar toch doe ik het wel weer.
          Het is dan altijd ook wel even lachen als ik mensen dan naar m'n tattoo's zie kijken, want dat zijn de enige naalden die ik dan wel kan hebben, en waar ik met plezier voor ga zitten 🤣

'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

Rionach schreef:
    (...)

Door het "gewoon" te doen. Ik heb een naaldenfobie, tot het punt waarop ik dokters zelfs probeer te overtuigen dat een infuus echt niet nodig is tijdens een (spoed)operatie, of hechtingen totaal niet nodig zijn bij een fikse verwonding — en zelfs bijna gestrekt ga doordat ik mezelf zo intens gespannen houd, vlak voor ik een prik krijg.
    Elk jaar weer moet ik een griepprik halen en elk jaar kost me dit bloed, zweet en tranen, maar toch doe ik het wel weer.
          Het is dan altijd ook wel even lachen als ik mensen dan naar m'n tattoo's zie kijken, want dat zijn de enige naalden die ik dan wel kan hebben, en waar ik met plezier voor ga zitten 🤣

Ik snap dat tho, een tattoo naald gaat niet zo diep en daar krijg je tenminste iets vet voor in de plaats hehehhe

Even the smallest can change the course of the future

Frodo schreef:
    (...)

Ik snap dat tho, een tattoo naald gaat niet zo diep en daar krijg je tenminste iets vet voor in de plaats hehehhe

Jaa, dat is zeker zo! En het is gewoon.. anders, haha

'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

Mijn angst voor presenteren. In kleine stapjes ben ik tot een punt gekomen waarin ik vol vertrouwen een Engels verhaal hield voor allemaal seniors. Voorheen kostte dat me minstens één hevige paniekaanval.

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Angst heb ik niet echt overwonnen, ik heb een giga vogelfobie en die is er niet beter op geworden. Ik snap niet waarom mensen bang zijn voor oorlog terwijl er gewoon mussen, duiven en andere dingen met vleugels gewoon vrij losvliegen.(krul)

Misschien wat er wel op aansluit: heimwee. Vroeger kon ik zelfs geen twee dagen weg zonder dat mijn ouders me moesten ophalen. Maar in het derde middelbaar wilde ik graag toerisme doen, waar schoolreizen nu eenmaal inherent deel van uitmaakte en toen heb ik die knop omgezet. Daarna duurde het niet lang voor ik halve zomers zonder problemen van huis weg was voor vakantiejobs. (:

We will not be quiet, Stonewall was a riot!

Vraag Van Vandaag: Wie in je leven mis je en wat maakt(e) die persoon zo’n fijn iemand?

Caverna schreef:
    Vraag Van Vandaag: Wie in je leven mis je en wat maakt(e) die persoon zo’n fijn iemand?

Om de vraag maar meteen zelf te beantwoorden: ik mis mijn grootmoeder. Ze was altijd mega geïnteresseerd in alles wat ik haar vertelde en de liefde voor haar kleinkinderen spatte ervan af. Zo trots, ze was altijd met ons aan het pronken. En zelfs in het verpleeghuis waar ze haar laatste jaren woonde, wist ze altijd voor reuring te zorgen.

En ik mis een vriend die verhuisd is en die ik nu eigenlijk nooit meer spreek. Hij was iemand bij wie ik volledig mezelf kon zijn en die me daarvoor waardeerde. Ik hoop dat ik die vriendschap na mijn herstel weer wat nieuw leven in kan blazen. Zo niet, dan koester ik de fijne herinneringen en vooral het gevoel dat hij me gaf.

Caverna schreef:

Mijn oma, die dit jaar vijf jaar geleden overleed. Ze heeft altijd bij ons thuis gewoond en was altijd als een tweede moeder voor mij. Ze nam mij ook erg vaak mee en we hadden vaak onze onderonsjes. Ze was er erg goed in om je moed in te spreken als je het even niet zag zitten of als je bijvoorbeeld geen zin had in een lange schooldag. Ze maakte het altijd gezellig als we avondjes alleen hadden. Ze was erg zorgzaam en zou door het vuur gaan voor ons. Ook al was ze ook weleens kritisch ( wat soms fijn was en soms iets minder, haha). Ik mis zal haar voor altijd missen.

"She would've made such a lovely bride, what a shame she's fucked in the head, " they said

Mijn opa, hij was als een 2de vader voor mij. Na zijn overlijden zijn er barsten in de familie gekomen.

Mijn oom. Mis hem nog elke dag en heb zo'n spijt dat ik de laatste jaren niet meer zoveel bij hem kwam. Wat hem zo fijn maakte was, maakte niet uit wanneer of hoe laat. De deur stond altijd open. Veel te jong gegaan.

Life is a beautiful struggle

Caverna schreef:

Mijn vader. Hij was het hart van onze gemeenschap, de lijm die de familie bij elkaar hield. Hij heeft zo veel goeds in de wereld gebracht als vader, maar ook als verpleegkundige op de ambulance en de kinder-IC. Hij was overal bij betrokken als vrijwilliger en vertrouwenspersoon, en hoewel ik enig kind ben, zijn er zo veel andere kinderen die hem als een vader hebben beschouwd. Maar bovenal, hij was mijn maatje. En ik mis hem.

Mando -> Zoya

Vraag Van Vandaag: Welke films of (mini)series moet iedereen absoluut ooit eens in zijn leven gezien hebben?

help

RSK schreef:
    Vraag Van Vandaag: Welke films of (mini)series moet iedereen absoluut ooit eens in zijn leven gezien hebben?

Oeh dit is wel een lijst xD Ik ga 'm nog aanvullen als ik op nog meer kom haha!

Films:
    About Time
    The Lord of the Rings-films
    Tangled
    Forrest Gump

Series:
    Breaking Bad
    Chernobyl
    Friends
    Planet Earth

Caverna schreef:
    (...)

Oeh dit is wel een lijst xD Ik ga 'm nog aanvullen als ik op nog meer kom haha!

Films:
    About Time
    The Lord of the Rings-films
    Tangled
    Forrest Gump

Series:
    Breaking Bad
    Chernobyl
    Friends
    Planet Earth

About Time krijgt echt niet de hype die hij verdient ):

help