• Hoi! Het is hier wat dood, dus ik dacht, ik start iets nieuws. Ofja, semi-nieuw, want ik heb het een tijdlang bij RPGs en bij SOTY gedaan enzo, maar ik wil het wat breder trekken.

Wat is het doel van dit topic?
    Elke dag wordt er een vraag gesteld waarop andere users kunnen reageren en in gesprek kunnen gaan met elkaar, gewoon voor de gezelligheid, aangezien veel mensen klagen dat de site dood is maar er eigenlijk ook niets aan doen. De vragen kunnen over het leven gaan, over boeken, over films, over series, over alles dat je wil. Hou het gewoon SFW.

Wie mag vragen stellen?
    Iedereen. Degene die het snelst is, krijgt de eer. Zorg gewoon dat je je vraag altijd format in size 7 en in het rood, zodat het opvalt.

Dus ja, dit is mijn poging om wat leven te brengen. Entertain me.

Vragenarchief (waarschijnlijk ga ik het niet voldoende bijhouden, sue me)

12/3/2025: Wie is je comfort character en waarom?
    13/3/2025: Wat is het mooiste wat Q je gebracht heeft?
    14/3/2025: Wat in je leven ben je op dit moment het meest dankbaar voor?
    15/3/2025: Welk boek of welke auteur krijgt lang niet de aandacht of erkenning die het verdient?
    17/3/2025: Hoe heb jij ooit een angst overwonnen?
    19/3/2025: Wie in je leven mis je en wat maakt(e) die persoon zo’n fijn iemand?
    21/3/2025: Welke films of (mini)series moet iedereen absoluut ooit eens in zijn leven gezien hebben?
    24/3/2025: Wat is je grootste hobby van dit moment?
    26/3/2025: Wat is de meest teleurstellende aflevering in een serie die je ooit gezien hebt?

[ bericht aangepast op 26 maart 2025 - 11:52 ]

help

Jawel denk ik? Ik ken mezelf niet anders haha.

Soms heb ik wel eens bij mensen dat hun naam niet lijkt te kloppen. Ontmoette eens een Laura op vakantie vroeger, en ik bleef haar in mijn hoofd maar Miriam noemen xD

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Ik zit een beetje in een namen crisis 😂 Ik heb een eerste naam, tweede naam, en roepnaam gebaseerd op m'n tweede naam.
    Opgroeiend alleen maar m'n roepnaam gebruikt, no problem. Dat voelt ook echt als mijn naam.
    Toen verhuisde ik naar Zweden waar roepnamen geen ding zijn en ik opeens veel meer m'n tweede naam moest gaan gebruiken, en continu mensen vragen om me Belle te noemen was ook zo'n gedoe, dus ik luister nu ook naar Isabelle. Voelt nog steeds wat vreemd, maar het went.
    Nu in België zit de bureaucratie nogal vast aan je eerste naam. Dus ik moet die nu af en toe gebruiken, maar ik heb echt zo'n disassociatie met die naam. Het voelt niet als mijn naam. Gelukkig hoef ik m niet vaak te gebruiken, maar elke keer als ik naar de naam op mijn bankpas krijg, voel ik een lichte error in m'n brein.

Zaalvoetbalclub schreef:
    Vind je jouw voornaam bij je passen?

14-jarige ik had hier echt een dikke identiteitscrisis over want "die naam is al voor mij gekozen terwijl ik niet eens bestond" dus past die naam dan wel écht bij mij? Idk ik vibe wel met de naam Loïs, maar ik had laatst wel de gekke realisatie dat ik drie andere mensen ken met mijn naam terwijl die totaal niet op mij lijken, dus toen had ik een crisis over welke associaties andere mensen zouden kunnen hebben met de naam Loïs.
    Toen bedacht ik me dat ik weer te veel aan het nadenken was en ging ik gamen :')

Dramatic

Ja, want ik heb 'm zelf uitgekozen. :Y)

Caution first, always.

Ik wilde als kind altijd Sara heten en toen was ik zo boos toen ik erachter kwam dat dat de tweede naam van mijn zus was dat ik haar pagina in mijn vriendenboekje helemaal volgekrast heb lol

help

Zaalvoetbalclub schreef:

Passen? Geen idee om eerlijk te zijn. Vind het op zich een prima naam verder. Heb zelf meer problemen gehad met een bijnaam, tot eind 2021 iig. Ik vond 'Max' altijd te jongensachtig vroeger en dat wilde ik niet. M'n pa heeft ooit 'xiempie' bedacht en daar heb ik echt zo'n hate-like relatie mee, omdat het echt zo'n familiedingetje is alleen en verder noemt niemand me zo. Maar in 2021 begon m'n manager me Max te noemen, omdat dat sneller was (de andere collega met lange naam kreeg ook een afgekorte versie hoor) en toen was Max Verstappen groot aan het worden, dus weet je, helemaal prima en vrede mee gesloten toen eigenlijk, so now we roll with it. Kwam hem overlaatst ook random tegen in de Praxis - we werken beide niet meer bij het bedrijf van toen - en toen hoorde ik ook 'Hé Max!' :')

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

Zaalvoetbalclub schreef:

Ik heb meerdere crisissen gehad over de naam Bes (cuz i'm literally fruit) maar ondertussen vind ik het wel oké. Het is gelukkig een memorabele naam en dat kan ik als schrijfster wel gebruiken (krul)

Even the smallest can change the course of the future