• Hoi! Het is hier wat dood, dus ik dacht, ik start iets nieuws. Ofja, semi-nieuw, want ik heb het een tijdlang bij RPGs en bij SOTY gedaan enzo, maar ik wil het wat breder trekken.

Wat is het doel van dit topic?
    Elke dag wordt er een vraag gesteld waarop andere users kunnen reageren en in gesprek kunnen gaan met elkaar, gewoon voor de gezelligheid, aangezien veel mensen klagen dat de site dood is maar er eigenlijk ook niets aan doen. De vragen kunnen over het leven gaan, over boeken, over films, over series, over alles dat je wil. Hou het gewoon SFW.

Wie mag vragen stellen?
    Iedereen. Degene die het snelst is, krijgt de eer. Zorg gewoon dat je je vraag altijd format in size 7 en in het rood, zodat het opvalt.

Dus ja, dit is mijn poging om wat leven te brengen. Entertain me.

Vragenarchief (waarschijnlijk ga ik het niet voldoende bijhouden, sue me)

12/3/2025: Wie is je comfort character en waarom?
    13/3/2025: Wat is het mooiste wat Q je gebracht heeft?
    14/3/2025: Wat in je leven ben je op dit moment het meest dankbaar voor?
    15/3/2025: Welk boek of welke auteur krijgt lang niet de aandacht of erkenning die het verdient?
    17/3/2025: Hoe heb jij ooit een angst overwonnen?
    19/3/2025: Wie in je leven mis je en wat maakt(e) die persoon zo’n fijn iemand?
    21/3/2025: Welke films of (mini)series moet iedereen absoluut ooit eens in zijn leven gezien hebben?
    24/3/2025: Wat is je grootste hobby van dit moment?
    26/3/2025: Wat is de meest teleurstellende aflevering in een serie die je ooit gezien hebt?

[ bericht aangepast op 26 maart 2025 - 11:52 ]

help

De meeste van mijn favoriete schrijvers, want dat zijn allemaal Nederlanders bij kleine uitgeverijen. XD
    Maar als ik er twee moet kiezen: Nanouk Kira & Dianne Arentsen. Beiden super getalenteerd en ik ben altijd al na een paar bladzijden verliefd op de personages. ;p

Every villain is a hero in his own mind.

Zoya schreef:
    Cornelia Funke. Ik ben nog nooit iemand tegen gekomen die de Hart van Inkt serie heeft gelezen. De film is goed hoor, maar de boeken (vooral 2 en 3) doen echt epic worldbuilding.

Ik ben ooit begonnen aan boek 1! Maar ik was toen 8 en ben er nooit volledig door geraakt. Misschien ooit nog eens opnieuw oppikken. I did love the movie with brendan fraser (is that how u spell it idk)

help

Ik ben fan van Emily Henry. Wat mij betreft mag zij net zo groot worden als Jill Mansell of Sophie Kinsella in het romance genre (:

[ bericht aangepast op 16 maart 2025 - 9:11 ]

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

RSK schreef:
    (...)

Ik ben ooit begonnen aan boek 1! Maar ik was toen 8 en ben er nooit volledig door geraakt. Misschien ooit nog eens opnieuw oppikken. I did love the movie with brendan fraser (is that how u spell it idk)

Oohhh dan raad ik het je echt aan! In deel 2 en 3 gaan ze het originele boek in waar Stofvinger en Capricorno vandaan komen. Het is wel een kinderboek, maar zoooo leuk gedaan <3

Mando -> Zoya

Zoya schreef:
    Cornelia Funke. Ik ben nog nooit iemand tegen gekomen die de Hart van Inkt serie heeft gelezen. De film is goed hoor, maar de boeken (vooral 2 en 3) doen echt epic worldbuilding.

Jaaaa, deze serie!! Deel 1 is me het meest bijgebleven wel. Ik vond De dievenbende van Scipio als kind ook fantastisch.

[ bericht aangepast op 16 maart 2025 - 11:50 ]

Omnia mutantur, nihil interit

Zoya schreef:

Dear, you met me. Storm / Dustfinger, remember?

[ I will always love you ]

Cecia schreef:
    (...)
    Dear, you met me. Storm / Dustfinger, remember?

Sorry, who are you again?

Nee, ik dacht eigenlijk dat je alleen de film kende want jouw obsessie met Paul Bettany is unparalleled 🤭

Mando -> Zoya

Zoya schreef:

Ik heb ze als kind gelezen! Maar dit is wel echt eeuwen geleden, haha. I did like them, though!

Ot:
    De Temeraire serie van Naomi Novik. Het is wat niche, maar dit is echt mijn comfort boekenserie geworden. De draken en alternatieve geschiedenis vind ik echt heel tof uitgewerkt.

Zoya schreef:
    (...)
    Sorry, who are you again?

Nee, ik dacht eigenlijk dat je alleen de film kende want jouw obsessie met Paul Bettany is unparalleled 🤭

Niet met Paul Bettany, met Storm. Door Storm. Ken je me nu nog niet? (fish)

Cecia schreef:
    (...)
    Niet met Paul Bettany, met Storm. Door Storm. Ken je me nu nog niet? (fish)

Excuse me, did my character make you love the FC?? That is a huge compliment 🥺

Mando -> Zoya

Zoya schreef:
    (...)
    Excuse me, did my character make you love the FC?? That is a huge compliment 🥺

Y E S

Vraag Van Vandaag: Hoe heb jij ooit een angst overwonnen?

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Caverna schreef:
    Vraag Van Vandaag: Welk boek of welke auteur krijgt lang niet de aandacht of erkenning die het verdient?

Ik ga hier nog even op antwoorden: het boek 'I who have never known men' van Jacqueline Harpman. Zo, zo goed. Het is maar 180 pagina's maar wow, wat een 180 pagina's.

Even the smallest can change the course of the future

Caverna schreef:
    Vraag Van Vandaag: Hoe heb jij ooit een angst overwonnen?

Door het te doen - een fikse naaldenfobie. Met behulp van verdovende pleisters, dat wel.

Omnia mutantur, nihil interit

Mijn spinnenfobie. Mijn huisgenoot van destijds was nog banger van spinnen dan ik. Helaas hadden we last van gigantische huisspinnen die door kieren in ons huis naar binnen kropen en als de Grudge in hoeken gingen zitten, en ik moest ze opruimen. 😶‍🌫️

hodie mecum eris in paradiso