• De ene leest en onthoudt alles wat ze ooit hebben gelezen; een ander leest graag, maar heeft moeite met het bijhouden van alles; weer een ander leest en houdt alles bij via een dergelijke book tracking website en/of app.

Ik val zelf onder het laatste en ik gebruik al enige tijd Goodreads en sinds vorig jaar weer actief. Nu ben ik sinds dit jaar ook Storygraph gaan gebruiken - deze laat ook je statistieken zien.

De reden hiervoor is dat ik eind 2023 de keuze heb gemaakt om vanaf 2024 een fysieke Reading Journal bij te houden en dit ook in Goodreads bij te houden en (korte) reviews te schrijven - dit allemaal om mijzelf te motiveren en te stimuleren om weer meer te gaan lezen. Save to say, it worked!

Wat mij leuk lijkt is om dit topic te gebruiken om o.a. elkaar toe te voegen aan dergelijke book tracking apps en eventueel ook je doelen van dit jaar met elkaar te delen. Wil je je linkjes naar de book tracking websites (maakt niet uit welke) ook in het starttopic? Deel ze in een bericht en ik zet ze zo snel mogelijk in de lijst!

SCORPlO: Goodreads | Storygraph
    Kobyla: Goodreads | Storygraph
    Sgaeyl: Goodreads | Storygraph
    Ringwraith: Goodreads | Storygraph | Hebban
    Frodo: Goodreads

[ bericht aangepast op 20 jan 2025 - 15:32 ]

"Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

Leuk topic!

Ik hou al jarenlang m'n Goodreads bij, en sinds dit jaar kopieer ik mijn reviews ook naar de Hebban app (want ik las dat je daar boekenbonnen mee kon winnen, en op zich zijn de statistieken ook wel mooi).

Ik zal als ik m'n laptop bij de hand heb even m'n linkjes delen!

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

SCORPlO schreef:
    (...)

Voor mij is het zien van statistieken. Dit zijn ze van vorig jaar -> klik.
    Ik hoop dat de link gewoon werkt.

Die statistieken zijn wel leuk ja! Ik wilde gisteren mijn Goodreads-gegevens uploaden maar hij gaf een foutmelding :/

Every villain is a hero in his own mind.

SCORPlO schreef:
    Als mensen hun book tracking account van welke website/app ook in het startbericht willen, lemme know!

Yess, hierbij de mijne: Goodreads & Storygraph.

'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

Ringwraith schreef:
    (...)

Die statistieken zijn wel leuk ja! Ik wilde gisteren mijn Goodreads-gegevens uploaden maar hij gaf een foutmelding :/

Via pc/laptop of via mobiel? Want via mobiel werkte het bij mij niet, maar via m'n laptop wel.

SCORPlO schreef:
    (...)

Via pc/laptop of via mobiel? Want via mobiel werkte het bij mij niet, maar via m'n laptop wel.

Via de laptop. De formatting klopt niet, of zo.

Ringwraith schreef:
    (...)

Via de laptop. De formatting klopt niet, of zo.

Ik had hier ook problemen mee, voor mij werkte het om de data in google spreadsheets te zetten ipv excel. Iets met dat op een NL computer er wat geks met komma's gebeurd. Ik weet niet precies wat het was, maar het gaf m'n vriend een flinke breinbreker om het voor me op te lossen.

Kobyla schreef:
    (...)

Ik had hier ook problemen mee, voor mij werkte het om de data in google spreadsheets te zetten ipv excel. Iets met dat op een NL computer er wat geks met komma's gebeurd. Ik weet niet precies wat het was, maar het gaf m'n vriend een flinke breinbreker om het voor me op te lossen.

Oehh thanks, nu is het wel gelukt! :33

Oh ja, mijn linkjes:
    Goodreads
    Hebban
    Storygraph

Ik heb nog nooit gehoord van Hebban, wat voor voordeel heeft die?

Do it scared, but do it anyway.

Mazino schreef:
    Ik heb nog nooit gehoord van Hebban, wat voor voordeel heeft die?

Het is de Nederlandse variant van Goodreads. Ik vind hun app wel fijn en de vormgeving een stuk mooier dan Goodreads. Het heeft dus wel een focus op Nederlandse boeken (wat ik als Nederlandse auteur alleen maar kan aanmoedigen, haha), al staan er ook zat Engelse boeken op en anders zijn ze vrij makkelijk toe te voegen.

Ik zit ook op Goodreads! Linkje (:

Even the smallest can change the course of the future

Gisteravond mijn 5e boek van dit jaar uitgelezen en ik begin later vandaag aan mijn 6e boek.
    Mijn stats op dit moment:

[ bericht aangepast op 22 jan 2025 - 16:50 ]

Langzamer lezen zodat ik de laatste dagen van januari elke dag kan lezen en geen nieuw boek hoef te starten om dat te doen (':
    Alles voor de challenge, haha.

[ bericht aangepast op 27 jan 2025 - 14:06 ]

Ik heb jullie vandaag allemaal toegevoegd op Goodreads! <3

Je remue le ciel, le jour, la nuit. Je danse avec le vent, la pluie.

Also I finished Stephen King's Under the Dome yesterday en het was een ride! Net even een review geschreven!

Je remue le ciel, le jour, la nuit. Je danse avec le vent, la pluie.