• De ene leest en onthoudt alles wat ze ooit hebben gelezen; een ander leest graag, maar heeft moeite met het bijhouden van alles; weer een ander leest en houdt alles bij via een dergelijke book tracking website en/of app.

Ik val zelf onder het laatste en ik gebruik al enige tijd Goodreads en sinds vorig jaar weer actief. Nu ben ik sinds dit jaar ook Storygraph gaan gebruiken - deze laat ook je statistieken zien.

De reden hiervoor is dat ik eind 2023 de keuze heb gemaakt om vanaf 2024 een fysieke Reading Journal bij te houden en dit ook in Goodreads bij te houden en (korte) reviews te schrijven - dit allemaal om mijzelf te motiveren en te stimuleren om weer meer te gaan lezen. Save to say, it worked!

Wat mij leuk lijkt is om dit topic te gebruiken om o.a. elkaar toe te voegen aan dergelijke book tracking apps en eventueel ook je doelen van dit jaar met elkaar te delen. Wil je je linkjes naar de book tracking websites (maakt niet uit welke) ook in het starttopic? Deel ze in een bericht en ik zet ze zo snel mogelijk in de lijst! (Naam gewijzigd? Geef het door zodat de lijst up to date blijft!)

RPNZL: Goodreads | Storygraph
    Kobyla: Goodreads | Storygraph
    Rionach: Goodreads | Storygraph
    Ringwraith: Goodreads | Storygraph | Hebban
    Frodo: Goodreads
    Highput: Goodreads | Storygraph
    Inigo: Goodreads | Storygraph
    Rassalentar: Storygraph

[ bericht aangepast op 22 juni 2025 - 23:32 ]

"Nice is different than good." SCORPlO > RPNZL

Ik heb mijn streak per ongeluk gestopt (terwijl ik wel gelezen had, gewoon vergeten in te voeren), maar op zich wel weer een mooi aantal boeken gelezen! :Y)

O mia lost elan. Tu isag elythe.

Hallootjes, morgen nog en dan zit juni er alweer op en hebben we 6 maanden van 2025 overleefd.. sort of...
    Hoe gaat het met iedereen hun leesdoel? Gehaald? Op de goede weg? Niet op de goede weg? Favoriete read van deze maand? Andere dingen die je wil delen betreft de boeken die je hebt gelezen?

Ik ben zelf trouwens aan het denken om mijn Goodreads account te verwijderen - ook al is het enige fijne aan de website dat ik op mijn account pagina direct alle laatst geplaatste reviews kan zien, wat niet het geval is op Storygraph. However, ik vind Storygraph zoveel fijner om alles bij te houden, ook omdat je zo makkelijk de goede versie van het boek kan toevoegen/zoeken.

Kan ook zijn dat ik Goodreads gewoon niet meer gebruik en m'n account laat bestaan tot ik hem permanent verwijder - ik heb alle info toch in Storygraph staan en ook alles in een Excel document met wanneer gelezen/sterren/review (:

[ bericht aangepast op 29 juni 2025 - 17:01 ]

RPNZL schreef:
    Hallootjes, morgen nog en dan zit juni er alweer op en hebben we 6 maanden van 2025 overleefd.. sort of...
    Hoe gaat het met iedereen hun leesdoel? Gehaald? Op de goede weg? Niet op de goede weg? Favoriete read van deze maand? Andere dingen die je wil delen betreft de boeken die je hebt gelezen?

Ik ben zelf trouwens aan het denken om mijn Goodreads account te verwijderen - ook al is het enige fijne aan de website dat ik op mijn account pagina direct alle laatst geplaatste reviews kan zien, wat niet het geval is op Storygraph. However, ik vind Storygraph zoveel fijner om alles bij te houden, ook omdat je zo makkelijk de goede versie van het boek kan toevoegen/zoeken.

Kan ook zijn dat ik Goodreads gewoon niet meer gebruik en m'n account laat bestaan tot ik hem permanent verwijder - ik heb alle info toch in Storygraph staan en ook alles in een Excel document met wanneer gelezen/sterren/review (:

Ik heb... niet veel gelezen afgelopen maand. (': Maar ik doe een buddy-read van Robin Hobb's Assassin's Apprentice met een vriendin en die ga ik deze week uitlezen!

En ja, Goodreads is echt 99% hot garbage. Ik vind het zelf wel handig als ik in een boekenwinkel sta en snel reviews wil opzoeken, of de volgorde van een serie wil opzoeken. (':

Caution first, always. || FIYER0 > Lysander

Ik zit op 21 van de 30, dus ik ben lekker op weg! En over het algemeen ben ik vrij happy met de boeken die heb ik gelezen dit jaar, al spat er niet echt iets tussenuit.

Ik merk bij mezelf dat ik Goodreads voor het sociale aspect heb en even gauw dingen opzoeken, maar Storygrapgh meer voor echt de leesstats. Ik hou ook alleen daar mijn gelezen pagina's per dag bij.

Xenoblade schreef:
    (...)
    Ik heb... niet veel gelezen afgelopen maand. (': Maar ik doe een buddy-read van Robin Hobb's Assassin's Apprentice met een vriendin en die ga ik deze week uitlezen!

En ja, Goodreads is echt 99% hot garbage. Ik vind het zelf wel handig als ik in een boekenwinkel sta en snel reviews wil opzoeken, of de volgorde van een serie wil opzoeken. (':

Update: Ik heb vanochtend Assassin's Apprentice uitgelezen! Net voor het begin van de nieuwe maand hehe.

Caution first, always. || FIYER0 > Lysander

Stats jan-jun:
    - 25 books (20 physical, 5 kindle)
    - 6817 pages

Stats Jan-Jun
    - 96 books (74 physical, 22 ebooks)
    - 32,808 pages

Bijna aan de 100 :Y)

Stats jan-jun:
    - 18 books (2 physical, 13 digital, 3 audio)
    - 4740 pages, 26,75 hours

Do it scared, but do it anyway.

Stats Jan-Jun:
    - 21 books (18 physical, 1 ebook, 2 audio)
    - 8561 pages

Heerlijk om iedereen zo goed bezig te zien!

We zijn weer een maand verder, wat is de stand van zaken bij iedereen? Ik moet mijn laatste boek van juli nog even toevoegen, dan post ik mijn maand overzicht (:
    Oh, en storygraph heeft nu een favourites shelf!

[ bericht aangepast op 1 aug 2025 - 13:09 ]

Books total: 30 (7 ebooks, 23 physical)
    Pages total: 8596

Ik haak vanaf hier weer aan. Afgelopen anderhalve maand niet super veel gelezen vanwege de vakantie en drukte vooraf. Ben nu ietsje over de helft van mijn doel dit jaar (16/25 boeken gelezen) dus gelukkig nog aardig op rit. ^^

'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

July stats:
          - 18 books (10 physical, 8 ebooks)
          - 6,624 pages

Trace schreef:

July stats:
          - 18 books (10 physical, 8 ebooks)
          - 6,624 pages

Xan, doe je nog iets anders dan lezen? ;-;