• De ene leest en onthoudt alles wat ze ooit hebben gelezen; een ander leest graag, maar heeft moeite met het bijhouden van alles; weer een ander leest en houdt alles bij via een dergelijke book tracking website en/of app.

Ik val zelf onder het laatste en ik gebruik al enige tijd Goodreads en sinds vorig jaar weer actief. Nu ben ik sinds dit jaar ook Storygraph gaan gebruiken - deze laat ook je statistieken zien.

De reden hiervoor is dat ik eind 2023 de keuze heb gemaakt om vanaf 2024 een fysieke Reading Journal bij te houden en dit ook in Goodreads bij te houden en (korte) reviews te schrijven - dit allemaal om mijzelf te motiveren en te stimuleren om weer meer te gaan lezen. Save to say, it worked!

Wat mij leuk lijkt is om dit topic te gebruiken om o.a. elkaar toe te voegen aan dergelijke book tracking apps en eventueel ook je doelen van dit jaar met elkaar te delen. Wil je je linkjes naar de book tracking websites (maakt niet uit welke) ook in het starttopic? Deel ze in een bericht en ik zet ze zo snel mogelijk in de lijst! (Naam gewijzigd? Geef het door zodat de lijst up to date blijft!)

RPNZL: Goodreads | Storygraph
    Kobyla: Goodreads | Storygraph
    Rionach: Goodreads | Storygraph
    Ringwraith: Goodreads | Storygraph | Hebban
    Frodo: Goodreads
    Highput: Goodreads | Storygraph
    Inigo: Goodreads | Storygraph
    Rassalentar: Storygraph

[ bericht aangepast op 22 juni 2025 - 23:32 ]

"Nice is different than good." SCORPlO > RPNZL

Inigo schreef:
    (...)
    Ik had precies dezelfde struggle met dat boek (': Uiteindelijk wel uitgelezen though, maar moest mezelf er echt een beetje doorheen slepen.

HMC kostte me 2 weken om uit te lezen :'), oeps (13-25 april)

SCORPlO schreef:
    (...)

HMC kostte me 2 weken om uit te lezen :'), oeps (13-25 april)

Volgens mij heb ik destijds 2 lange pauzes ervan genomen. (': Zo vreemd, ik kan me eigenlijk niet goed herinneren waardoor ik er niet goed doorheen kwam, want het verhaal is wel leuk (in ieder geval in de film).

Caution first, always. || FIYER0 > Lysander

Inigo schreef:
    (...)
    Volgens mij heb ik destijds 2 lange pauzes ervan genomen. (': Zo vreemd, ik kan me eigenlijk niet goed herinneren waardoor ik er niet goed doorheen kwam, want het verhaal is wel leuk (in ieder geval in de film).

Ik had film ooit al wel eens gezien, maar vond die ook niet zo bijzonder en ik kan me er ook weinig van herinneren. En het boek voelde op een gegeven moment zoooo lang duren, terwijl het best wel meeviel. Anyway, blij dat ik hem uit heb en van m'n tbr kan halen.

SCORPlO schreef:
    April komt bijna tot zijn einde, hoe gaat het met iedereen z'n goals en TBR en whatever je allemaal bijhoudt?

April gaat hard bij mij. Ik ben aan boek 22 van deze maand bezig. :W Waarvan 2 boeken van mezelf, 1 die ik leende van iemand, 11 van de bib en 7 ARCs van Netgalley :Y) en het boek dat ik momenteel lees is ook een ARC

[ bericht aangepast op 29 april 2025 - 16:54 ]

O mia lost elan. Tu isag elythe.

Highput schreef:
    (...)
    April gaat hard bij mij. Ik ben aan boek 22 van deze maand bezig. :W Waarvan 2 boeken van mezelf, 1 die ik leende van iemand, 11 van de bib en 7 ARCs van Netgalley :Y) en het boek dat ik momenteel lees is ook een ARC

Jesus Christ, Xan, hoe dan haha. Ik ben bezig met boek 17 van dit jaar en is boek 4 van deze maand, lol.

SCORPlO schreef:
    (...)

Jesus Christ, Xan, hoe dan haha. Ik ben bezig met boek 17 van dit jaar en is boek 4 van deze maand, lol.

Momenteel ben ik niet aan het werk. Dus ik breng mijn dagen door met wat huistaken en dan ook lezen tussendoor :’)
    Edit: mijn jaartotaal zit op 67, maar ik tel het zelf als 48 door die manga volumes lol.

[ bericht aangepast op 29 april 2025 - 17:14 ]

SCORPlO schreef:
    April komt bijna tot zijn einde, hoe gaat het met iedereen z'n goals en TBR en whatever je allemaal bijhoudt?

Ik begin eindelijk uit m'n dipje te raken! Deze maand twee boeken uitgelezen en aan de derde begonnen. ^^

'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

Naoe schreef:
    (...)

Ik begin eindelijk uit m'n dipje te raken! Deze maand twee boeken uitgelezen en aan de derde begonnen. ^^

Wooh, lekker bezig!

Current reading streak: 120 days

Graphic novels gaan wel heel snel ^^"

Do it scared, but do it anyway.

Het huidige boek dat ik aan het lezen ben gaat wel iets trager, maar zit er gelukkig weer een beetje terug in. ^^

Uh ja. Succesvolle maand voor mij :Y)

Highput schreef:

Uh ja. Succesvolle maand voor mij :Y)

Omg, that's a loooot! Een hele succesvolle maand, haha

Ik probeer het echt bij te houden maar de helft van de tijd vergeet ik het 🤣😅

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Caverna schreef:
    Ik probeer het echt bij te houden maar de helft van de tijd vergeet ik het 🤣😅

Ik weet niet of je fysieke boeken/digitaal leest, maar ik doe altijd een blaadje in mijn fysieke boeken met de data van bv. 1-5: t/m 7-5: zodat ik op kan schrijven tot waar ik heb gelezen en dit later in kan voeren. Wanneer ik op m'n Kindle lees, heb ik het blaadje op mijn whiteboard, op een plek vol in het zicht.
    Misschien dat zoiets helpt om het vaker bij te houden!